PDA

View Full Version : Nå som mange skal til BKK med TG`s nye rute - Anbefaling

Molinari
02-06-2009, 10:44
Sunday Brunch på The Four Seasons i BKK er et must.
Tidspunkt: søndag 12.30-15.00
Drikke: så mye champagne og vin du kan helle i deg
Mat: så mye hummer, scampi, indrefileèt, lamb chops du kan spise fra grillen. I tillegg egne food stations fra Thailand, India, Japan, Middelhavet, Kina. Stor salatbar, og et dessertbord som fyller en hel korridor.

Ah - fant menyen på nettet.

Vi bare droppet innom, og hadde flaks som fikk bord. Anbefaler at dere gjør forhåndsbestilling.
Pris på herligheten - THB 2750 pr pers - verdt hver eneste lille bath

Lykke til!

Dipping Sauces and Condiments
Shallot Vinegar, Spiced Chili Sauce, Chopped Shallots, Capers, Tabasco Sauce, Lemon, Wasabi Soyu, American Sauce and Cocktail Sauce, Bai Ka Tin Thai Herbs, Fried Garlic and Shallots, Lemon and Fresh Garlic

Soup
Special Soup of the Day from Madison

Salad Table
Caesar Salad with Condiments
Marinated Salad and Fresh Organic Leaves
Assorted Cold Cuts
Homemade Smoked Salmon
Green Asparagus Tip Salad with Shaved Parmesan Cheese
Mixed Mushroom Salad
Marinated Green and Black Olives
Hummus, Baba Ghanoush, Herb Lhabna Cheese, Stuffed Wine Leaves
Vietnamese Spring Rolls

Breakfast Station
Egg Station – Smoked Ham, Sausages and Bacon
Waffles, Fruit Pancakes and Berry Pancakes
Assorted Danish Pastries, Croissants, Bread Rolls, Muffins, Italian Bread and Toast
Cream Cheese, Butter, Jam and Sugarless Jam
Duck Rillette, Homemade Pâté

Chinese Station
Assorted Dim Sum – Ha-Gauw, Sue Mai, Green Tea Sue Mai, Steamed Shrimp Balls with Choy Sum
Braised Pork Spare Ribs with Marinated Black Beans
Hot and Sour Soup with Shredded Chicken and Bamboo Shoots or Fish Mor Soup with Crab Meat

Chinese Grill
Barbecue Marinated Whole Duck, Boneless
Char Sew Pork with Sweet Soy Sauce
Barbecue Marinated Baby Pork

Fish Roe in Pool
Spicy Cod Roe, Salmon Roe, Black Vegetable Caviar, Whitefish Roe, Trout Roe, Lumpfish Orange Roe
Wheat Blinis, Sour Cream, Lemon and Boiled Egg

Japanese Station
Sushi and Sashimi
California Corn
Green Tea Noodles
Beef Shabu-Shabu

Indian Corner
From Tan Door Oven
Traditional Chicken Tandoori
Marinated Fish Tikka
Shack Kebab
Plain and Garlic Naan

Appetisers, Salads and Condiments
Potato Samosa
Aloo Chaat
Chicken Salad Chard ra ja Wab
Prawn Salad Gin ka Razed
Pepper Pappadam
Mint Chutney, Mango Chutney, Tamarind Sauce, Mixed Pickles, Pickled Shallots

Indian Curry
Daal Macanese
Chick-Pea Curry Choley Masala
Cauliflower, Potato and Garden Pea Curry Aloo Kobe Matta
Vegetable Curry
Peeniar Curry
Butter Rice

Foie Gras Corner
Pan-Seared Foie Gras with Port Wine Sauce
Foie Gras Sausage
Terrine De Foie Gras
Foie Gras Custard with Truffle Oil

Pasta and Risotto From Biscotti
Homemade Pasta with Cream Sauce, Tomato Coulis and Ragout Sauce
Choose Your Own Combination of Ingredients – Broccoli, Green Asparagus, Mushrooms, Zucchini, Pancetta Ham, Parmesan Cheese, Cherry Tomatoes, Anchovies, Capers, Sundried Tomatoes, Black Olives

Spice Market Corner/Spice Salad Table
Green Papaya Salad Som Tam
Spicy Seafood Salad
Soft-Shell Crab Salad with Thai Herbs
Meang-Kam – Chewing Leaves, Roasted Coconut and Condiments

