PDA

View Full Version : God onsdag morgen


EB
10-06-2009, 05:21
Tidlig morgen i Trondheim - snart utsjekk fra Comfort Hotel Trondheim og så en herlig morgentur med Fiat`n ut til Værnes og Q400`n til København. Ha en flott onsdag - det drar seg mot helg!

LN-MOW
10-06-2009, 06:06
G'aften fra Alpharetta! Sengetid - har akkurat sett 'Flying on Empty' - om A330-glideren til Air Transat.

Ser ut som at vi går inn i noen dager med 'sommervær' - det vil si regn og torden på ettermiddagen. Plantene våre klager ihvertfall ikke .. de tørster, ikke minst pga vanningsrestriksjonene vi fortsatt har.

Stor fotballkamp også onsdag, og GolTV overfører Nederland-Norge direkte. Forøvrig stor dekning av onsdagens matcher på tre kanaler som starter med Bahrain-Australia klokken 06:00. Selv begrenser jeg meg til Norge-matchen .. ellers så hadde nok Farmer rynket på brynene ...

God natt!

FBU 4EVER
10-06-2009, 06:25
Herregud!
Opp kl. 0300 er dyreplageri for et B-menneske som meg!
Men nå står jeg her på crewrommet på OSL og kan i allefall identifisere de som står rundt meg. Men prate med dem? Ikke på 2-3 timer minst. Det blir hvile på hotell i CPH før avreise til BKK i kveld.
Ha en fin dag.

sirpjalle
10-06-2009, 07:32
God morgen fra Forus!

Siste dag før det er ferie. De siste småtingene skal finpusses og justeres før jeg tar ferie i dag. Et møte og to i dag, må huske å bestille båt, slik at alt er klart til etter ferien ;)

Men først, litt forum og en kaffekopp.

Ha en fin dag forumister ;)

storg
10-06-2009, 08:38
God morgen fra syd-koster i den svenske skjærgården. Nå er det et par timer faglig opplegg før vi setter kursen mot norge. Skal vel gjennomføre et par obligatoriske harry aktiviteter på veien hjem.

JonF
10-06-2009, 08:49
God morgen fra sentrale Oslo. Altfor trøtt i dag, men det er bare å komme over det å begynne på dagens arbeid. I kveld er Norge ute av VM-kvallik, desverre. Men kampen må nok ses uansett :)
Håper også å kunne fikse det slik at det blir langhelg, inkl mandagsfri. Det hadde vært deilig!

Hickok
10-06-2009, 08:54
God morgen fra Thon Hotell Svolvær. I dag blir en dag i kursingens tegn, før det blir retur med WF815 og SK4123 til Oslo i kveld. Akkurat tidsnok til kampen...

JetBlue
10-06-2009, 09:12
God onsdag! Faktisk fremdeles sliten etter gårdsdagens omfattende workshop, sånt tar på en erfaren kropp. Men, det ga resultater i form av påvirkning videre, så det kan bli bra, skal vi se.

Dagens infomøte om Sharepoint er utsatt en uke, dvs. at dagen blir mer produktiv enn forventet!

FlightDeck
10-06-2009, 09:31
God morgen fra regjeringskvartalet. Siste innspurt i stortingsmeldingsprosjektet nå - og det føles veldig bra. Ha en fin dag!

jcnorway
10-06-2009, 10:19
God morgen et lite kvartal unna Regjeringskvartalet :)

Hektisk på jobb og mye som skal ordnes før man kan sjekke ut i ettermiddag. Vi er straks halvveis i arbeidsuken så snart helg igjen folkens ;)

Ha en fin onsdag!

Bizflyer
10-06-2009, 10:54
God morgen fra sør!
Her høljer regnet ned i dag. Bedre nå enn i helgen, for å si det sånn!
Dagen i dag inneholder noen møter, et legebesøk og så et planleggingsmøte på kvelden. Er forøvrig nede på en-siffret tall i min nedtelling i dag. Vi skriver T-9!:colgate:
Det nærmer seg, det nærmer seg! Glær mæ!!

BF:cool2

Cecilie
10-06-2009, 11:01
Mornings fra Arendal!
Er på vei til jobb nå, men merker det skal bli godt med helg - hvor sommerball med Arendal VGS og sammenkomst med jentene på russebilen står på plakaten :)

Ha en finfin dag!

JoeW
10-06-2009, 11:01
Tilbake til Køben for intensiv lesing før siste eksamen i aften... Ellers blir det en lunch på Aker Brygge om noen timer. Ha en strålende dag!

