View Full Version : Ny SMS fra SAS?
jcnorway
02-06-2009, 14:44
Fikk 2 meldinger fra SAS nettopp.
Den ene er den som tilbyr deg å sjekke inn ved å svare JA. Denne har jeg fått før.
Den andre lød som følger:
Vi håper at din flygning skal skje til din fulle tilfredshet, men dersom flyet ditt blir innstilt eller forsinket i mer enn 2 timer kan du be om den folderen som beskriver dine rettigheter til assistanse, og eller kompensasjon. Dette gjelder også ved overbooking. Mvh SAS
Er sistnevnte noe nytt som SAS har begynt med?
Hm, den har jeg ikke sett før. Blir jo enormt med sms'er om den skal sendes ut hver gang i tillegg - sånn i tillegg til at frequent travellers sikkert vil irritere seg...
jcnorway
02-06-2009, 14:54
Skal jeg ta det som er forvarsel på mulig innstilling eller forsinkelse? :p Aldri fått denne meldingen før i alle fall.
Denne har jeg aldri sett før. Håper de ikke har tenkt å sende den fast i tillegg til alle SMS'ene ved gate endringer, forsinkelser, velkommen etc. Det blir som du sier, en del SMS'er etter hvert. Jeg tror rekorden min er 7 SMS'er fra SAS fra jeg satt på Flytoget til jeg var ombord.
Dette skjønner jeg ikke at det skulle gå an å irritere seg over. Informasjon er alfa omega, og hvis alt er i orden så får man hvertfall bekreftet det, er det derimot noe som ikke går som planlagt så vet man dette så tidlig som mulig. Å motta og lese noen sms'er og slette disse kan ikke være spesielt plagsomt.
FlightDeck
02-06-2009, 15:09
Fint med en slik melding, i alle fall til de som ikke reiser så ofte med SAS. Slitsomt for de som reiser mye og får den hele tiden. Ellers kunne kanskje SAS sett over språket.
jcnorway
02-06-2009, 15:09
Hverken irriteres eller plages av meldinger fra SAS :) Lurte bare på om dette var noe nytt og det virker det som det er siden flere mer hyppige reisende med SAS her ikke har sett den før.
jcnorway
02-06-2009, 15:15
Forresten synes jeg kanskje SAS burde luke ut de som allerede har sjekket inn (f.eks. online) før de sender ut SMS om innsjekk. Kan skape unødvendig forvirring å få den meldingen når man allerede har sjekket inn på nett. Noen kroner på sparte SMS-kostnader hadde de også fått i samme slengen.
Det er jeg veldig enig i, det blir bare tull, skulle heller ikke være så vanskelig å få til.