View Full Version : Welcome to the hotel... Norway??
Da var det sånn plutselig på tide å dra på tur igjen.. Etter de par siste års ferieturer til fjerne strøk, om Washington, California, Florida, New York osv, går turen denne gangen til…. Bergen.. :rolleyes:
Jeg har i flere år, vært ganske glad i musikken til Eagles, og det å få se de live, har jeg på en måte sett litt på som en ”once in a lifetime”-mulighet (Selv om de turnerer flittig). Eagles’ historie i Norge, er en konsert i Oslo Spektrum i 1996, for øvrig på bursdagen til Don Henley, den 22. Juli. (Har også kommet meg for øret at et forummedlem feiret bursdagen sin på akkurat den konserten.) Opprinnelig ble konserten satt opp på Valle Hovin, som gjerne har plass til en 40.000 publikummere, men billettsalget stoppet opp før de hadde solgt ut kapasiteten til Oslo Spektrum (som jeg mener å ha hørt er et sted mellom 7 og 9.000), så konserten ble flyttet dit. I 2000 forsøkte de igjen , men da ble det avlyst pga. dårlig billettsalg. Jeg har mao. Aldri hatt noen særlig tro på at de skulle komme til Norge igjen, og overraskelsen ble stor da jeg plutselig fikk mail fra Live Nation, om at de skulle spille på Koengen ved Bergenhus festning i Bergen den 1. Juni. Og jeg fikk tom. tilgang til forsalg (fordi jeg hadde meldt meg på en mailingliste, som hvem som helst kan melde seg på :rolleyes: ). Billett ble så kjøpt, og jeg var fornøyd!
Så var det å komme seg til Bergen. OSL-BGO mener jeg å ha hørt er en av de mest trafikkerte flyrutene i Europa, så det kan jo ikke være så vanskelig? Bortsett fra at det er litt for kjedelig å sette seg inn i en 737 og fise over fjellet på under timen. (Jeg vet ikke om jeg tør å nevne at jeg vurderte BA OSL-LHR-CPH, og SK derfra til BGO?). Fornuften tok dessverre overhånd, men jeg endte allikevel opp med en ikke helt direkte routing, via Førde, med WF, sånn for moro skyld. For å fly noe annet enn 737, og for å få en ny flyplass på listen.
Hotell: Div. søking, fortalte meg at det meste var dyrt, og fullt den helgen (som jo er pinsehelgen), men fant alikevel det jeg mente var en grei pris, på Thon Hotell Rosenkrantz, som også så ut til å ligge passe nære Koengen.
Jeg klarer selvfølgelig aldri å bestille hotellrom bare en gang, så for ikke så lenge siden, ombestemte jeg meg, og bestilte på Radisson SAS Hotell Norge, delvis pga. mulighet til å tjene noen poeng. Prisen føltes veldig drøy, men det kan ha noe med at det kun var businessklasserom ledige. Allikevel fant jeg "plutselig" et standardrom, og da ble det avbestilit og bestilit enda en gang. Avbestilling på Thon gikk også heldigvis greit for seg; Oppdaget at de hadde innført et nytt bestillingssystem, og alle som hadde bestilit via det gamle, måtte ta kontakt per telefon, eller per mail - Dette oppdaget jeg torsdag kveld. Normalt ville det fint holdt og avbestilt f.eks. i dag (lørdag), men de som jobber på dette bookingsenteret jobber visst ikke da. Fikk sendt avgårde en mail sent torsdag kveld, og neste morgen hadde jeg fått svar, og rommet var kansellert.
I morgen går nok en gang turen til OSL, hvor jeg regner med å være kanskje en halvannen til to timer før avgang klokken 13:55, med en liten, grønn Dash-8 100, via Førde til Bergen. Jeg gleder meg, både til flyturen, og konserten :)
Vi snakkes etterhvert :)
(Tittelen på denne tråden er forøvrig hentet fra låta "Hotel California")
jcnorway
30-05-2009, 22:21
Synes OSL-LHR-CPH-BGO var en god idé ^_^ BA flyr vel også til Stord, og derfra kunne du kjørt eller kanskje fløyet WF til BGO :lol:
Ser fram til rapport!
