PDA

View Full Version : TG Paid upgrades

Bizflyer
10-06-2009, 10:27
TG er ett av selskapene hvor man kan oppgradere for penger. Men jeg finner det litt underlig at man i følge TGs norske hjemmesider må betale 1461 USD for en upgrade fra Eco til Biz og 750 USD fra Eco til Prem Eco.

På deres internasjonale side har de en oversikt (som et forøvrig linkes til fra den norske hjemmesiden) som viser at en upgrade fra Eco til biz mellom BKK og de fleste europeiske destinasjoner ligger på 750 USD, og fra Eco til First 1461.

Det er jo lenge siden TG gikk bort fra å si at man fikk First class service til biz class pris hvis man kjøpte Biz fra ARN/ CPH til BKK. Det heter nå Silk class som alt annet biz.

Jeg synes dette er litt lite konsistent!

Forøvrig går jeg å snuser på om jeg skal betale 750 USD for en upgrade fra biz til F på min tur med TG fra ZRH til BKK. Noen som vet om det er verdt pengene? Får man egentlig så mye ekstra der da?

Har jo også tenkt på muligheten for en OpUp, men har inntrykk av at det kommer til å være mange ledige plasser på det flyet. Hvis noen har mulighet for å sjekke load'en i C og F på TG971 den 19/6 så send meg gjerne en PM:)

BF:cool2

janarne101
10-06-2009, 20:37
Her er et par bilder som jeg tok på en oppgradert B747 FRA-BKK for et par år siden. Stolene er de samme som du ser på linken under på A346.

Forskjellen på F og det du har bestilt er ikke så veldig stor.

Du får en pysjamas og et par tøfler. Stolene kan legges helt flatt. Det finnes en skammel som du ser av linken:
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-642/0993257/&sid=da3e58be804d632507b117908fd47b15

Jeg fikk smake svart/blå kaviar for første gang. Det var pyton. Men en av damene langet hvitvin hele natta, og det var bra! Det var jo bare et par til inne der, så hun hadde jo tid til det.

I BKK kom en dame og hentet meg med el-bil og tok meg til loungen. Nesten samme på returen i FRA. Ingen el-bil, men jeg ble fulgt dit jeg skulle.

Dette kostet meg 70000 miles t/r FRA-BKK-MNL (BKK-MNL i C), da det var "halv pris" i den måneden jeg hadde bursdag. Dessverre eksisterer ikke denne ordningen lenger. Men det kom en trøst i postkassa her om dagen: en upgrade voucher (dårlig trøst, spør du meg!)

Er ikke sikker på at jeg hadde giddet å oppgradere t/r for 1450 USD, men en vei for å prøve kunne du jo tatt. En hyggelig opplevelse var det jo. Artig med tre mennesker i en avdeling med ti stoler.

Neste uke ut fra OSL går dessverre bare på Silk, da A345'en jo ikke har "bedre"..........