From The Charcoal Grill
Grilled Pork Ball Dumplings with Chili Dips
Marinated Traditional Chicken
Sai Krok E-San

Steamed Station
Steamed Prawn Soufflé Hor Mok Goong
Northern-Style Egg Noodles with Curry and Chicken Kaow Soy

Madison Grill
Tiger Prawns, Lobster, Fresh Trout, Salmon, Akami Tuna
Jones Dolly Lamb Chops, Beef Medallion, Sirloin Steak, Spiced Pork and Veal Sausage
Assorted Grilled Vegetables
Fried Potatoes, Grilled Corn on the Cob
Baked Potatoes with Sour Cream, Bacon Bits, Chives and Cheddar Cheese
Red Wine Reduction, Mushroom Sauce, Lamb Gravy and Beurre Blanc Sauce

Carving Station
Roast Duck, Crispy Pork Loin, Roast Beef and Roast Chicken

Cheese Board
Swiss Cheese, Goat Cheese, Roquefort Cheese, Brie, Blue Stilton, Grana Padano, Provolone, Asiago, Scamorza, Gorgonzola, Taleggio Cheese
Dried Fruits, Dates, Apricots and Walnuts

Dessert Station
Tiramisu, Brownies, Strawberry Trifle, Peach Crème Brûlée
Chocolate Praline, Biscotti Cookies, Almond Tuile, Fresh Fruit Tart
Pistachio Raspberry Cake, Sacher Cake, Cheesecake and Ticino Cake
Cheese Crêpe, Cherry Crumble and Fruit Spring Roll

Warm Dessert Station
Banana and Grand Marnier Soufflé
Crêpe Suzette, Ripe Mango
Chocolate Melt
Chocolate Sauce, Mixed Berry Compote, Vanilla Sauce

Ice Cream Station
Ice Creams and Sherbets with Condiments
Assorted Fresh Fruits

AirbusTrond
02-06-2009, 16:26
:spin:spin:spin:spin

Ingen røykelaks? ^_^

Kjempetips. Får bli til neste år dette da. Kalenderen er full. :posty:

Tommy777
02-06-2009, 18:07
Hørtes ut som en flott anbefaling. Skal i bryllup i Bangkok på nyttårsaften, da tror jeg vi må innom 4S. Hadde egentlig booket Le Meridien for alle nettene bortsett fra bryllupsnatta som tilbringes langt utenfor sentrum. Kanskje 4S har noen gode tilbud?

Bizflyer
02-06-2009, 22:27
:spin:spin:spin:spin

Ingen røykelaks? ^_^

Dårlig til å lese, du er?

Homemade Smoked Salmon

Imponerende utvalg for nesten 600 kr, men hvis kvaliteten er på topp, og drikkevarer inkludert er det jo ingenting å si på den prisen. Eneste man må beklage seg over her må være at magen desverre blir mett før øyet!

Et annet tips for Bangkok har jeg nok nevnt før, men trekker det frem igjen:
Hotel Stable Lodge i Sukumvit, Soi 8, er et deilig danskdrevet hotell med ekte dansk kro. Hver lørdag og søndag har de "det store kolde bord" mellom kl 12 og 15. Der har man alle danske spesialiteter. Man får rugbrød og franskbord, smør og fedt servert på bordet. Så er det bare å ta for seg av frikadeller, roastbeef, fiskefiletter, sild, leverpostej, salami, mørbradbøffer undt so weiter, undt so weiter! Spis så mye du vil for (jeg tror det er) 350 bath. Dertil kan kjøpes iskaldt øl og akevitt! Jeg er glad jeg lander i BKK lørdag morgen. For da vet jeg hva jeg skal spise! Det er et kupp! Dessuten kan man hele uken velge ekte danske smørrebrød fra en meter lang smørbrødsseddel (kryss av og lever!) til en pris av 15-25 kr per stykk. Og du finner dem ikke bedre i Danmark! Jeg garanterer!

Huff, ble sulten nå kjenner jeg!! Forøvrig kan man også få varmretter som dansk bøf, stekt flæsk, frikadeller osv som holder like bra standard!

Fly & kjøp!!

Er det forresten noen her som vet om adresser til de stedene som har laget bar/restaurant utendørs på noen av skyskraperne i Bangkok? Er det verdt et besøk?

BF:cool2

A346
02-06-2009, 23:45
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal reise til Thailand, et av verdens beste kjøkken, for å spise danske smørrebrød jeg da ...

