PDA

View Full Version : Phuket eller Samui

sk931
01-06-2009, 11:27
Skal til Thailand ....skal man vælge Phuket eller Samui ????

Phuket, jamen skal det så være Karon eller Kata ???....
Det er ren bade/slappe af....undertegnede og min 8 årige søn....
Regner med TG fra LHR til BKK....hjem via DXB med EK 380 og B777/A330 op til Europa....
Nogen gode tips til Hotel ???

Hilsen
Ole

valen
01-06-2009, 23:54
Da bør du ta Samui, Phuket er blitt ødelagt av all turismen. Drar du til Samui så har du kort vei med båt til både Kho pangan og Kho tao!! Samui har også mye å by på for den yngre garde. Anbefaler http://www.chawengresort.com/ Et fint hotell på strandkanten, midt på Chaweng..

Morten
02-06-2009, 05:25
Jeg anbefaler også Samui. Ett sted jeg har lyst å reise tilbake til.

AirbusTrond
02-06-2009, 06:53
Slutter meg til de to sistnevnte. Phuket hadde jeg ikke vurdert flere ganger, skjønt det finnes sikkert mindre perler. Samui er meget mer behagelig. Og så så fin flyplass, da !

HS-TGA
02-06-2009, 08:32
Kata Beach på Phuket er en rolig plass med en fantastisk fin strand. Kan anbefale dette. Ellers så er the kort vei til idyllen i Krabi. Vi bodde på The Aspasia i Phuket sist gang. Et fantastisk hotell med bra beliggenhet og meget bra service.

Molinari
02-06-2009, 08:48
Kan anbefale Samui på det varmeste.

Styr unna Chaweng om du og poden ikke liker "tivoli" og "dunk-dunk" musikk hele natten....
Kan anbefale Bophut - litt mer stille og rolig både for deg og poden.... Har bodd på Anantara og Bandara - og begge er allright

Om du er kulinarisk interessert, si fra - så skal jeg sende deg en liste over restauranter du bør spise på. Samui har blomstret de siste årene, og kjøkkensjefer søker seg dit fremfor til BKK.

SudCaravelle
02-06-2009, 09:45
Jeg vil også anbefale Koh Samui på det sterkeste. Overraskende mange bra restauranter og masse "ekte" Thailand.

Jeg vil virkelig anbefale dette hotellet som vi har vært på flere ganger:

http://www.imperialhotels.com/samui/

Genialt da det er kun 15 minutter fra sentrum med restauranter osv, men samtidig ligger avskilt fra andre hoteller med egen stor strand.

Hotellet har blitt litt dyrt de senere årene, men er virkelig verdt prisen.
(ca 1500 per natt i påsken)

Bophut er flott sted å besøke, men er litt "backpack".

Molinari
02-06-2009, 10:02
Bophut er flott sted å besøke, men er litt "backpack".

Det er mange år siden Bophut var backpack.... Jeg var der første gang i 98, og da vil jeg si det var backpack. Nå er det som Chaweng i 2001 - et familested, med mange flotte hotell. Du bør også sjekke prisen på Zazen, og om du ikke skal bo der, så vil jeg anbefale å spise der. Fantastisk kjøkken! Men gå alltid for Thai-meny!

Chaweng er etter min mening ødelagt av horer og hornmusikk

Om du skal ta et "lyx-packet" så anbefaler jeg Tongsai Bay. Privat strand, stille og rolig og veldig bra med barn.

AirbusTrond
02-06-2009, 16:36
Skjemme bort en sønn på 8 år ved på bo på et hotell i Thailand for 1500 kr natta? Vet ikke hvor mye "ekte Thailand" det er akkurrat. Vel, hver sin lyst.

TG923
02-06-2009, 17:33
Samui går vel for å være bedre værmessig sommerstid.

Phuket er jo en langt større øy med flere utfluktsmuligheter og arrangementer, begge steder har fordeler og ulemper.

SudCaravelle
02-06-2009, 21:07
Skjemme bort en sønn på 8 år ved på bo på et hotell i Thailand for 1500 kr natta? Vet ikke hvor mye "ekte Thailand" det er akkurrat. Vel, hver sin lyst.
Ja heldigvis er vi alle forskjellige. Det er faktisk noen barn der i påsken, og de ser ikke videre ødelagte ut av komforten. Ekte Thailand er vel mer og mer øyet som ser, og ingen av disse to feriestedene er vel så klassisk thai. Imperial er faktisk et meget intimt og bra hotell som dekker de fleste behov, og ikke minst thai vennligheten.