AirbusTrond
30-05-2009, 22:30
Genialt og gjennomtenkt opplegg, som vanlig, fra den kanten. Bergen i 20 grader og sol er .. Ubeskrivelig. Ser fram til fortsettelsen !:)
Da var man på OSL.. Klarte å våkne forholdsvis tidlig (til tross for at "noen" fant ut at det var lurt å ringe meg litt før klokken 3 i natt..), fikk spist litt, og kom meg avgårde i halv tolv-tiden. Kjørte som vanlig ned til FedEx, parkert og gikk opp til terminalen, som jeg ankom når det var ganske nøyaktig to timer til avgang. To timer er strengt tatt ikke nødvendig, men om jeg hadde blitt sittende hjemme, hadde jeg uansett bare blitt sittende og vente på at jeg skulle dra, så jeg dro.
Innsjekk var foretatt på nett, så jeg fant en automat, og fikk ut en bagasjelapp. Tok samtidig med et boartdingpass, selvom det egentlig boardingpasset jeg egentlig bruker, er høyre pekefinger.
Må også få lov til å "irritere" meg litt. Stod og ventet, da et par (type ekte) ble sjekket inn på en av bagdropskrankene. Jada, jeg så at damen bak skranken printet ut både boardingpass, og bagasjelapper, så her hadde jeg en mistanke om at det foregikk innsjekking. Men, det er klart. Hvorfor gå i den lange køen, når en kan gå i den korte? :rolleyes:
Det ble min tur, og kofferten ble satt på båndet, og scannet. Fikk et "værsågod" av mannen bak skranken, og la fingeren på leseren. Etter å ha holdt den der, fikk jeg så et "god tur", og jeg kvitterte med et "takk ska'ruha". Han hadde tydeligvis skjønt på forhånd at jeg hadde gjort dette før ;).
Security gikk og greit, og jeg gikk lydløst igjennom, og slapp og bli befølt av den kvinnelige kontroløren som stod der.. (;))
En drøy time igjen, og på OSL er det utrolig stille og fredelig. Tror jeg skal reise oftere på søndag ettermiddag :). Snart blir det Dash-8, og så får vi se om "noen" er i stand til å hente meg på BGO, slik "noen" har lovt meg :rolleyes:
Snakkes :)
MountainDew
31-05-2009, 13:24
God tur via Førde. Tok selv denne routingen forrige sommer :)
Da var man fremme..
Fant etterhvert veien ned fra selve terminalen, ned i den såkalte "departure loungen" som jeg mener det stod på et skilt, nede ved gate 1-7 på OSL. Her var det klart for en avgang til Sogndal, som forøvrig gikk avgårde omtrent i det jeg kom ned dit. Var allikevel en del folk igjen, som skulle være med WF125.
Siden det var free seating, valgte jeg å gå får taktikken med å holde meg så nære gaten som mulig, og satse på et sete litt bak i flyet. Av en eller annen grunn, var det en gruppe på 4 (amerikanere?) som ble vist ombord først, før de slapp ombord resten.
Det ble etterhvert min tur. Her var det "plutselig" ingen fingeravtrykkleser, så jeg fant allikevel fram boardingpasset mitt. Det ble og ropt opp at de som hadde sjekket inn baggasje, måtte ha legitimasjon klart, så jeg fant det fram. Ikke det at han så på bankkortet mitt, men :rolleyes:. Fikk bare et kjapt "Det var Foss, ikke sant?", og det var det.
Vel ombord, fant jeg plass på sete 10A, som er vindussete på bakerste rad, som forøvrig er en 5-seter, der midtsetet må være det midtsetet (eller flysete i det hele tatt) med best beinplass. Flyet ble etterhvert nesten fullt (talte 8 ledige seter, av noen-og-tredve), og vi taxet ut, og dro avgårde fa 19R, og gjorde fort en høyresving.
