PDA

View Full Version : Søker etter et selskap fra Unaiten...


LN-FHU
19-03-2005, 18:41
Her kommer en liten test for forumets medlemmer , og noen spm. som jeg har lurt på lenge, og som min far ikke kan huske ( han er ikke spes. interessert i fly heller da...).
Nå kan dere få noe å bryne dere på.......setter vanskelighetsgrad til 7 ( av 10 )


1. Høsten 1977 dro hele min familie til USA med et chartret Pan-Am fly, og jeg lurer på
om dette kunne vært en jumbo. Vi dro fra GEN via BGO til JFK.
Maskinen var faktisk chartret av Mosjøen Handelsstand forening , datoen var 16.sep. 1977, og flightnr. står på billetten : A45916

Spm. mitt er : Kan noen finne ut hva slags flytype som ble brukt ? Og hadde Pan Am andre maskiner enn jumbo på denne tiden som kunne fly oversjøisk ?


2. I tiden vi var der borte , fløy vi også med Delta fra Boston til Washington. Datoen var
21 sep. og flightnr: DL323. Også der er jeg ute etter om noen kan finne type fly ?

3. Fra Washington skulle vi til Fort Myers i Florida. Her ble vi Befraktet av et selskap
som het National Airlines. Finnes det noen der ute som har kjennskap/kunnskap om
dette selskapet, og ev. hva slags type fly de opererte med ????



Håper dette ikke ble litt for voldsomt på en lørdag ettermiddag. :spin:

Lørdagshilsen

LN-FHU :cheers:

LN-KOG
19-03-2005, 18:44
Her finner du informasjon om National: http://www.geocities.com/nationalairlines1/

Enklet og googlet :up:

dc-8-63
19-03-2005, 18:50
Originally posted by LN-FHU
Her kommer en liten test for forumets medlemmer , og noen spm. som jeg har lurt på lenge, og som min far ikke kan huske ( han er ikke spes. interessert i fly heller da...).
Nå kan dere få noe å bryne dere på.......setter vanskelighetsgrad til 7 ( av 10 )


1. Høsten 1977 dro hele min familie til USA med et chartret Pan-Am fly, og jeg lurer på
om dette kunne vært en jumbo. Vi dro fra GEN via BGO til JFK.
Maskinen var faktisk chartret av Mosjøen Handelsstand forening , datoen var 16.sep. 1977, og flightnr. står på billetten : A45916

Spm. mitt er : Kan noen finne ut hva slags flytype som ble brukt ? Og hadde Pan Am andre maskiner enn jumbo på denne tiden som kunne fly oversjøisk ?


2. I tiden vi var der borte , fløy vi også med Delta fra Boston til Washington. Datoen var
21 sep. og flightnr: DL323. Også der er jeg ute etter om noen kan finne type fly ?

3. Fra Washington skulle vi til Fort Myers i Florida. Her ble vi Befraktet av et selskap
som het National Airlines. Finnes det noen der ute som har kjennskap/kunnskap om
dette selskapet, og ev. hva slags type fly de opererte med ????



Håper dette ikke ble litt for voldsomt på en lørdag ettermiddag. :spin:

Lørdagshilsen

LN-FHU :cheers:

1. I 1977 kunne det vel enaa vaere 707 som pan Am brukte som charter maskin, men like sannsynelig en Jumbo.....
2. Delta i fra Boston til Washington var nok 80% sikkert en 727 av en variant....men paa den tiden ble det ogsaa benyttet Wide Bodies paa en mengde innenlands ruter....saa jeg aapner for 20% mulighet for en L-1011
3. National brukte baade DC-10 og 727 paa Florida.....jeg vil faktisk si 50-50...

LN-FHU
19-03-2005, 18:57
Takk for det LN-KOG , masse flotte bilder var det også. Vet ikke om vi brukte 727 eller DC10 mellom Washington og Fort Myers , jeg var ALT for liten da ( 4 år ) ,men på et av bildene er det i allefall en 3-seter jeg sitter på ( og pitchen er ENORM )

Er det noen som har noen formening om muligheten til å finne svar på spm. som er beskrevet overfor ??

LN-FHU
19-03-2005, 18:59
og takk for det dc-8-63....

Du kom meg i forkjøpet der. Fattern mener at det ikke var en jumbo , så da peker det kanskje i retning av 707....

:cheers:

EB
20-03-2005, 07:25
Morsom oppgave... Synd at den eldre generasjon ikke tok nok bilder av flyene... Hva skal man med kamera når man glemmer dette?