PDA

View Full Version : Forbedret SAS Business Lounge i Paris

FlightDeck
09-06-2009, 17:15
Mulig at denne forbedrede loungen har vært åpen en stund?

Den nye lounge kan præsentere velkendte faciliteter:

Velkomstskranke hvor det er muligt at få rejseassistance
Bar med snacks, frugt og drikkevarer
Område med arbejdsfaciliteter
Masser af plads til dem der vil slappe af inden rejsen

http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Lounges/Loungeoversigt/Paris-lounge/

OSLflyer
09-06-2009, 17:51
Mulig at denne forbedrede loungen har vært åpen en stund?

http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Lounges/Loungeoversigt/Paris-lounge/

Jeg hadde store forhåpninger til loungen da SAS åpnet denne rett ved gaten, men dessverre er CDG nå blitt en flyplass jeg oppholder meg så kort tid som mulig.
Noen som har sjekket ut loungene til Bmi og UA?

FlightDeck
09-06-2009, 21:40
Men besøkte du den nye, eller var du i det gamle skuret?

Tommy777
09-06-2009, 22:46
Jeg hadde store forhåpninger til loungen da SAS åpnet denne rett ved gaten, men dessverre er CDG nå blitt en flyplass jeg oppholder meg så kort tid som mulig.
Noen som har sjekket ut loungene til Bmi og UA?

UA sin er helt ok, men den ligger rett ved siden av den midlertidige SAS loungen som SAS hadde opp bak ned en gang til venstre bak taxfreebutikken, så knotete å komme seg til.

Jeg tipper dette er samme loungen de åpnet for litt siden, har ikke hørt om at de endrer igjen etter såpass kort tid. Har ikke besøkt det beryktede skuret

OSLflyer
09-06-2009, 22:53
Men besøkte du den nye, eller var du i det gamle skuret?

Mitt siste besøk på CDG var ultimo mars og når jeg sammenligner de 3 bildene på websiten til SAS fra den forbedrede SAS loungen, må jeg vedkjenne at jeg kjenner meg igjen fra mitt siste besøk i loungen :(

Tragisk at de fikk sin egen lounge. Den forrige, riktignok litt lengre å gå, men til gjengjled fikk man booze og champers.

FlightDeck
09-06-2009, 22:56
Skal en tur til Paris senere i måneden, med SAS, og jeg får finne nærmere ut av dette da.

view
10-06-2009, 09:34
Jeg var i CDG loungen for et par uker siden, og det var vitterlig ikke "masser af plads" der kan jeg love dere. Chock a block fullt før kveldens avganger til ARN, CPH, OSL som har avgang på kvelden. Men jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen på bildene, så det er mulig at jeg var i gammel lounge. Den lå rett utenfor security fra SAS gatene. Var ganske håpløst egentlig, for når boardingen ble annonsert i loungen var det plenty med kø og flyet ble litt forsinket pga flere passasjerer som stod i den verdensberømte og effektive CDG sikkershetskontrollen.

Oppsiden var god fransk rødvin og litt oster, en selvfølge i dette landet, samt noen slitne norske aviser.

OSLflyer
10-06-2009, 10:53
Jeg var i CDG loungen for et par uker siden, og det var vitterlig ikke "masser af plads" der kan jeg love dere. Chock a block fullt før kveldens avganger til ARN, CPH, OSL som har avgang på kvelden. Men jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen på bildene, så det er mulig at jeg var i gammel lounge. Den lå rett utenfor security fra SAS gatene. Var ganske håpløst egentlig, for når boardingen ble annonsert i loungen var det plenty med kø og flyet ble litt forsinket pga flere passasjerer som stod i den verdensberømte og effektive CDG sikkershetskontrollen.

Oppsiden var god fransk rødvin og litt oster, en selvfølge i dette landet, samt noen slitne norske aviser.

Dette lyder velkjent ;)

FlightDeck
04-07-2009, 09:46
Jeg besøkte SAS Business Lounge i Paris forrige fredag. Jeg kan bekrefte at bildene på SAS' nettsider faktisk er fra denne loungen, men jeg kan imidlertid også bekrefte at loungen er liten og ikke på høyde med øvrige SAS-lounger. Det var ikke særlig til mat der, bare enkel snacks - men et greit utvalg med øl og vin. Loungen er på 50 kvadratmeter (?), har resepsjon med en SAS-ansatt og fin utsikt mot flyene. Den ligger ved siden av SAS-gatene og et SAS-avgangskontor, men utenfor sikkerhetskontrollen. Litt intim stemning - og SAS-resepsjonisten kunne gå rundt og gi beskjed til hver og enkelt når de burde gå gjennom sikkerhetskontrollen slik at de rakk flyet.

OSLflyer
04-07-2009, 22:37
Jeg besøkte SAS Business Lounge i Paris forrige fredag. Jeg kan bekrefte at bildene på SAS' nettsider faktisk er fra denne loungen, men jeg kan imidlertid også bekrefte at loungen er liten og ikke på høyde med øvrige SAS-lounger. Det var ikke særlig til mat der, bare enkel snacks - men et greit utvalg med øl og vin. Loungen er på 50 kvadratmeter (?), har resepsjon med en SAS-ansatt og fin utsikt mot flyene. Den ligger ved siden av SAS-gatene og et SAS-avgangskontor, men utenfor sikkerhetskontrollen. Litt intim stemning - og SAS-resepsjonisten kunne gå rundt og gi beskjed til hver og enkelt når de burde gå gjennom sikkerhetskontrollen slik at de rakk flyet.

JA, ingen tvil. Det er den "nye" loungen til SAS. Ser kun en fordel fra den SAS brukte tidligere, plassert rett ved gatene, ellers er ser jeg bare ulemper sammenlignet med den forrige.
Gratulasjonene går til SAS!