Var faktisk trivelig å fly Dash-8, og beinplassen var riktig så god. Duret vestover, mens en hyggelig, søt flyvertinne kom med polarbrød og øl til meg :). En artig liten ting jeg la merke til, var at pennen jeg brukte til å signere for korttransakjsonen, var grønn (med grønt blekk) ;).
Passerte Sognefjorden, og div. andre stedsnavn, som ble flittig ropt opp fra cockpit, som også kunne fortelle at vi fløy "litt lavere, for sightseeingens skyld". En utenlansk familie som okkuperte hele raden foran, så ut til å kose seg skikkelig, der de satt med kartet fra inflight-magasinet, og kikket rundt seg på alle kanter.
Vi begynte så etterhvert en descent, og fjellene lå nå "farlig" nær. Selv syntes jeg bare det var gøy :D. hjulene kom ut, og det ble et par svinger fram og tilbake, som til slutt førte oss til rullebanen på FDE. Alle untatt fire gikk av her. De fire siste var meg, en som reiste ID, og et utenlandsk par, som ut i fra hva jeg hørte ved gaten, skulle OSL-FDE-BGO-HOV eller noe sånt.. Sikkert en artig tur :).
Nye pax kom på, og det var nå enda noen ledige seter i forhold til første leg'et, men allikevel et bra belegg. Den blonde dro også nok en gang fram salgstralla, men nå var flighten så kort, at i det hun serverte sistemann, så gikk setebeltelyset på. Kom så inn med Bergen på venstre side, og jeg kunne bl.a. konstatere at scenen var på plass på Koengen. Landet så på bane 35, og jeg kom meg av, i retning bagasjebåndet.
Ble stående en liten stund, før båndet begynte å røre på seg, og ut kom de to kolli; et barnesete, og en ryggsekk, hvorav ingen var mine. En dame jeg kjente igjen fra flighten, kom etterhvert og hentet disse. Ikke kom det mer baggasje, og ei heller flere passasjerer fra flighten, så jeg stod nå og ventet litt til. Ankomstskranken til SAS var jo ikke bemannet heller, så jeg ventet nå litt til.. Etterhvert kom "noen" (ok da, denne "noen" er Speedbird) inn, og da oppdaget vi også at det satt et menneske baki der et sted, så vi gikk bort til skranken. Mannen bak skranken kunne fortelle, at min koffert, den lå på OSL!
Den skulle dog lande 17:20, og jeg fortalte mannenn hvilket hotell jeg skulle bo på, og så skulle de komme å levere den til meg der. Så da satser vi på det..
Jeg og Speedy fant så Passaten, før vi duret avgårde retning Bergen sentrum, og han fikk satt meg av like ved hotellet, før han dro hjem for å parkere bilen. Snart skal jeg ned å treffe han igjen, før det blir litt mat og litt kjØLig drikke..
Snakkes etterhvert :)
jcnorway
31-05-2009, 17:36
Heldig med flyværet :) Høres ut som du hadde en fin tur over fjellet.
Ha en finfin kveld på by'n med fartsfuglen! Ser fram til resten av historien ;) Husk å dokumentere mat og kjØLig drikke med mobilkameraet.
Skål! Høres ut som du hadde en fin tur. Er ganske så spektakulert å fly rundt på småflyplasser på Vestlandet (og i Nord-Norge også for den saks skyld) når været er flott. Det kan frembringe patriotisme i de fleste! :)
I slik vær som vi har nå er definitivt en sightseeing med WIF over fjellet å anbefale for å komme seg til (eller fra) BGO. Håper konserten blir bra!
Kvelden med fartsfuglen bød på mat, øl, mer øl, og til slutt litt øl.. Middag på Fridays, før det ble noen pils på et par forskjellige steder, blant annet en pianobar, hvor stemningen var på topp..
