View Full Version : Twin Otter US-style
Brukes til å fly turister lavt over Grand Canyon. Sjekk str på vinduene.
Deice innerst på bladene og kroppen kan såvidt skimtes i spinnern.
Lydbåndene var tilgjengelige på disse språk, og ble visstnok satt på til riktig tid av F/O :D
Hvem snakket om glass? Dette som er moro!
Dag Viking
22-03-2005, 06:25
Duppeditter er moro!!
Stilig å se bilder fra andre omgivelser enn mine også.
Forumet her har jo blitt mer GA enn reiserapporter med airlines, men det er muligens greit?
Keep'em comming:cheers:
Dette har vært en drøm i mange mange år... En dag skal jeg fly over Grand Canyon... Topp bilder...:up:
Det var en opplevelse å sveve over der i eget fly på en hverdagsmorgen helt alene. Utsikten er en del finere enn man får intrykk av på bildene også.
Takk til begge to for kommentarene :)
Søsterskipet til ottern over på en av dagens første turer, 2000 fot under oss. Vi er på laveste tillatte høyde for GA-fly over parken.
Grand Canyon downtown på climbouten østover. Var ikke mye å gjøre der oppe, men fin høydetrening på joggeturen!
WOW!! Begynner å bli 15 år siden jeg var ved Grand Canyon sist...men disse bildene setter ny tur på dagsorden!!!
Dag Viking
22-03-2005, 15:36
Originally posted by OMW
Søsterskipet til ottern over på en av dagens første turer, 2000 fot under oss. Vi er på laveste tillatte høyde for GA-fly over parken.
Hva var høyden din, og hvilket fly fløy du?
Grand Canyon er litt mer "spennende" enn milevis med hvite strender, spesielt om man får en motorkutt:up:
Originally posted by Dag Viking
Duppeditter er moro!!
Stilig å se bilder fra andre omgivelser enn mine også.
Forumet her har jo blitt mer GA enn reiserapporter med airlines, men det er muligens greit?
Keep'em comming:cheers:
Det bør være greit, mener jeg da! Det refereres jo fra "trips", så da så. Stilige bilder får man også..., så for egen regning sier jeg bare; mere!! :)
...artige bilder som bringer gode minner tilbake...etter 3 turer ned til Colorado river (til fots) kan jeg anbefale den vinklen ogsaa.....
Originally posted by OMW
Hva var høyden din, og hvilket fly fløy du?
10500 nordover og 11500 sørover var de lokale VFR-reglene over Grand Canyon. Twin Otterne fikk lov å fly ned til henholdsvis 8500 og 9500. På ene bildet var vi i 10500 og de i 8500.
Flyplassen ligger på platået ved siden av, på over 6500 fot MSL så man merker det godt på ytelsen til småflyene. Vi ferry-flightet 3 gamle 172 tilbake fra California til "utleaseren" i Tulsa, OK.
:)
Grand Canyon er litt mer "spennende" enn milevis med hvite strender, spesielt om man får en motorkutt:up:
Enig, var litt nervøs over Sierra Nevada også.. Mye høye fjell i California! Og etter en stund på 11500 begynte jeg faktisk å merke høyden så smått, at jeg ville ned. Men da så vi dette gjennom frontruta!
Tilslutt i denne tråden:
ble så fascinert av Dag Vikings bilder av kart så legger ut et lite fra fjellene, og en liten stripe.
Og heelt tilslutt stripa selv. Dere ser at innsjøen har tørket litt inn i forhold til størrelsen på kartet.
...Og så klager LT over at det er dårlig med nødlandingdplasser i Oslo-området... :)
Takk for snasne bilder! Og dette er superbra stoff som jeg tror mange setter stor pris på, selv uten en eneste winglet i sikte. :)
Kom gjerne med flere bilder... Dette er utrolig bra!!!