OJB
10-06-2009, 12:43
God formiddag fra Sandvika,
Her er første del av arbeidsdagen bak meg allerede.
Tid for lunch før siste møteøkt idag og retur til SVG med SK4039 på ettermiddagen .
Satser på ikke altfor dårlig vær vestover i ettermiddag selv om værmeldingne var noe usikker.
Ha en fin dag alle forumister.

Discus
10-06-2009, 12:52
God formiddag, også fra Sandvika, ganske midt i arbeidsuken. Tid for lunj, og de halvstekte rundstykkene ble halvbrente :angry: Får kanskje kjøre en ny iterasjon i prosjekt rundstykker og se om det går bedre.

Anyway - får vel i meg noe mat opg drikke før det blir mer databaser og annet plukk.

Rossiyskie Avialinii
10-06-2009, 16:08
Hadde en veldig flott dag idag.

Hadde muntlig eksamen i engelsk klokken 14.00, så dagen begynte forferdelig med å gå rundt å være nervøs og finpusse på oppgaven. Alt skulle sitte perfekt, ikke se på papirene.

Så var det å komme seg inn, det gikk veldig bra, alt satt som det skulle og engelsken var på plass.

Kunne endelig slippe jubelen løs når sensor og faglærer ble enig om karakteren 6. Helt vilt.

Så er det avslutningsball med skolen idag, og da skal det feires.

Ha en flott dag.

Aleksander

DonRuud
10-06-2009, 16:13
Hadde en veldig flott dag idag.

Hadde muntlig eksamen i engelsk klokken 14.00, så dagen begynte forferdelig med å gå rundt å være nervøs og finpusse på oppgaven. Alt skulle sitte perfekt, ikke se på papirene.

Så var det å komme seg inn, det gikk veldig bra, alt satt som det skulle og engelsken var på plass.

Kunne endelig slippe jubelen løs når sensor og faglærer ble enig om karakteren 6. Helt vilt.

Så er det avslutningsball med skolen idag, og da skal det feires.

Ha en flott dag.

Aleksander


Grattis med det! Gode forberedelser lønner seg!:)

LN-MOW
10-06-2009, 16:38
Kunne endelig slippe jubelen løs når sensor og faglærer ble enig om karakteren 6. Helt vilt.


Veldig bra - gratulerer! Engelsk er et viktig fag hvis du er så dum at du planlegger å gå i samme fella som en del av oss andre her inne - jobbe innen luftfart ... :p

Northrider
10-06-2009, 16:53
Gratulerer til Kæpt'n Caveades! ;)

God onsdag fra KRS. Her meldes det om CAVOK (Not!) og 25 grader(I wish).
Ble litt glad for at folk har det verre en meg når jeg leser at FBU_4EVER måtte opp 03.00. Jeg synes det var helt bånn i bøtta da jeg måtte opp klokken 0600 for å rekke bussen 0625 hjemover i dag.
Videre hadde jeg PPL-eksamen i går, så nå går dagene på å bite negler før den rettede besvarelsen dumper ned i postkassen.

Hvorfor må de bruke så laaaaang tiiiiiiid? :(

OJB
11-06-2009, 00:33
God formiddag fra Sandvika,
Her er første del av arbeidsdagen bak meg allerede.
Tid for lunch før siste møteøkt idag og retur til SVG med SK4039 på ettermiddagen .
Satser på ikke altfor dårlig vær vestover i ettermiddag selv om værmeldingne var noe usikker.
Ha en fin dag alle forumister.

Under takeoff i ettermiddag observerte jeg en A320 som ankom Forsvarets terminal.
Noen som vet hvilken maskin dette er ?

LN-MOW
11-06-2009, 00:48
Det er Amsterdam Airlines, som opererer Forsvarets charter til Kabul.

Northrider
11-06-2009, 00:51
Det er faktisk en Smartlynx-maskin.

LN-MOW
11-06-2009, 01:01
Det har du selvfølgelig helt rett i ....

OJB
11-06-2009, 10:33
Takk for opplysningene . Synd disse godt betalte oppdragene ikke kan gå til norske flyselskaper.

Bizflyer
11-06-2009, 11:14
Takk for opplysningene . Synd disse godt betalte oppdragene ikke kan gå til norske flyselskaper.

Hadde disse oppdragene vært godt betalt, så hadde nok norske selskaper fått dette oppdraget! ;)

BF:cool2

OJB
11-06-2009, 11:52
Hadde disse oppdragene vært godt betalt, så hadde nok norske selskaper fått dette oppdraget! ;)

BF:cool2

Godt betalt er de ,men det har nok mer med tilgjengelighet og planlegging av utnyttelsen av flyflåten hos de norske aktørene.