Fortsatt ikke sett noe til kofferten, og jeg lurer på hvorhvidt jeg er i stand til å gå ned i resepsjonen igjen og spørre etter den..
Morgendagen vil vel mest by på noen timer med ihjelslåing av tid i Bergen, før jeg regner med å bevege meg mot Koengen i passe tid før dørene åpnes klokken 18.
FlightDeck
01-06-2009, 01:35
Har du noen timer til overs i Bergen, stikk innom Vågen Fetevare eller Det lille kaffekompaniet. Ellers er biffburgerne på Naboens, med husets egen bayerøl, en sikker vinner. Det samme er en pils ved vannkanten ute ved Verftet. Takk for fin rapport!
Takker for tips :). Vi får se hva morgendagen bringer..
Fant forøvrig ut at jeg var i stand til å gå ned, og der stod faktisk kofferten min :). Aner ikke hvor lenge den har stått der. Hun som sjekket meg inn, lovte at de skulle "sende beskjed" opp på rommet, noe som jeg tolker som at den lille lampen på telefonen skal lyse. Den er like mørk som den alltid har vært, og heller ingen andre beskjeder har kommet hit på noen som helst måte. Nu vel, jeg har fått kofferten, og er forsåvidt fornøyd. Tommelen vipper dog littegrann ned, for hotellet sin del.
:rolleyes:
Etter en kveld på byen, følte jeg for en dusj.. Håndklær? Neeeei..
*Stormer ned til resepsjonen igjen*
Mannen fant håndklær,og nå er Martin både ren og tørr :D.
Må dog innrømme, at det er første gangen jeg har blitt misfornøyd med noe på et hotell.. Kanskje jeg bare har vært heldig før?
jcnorway
01-06-2009, 09:27
Aldri opplevd at det ikke er håndkle tilgjengelig på hotellrommet. Får håpe dette ikke er standarden på Thon Hotels... Får satse på at konserten står til forventningene :)
Aldri opplevd at det ikke er håndkle tilgjengelig på hotellrommet. Får håpe dette ikke er standarden på Thon Hotels... Får satse på at konserten står til forventningene :)
Hos Thon har de vel håndklær, Martin bor på "SAS to be Blu" Radisson Norge høres det ut som.
Takker for tips :). Vi får se hva morgendagen bringer..
Fant forøvrig ut at jeg var i stand til å gå ned, og der stod faktisk kofferten min :). Aner ikke hvor lenge den har stått der. Hun som sjekket meg inn, lovte at de skulle "sende beskjed" opp på rommet, noe som jeg tolker som at den lille lampen på telefonen skal lyse. Den er like mørk som den alltid har vært, og heller ingen andre beskjeder har kommet hit på noen som helst måte. Nu vel, jeg har fått kofferten, og er forsåvidt fornøyd. Tommelen vipper dog littegrann ned, for hotellet sin del.
Hmm, akkurat det samme som med meg i Seattle med andre ord. Der ble jo hun i skranken til slutt sur siden jeg maste på kofferten. Hun skulle jo gi beskjed når den kom! Spurte da til slutt noen andre, og da hadde kofferten stått der i et par dager...
Burde ikke være standarden noe sted. Han ba hvertfall pent om unnskyldning.
Forøvrig, våknet jeg i dag av at TV'en stod på, og blinket med "en ny beskjed". Trykket meg inn, og kunne lese at det sto en koffert i resepsjonen :rolleyes: Vet at meny-knappen på TV'en ikke ville reagere i går (den man kan bruke til å bl.a. gå inn å lese info om hotellet), men noe hadde tydeligvis skjedd i løpet av natten, sånn at tv'en nå funket som den skulle.
Har nå fått i meg litt frokost, og nå vet jeg ikke helt om jeg har lyst til å komme meg ut en tur, eller bare slappe av her.. Kjennes hvertfall ut som om jeg hadde det gøy i går.. ;)
jcnorway
01-06-2009, 09:54
Hos Thon har de vel håndklær, Martin bor på "SAS to be Blu" Radisson Norge høres det ut som.