AirbusTrond
03-06-2009, 00:29
Åja, der hadde de puttet røykelaksen sammen med salaten etc. Mye rart der, altså. Vet ikke om jeg flyr til Bangkok for å spise leverpostei. Tviler.

Var på toppen av Banyan Tree - Vertigo-baren:

http://media.tourismthailand.co.uk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=222&g2_serialNumber=3

(baren i andre enden)

Artig opplevelse å ta noen drinker, men spiste der ikke.

Bizflyer
03-06-2009, 22:01
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal reise til Thailand, et av verdens beste kjøkken, for å spise danske smørrebrød jeg da ...

Hvorfor det da? Er det mer "naturlig" å spise hummer, foie gras og drikke champagne i Thailand enn å spise dansk mat? Thailand har da restauranter i alle fasonger og med alle verdens kjøkkener.
Det er jo ikke alle som gidder å spise ris i 14 dager! ;)

Savipix
03-06-2009, 22:43
Er det forresten noen her som vet om adresser til de stedene som har laget bar/restaurant utendørs på noen av skyskraperne i Bangkok? Er det verdt et besøk?

http://www.thedomebkk.com/sirocco/sirocco_home.htm

Här var Mozifer och undertecknad och det var helt klart värt besöket. Vi hade dock helst bytt ut varandra mot en dam. :cool:

Tommy777
04-06-2009, 02:34
Hvorfor det da? Er det mer "naturlig" å spise hummer, foie gras og drikke champagne i Thailand enn å spise dansk mat? Thailand har da restauranter i alle fasonger og med alle verdens kjøkkener.
Det er jo ikke alle som gidder å spise ris i 14 dager! ;)

Men i posten din hoertes det ut som at du hadde tenkt aa campe der inne hele ferien ^_^

Jeg hadde definitivt tatt turen innom danskebula di for sure. Drittlei av turkey sandwich og American eller cheddarost..:rolleyes:

Bizflyer
04-06-2009, 10:13
http://www.thedomebkk.com/sirocco/sirocco_home.htm

Här var Mozifer och undertecknad och det var helt klart värt besöket. Vi hade dock helst bytt ut varandra mot en dam. :cool:

Takk for linken! Skal sjekkes ut. I forhold til din kommentar der, må jeg jo si at dere ikke hadde fått noe ut av det hvis dere begge hadde blitt byttet ut med damer. Da hadde jo damene måtte gå der alene!:D

Forøvrig kalles det dårlig arbeid å ikke få fatt i en selskapsdame til et restaurantbesøk. Ifølge Tommy, kryr det av slike i BKK.

Men i posten din hoertes det ut som at du hadde tenkt aa campe der inne hele ferien ^_^

Jeg hadde definitivt tatt turen innom danskebula di for sure. Drittlei av turkey sandwich og American eller cheddarost..:rolleyes:

Nei, ikke campe der hele ferien. Må jo også innom noen av disse dansesalongene som du anbefalte så varmt der nede!;)

gardkarlsen
05-06-2009, 07:17
Hei

Hvis vi snakker om Bangkok anbefalinger...jeg har bodde på Sheraton Grand Sukhumvit et par ganger og det har vært ganske bra. Har også bodd på Lebua ved elva...stort rom og flott utsikt. Når det gjelder natteliv kan jeg anbefale vinbaren V9 i Sofitel hotel på Silom road. I 30 etasje får man god utsikt over Bangkok selv om man sitter innendørs og vinprisenen er ganske bra til å være Thailand. Hvis du vil ha utendørs utsikt så er både Vertigo på Banyan tree, Sky baren på Lebua at State Tower og Red Sky på Centara ved CentralWorld. En annen koselig liten plass er The nest....her kan en få en liten strandseng som man kan ligge på med sin kjære mens man nyter en drink og man får faktisk sand mellom tærne også ettersom de har sand på gulvet på deler av denne restauranten/baren. Se ellers mitt Bangkok reisebrev på http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

SQ 777
05-06-2009, 08:51
Hotel, joda Shangri-La !! De siste 15 årenen har jeg kun bodd her ..

http://www.shangri-la.com/en/property/bangkok/shangrila

Fabelaktig plass ved elven og så nær gatelivet..

Også et par ganger Oriental før jeg fant Shangri-La. Også topp:9:

Utflyttet
27-03-2010, 02:26
Selv er jeg en fan av Hilton på andre siden av elven.

Menyen på Får Seasons er notert, skal prøves.

-A