Aha, sånn var det ja ;) Får satse på at håndklær blir standard på Radisson Blu etterhvert :cool:
Speedbird
01-06-2009, 11:04
Takk for en hyggelig aften i går - og kjekt å høre at kofferten er på plass! =)
Var nydelig mat, og når vi kom oss bort fra TGI fikk vi jo skikkelig øl også! ;)
Jeg skal dusje/div annet, så kan vi evt. treffes og finne på noe før du skal på konserten?
Mitt fly til KRS går klokken 20:00.
Du har nummeret mitt! =)
Og da var man snart ferdig med en vellykket tur til Bergen..
Våknetm, litt smågroggy litt opver ni, og fikk på meg noen klær, og i meg litt frokost, før jeg fant tuen opp til rommet igjen.. Etterhvert, trasket jeg ut, og spaserte litt rundt i Bergen. Bl.a. en tur bortom der inngangen til konserten skulle være, og tilbake. Speedbird ble også kontaktet med forespørsel om vi ikke skulle dele en pizza? Joda, men han måtte ordne noen ting først, bl.a. en dame han skulle innom (red anm: sin mor), men vi kunne møtes om et par timer (klokken var nå ca. tolv.) Gjorde så, ikke mye annet enn å spasere litt til, og nyte det fine været, med dertil hørende god utsikt (;)). Et par timer etter siste kontakt med fuglen, var jeg så kommet tilbake til rommet, og gjorde nye forsøk på å få kontakt med han, og lyktes til slutt.. Det endte med at han hentet meg i Passaten, og tok meg med på litt sightseeing, med tilhørende pizzastopp på et sted kalt San Marino, hvor både fartsfuglen, Fjelldugget og C172 skal ha vært stamkunder i flere år.. På det verste, 6 dager i uken :rolleyes:. Ble deretter mer sighstseeing, bl.a. i fuglens barndomshjem, og andre steder som hadde vært viktige i hans oppvekst.
Fle så droppet av igjen i sentrum, hvor jeg tok en kjap dopause, og trasket nok en gang i retning Koenge, hvor det nå var blitt noen meter kø (havnet kanskje en 10-15 meter bak, en halvtime før de skulle åpne). Da holdt de faktisk fortsatt på med lydprøver, og jeg kunne høre at de øvde på bl.a. et par låter som hadde forsvunnet fra spillelista på vei over atlanteren (altså, ikke spilt på de to første konsertene på europaturneen). I Malmø og Århus hadde de med seg Paul Carrack som oppvarmer, og det var visstnok grunnen til at ørnene kjørte et litt kortere show, og kuttet ut en del låter. Her ble de derimot lydsjekket, og jeg hadde forhåpninger om et fullt set - og det ble det :).
Etterhvert ble set stille fra scenen, og dørene ble åpnet. Jeg hadde kjøpt meg billett til det som het Golden Circle, som jeg virkelig følte var verdt pengene (not!). Golden Circle-området, var på siden, ikke midt på, som er vanlig. Helt til venstre, sett fra publikum, var et eget område, hvor de som hadde Golden Circle-billet slapp inn.. Man kom selvsagt helt fram til scenen der og, men jeg følte det ble litt for langt til venstre, så jeg var ikke inne på det området i dert hele tatt, og kunne nok ha spart meg de 3-400 kronene jeg betalte ekstra.. vel vel.. Fant meg en plass helt fremme, litt til høyre, som jeg følte meg veldig fornøyde med. Stod greit uten noen form for pressing, og hadde en absolutt godkjent konsertopplevelse.
De låtene jeg ville høre kom, men hadde kanskje ventet litt mer prat og ablegøyer fra Joe Walsh.. Han bad riktignok om unndkyldning for en låt han skulle spille (Life's Been Good, fra et av hans soloalbum), og forklarte at de som var litt yngre, og hadde foreldre som hadde spilt den mye, så var det de som var grunnen til at de var "a little different" ^_^. Hadde også håpet på at han skulle ta låta "Rocky Mountain Way", som pleier å komme som første ekstranummer -hvis den kommer. Her bruker han en gitareffekt kalt "Talkbox", som funker sånn at han har en plastslange i kjeften, og får gitarlyden fra slangen, inn i kjeften, og ut i mikrofonen, og så kan han spille gitar, og forme lyden med munnen.. Etter siste låt før ekstranumrene, kom en roadi og moterte denne slangen - og gikk deretter ut og tok den av igjen.. Litt skuffet, men de reddet seg med å dra i gang "Take It Easy". "Desperado" til slutt, og så var det over..
Fant så veie tilbake til hotellet, og der kom plutselig lysten på en øl.. Fristelsen ble dermed litt for stor, til å prøve ut en forholdsvis "hi-tech"-minibar. Man trykker på knappen for det man vil ha, bekrefter med en annen knapp, og så havner det man har bestilt i en liten skuff. Trykket på Tuborg-knappen, deretter bekreft-knappen, og kikket i skuffen, der jeg fant - TO øl!! antageligvis noen som har klart å bestille en øl tidligere, uten å ta den? To øl til prisen av en, på Martin :).. Ble så en liten tur ut igjen, for litt nattmat på Deli de Luca, og tilbake hit, hvor jeg nå sitter her og skriver..
Retur med SK i morgen, og innsjekk ble (for første gang for meg!) foretett ved å svare "ja" på sms'en som kom, og jeg fikk kjapt svar om at jeg hadde fått sete 12A.. Da jeg etterhvert kom meg tlbake til laptopen, og fikk kikket på setekartet, kunne jeg bekrefte at jeg sitter på rade bak nødutgangen, og at samtlige seter forover i flyet er opptatt!
Nå blir det noen timer søvn, før en finner veien ut til BGO i morgen..
Noen av bildene jeg knipset i dag, skulle selvagt ligget her, men Photobucket gir meg bare feilmeldinger. Prøver igjen i morgen.
Litt skuffet, men de reddet seg med å dra i gang "Take It Easy""Standing on a corner, in Winslow, Arizona..."?
Lite sidesprang. Når er neste konsert?
http://www.ba.no/nyheter/article4369782.ece
Var hygglig kveld på Koengen ja :-)
Du er klar over at Status Quo spilte i Kopervik på Karmøy på lørdag ?
De skal spille i Helsinki på torsdag...
Du er klar over at Status Quo spilte i Kopervik på Karmøy på lørdag ?
Var smertefullt klar over det.. De annonserte den konserten først lenge etter at alt av flybilletter var bestilt, så da var det litt for sent.. Hadde nok blitt en artig helg, med Quo på lørdagen, båten til Bergen på søndag, og Eagles på mandag..
Som DonRuud sier; Helsinki på torsdag. Dette utstyret skulle visst midlertid ikke dit:
Trailerne var på vei til Sveits, der Eagles har utstyrslageret sitt, ifølge sjåføren.
I dag våknet man litt over 9, og ble liggende og sløve fram i mot 10.. Valgte å skippe frokosten på hotellet, da den ikke gjorde noe voldsomt inntrykk på meg, så etter en dusj, og litt pakking, var jeg klar for utsjekk litt før 11.
Trasket ut i det (fortsatt) fine Bergensværet, og så om jeg kunne finne noe mat. Fant en Egon like ved, som akkurat hadde åpnet, så da ble det en lunsjtallerken med egg, karbonade og en slags form for stekte poteter som jeg ikke husker helt hva de kalte. Hakket bedre enn gårsdagens frokost på hotellet. Hele seansen var ferdig litt før tolv, så da beveget jeg meg tilbake mot hotellet, og fant holdeplassen for flybussen. Kom meg på, og fikk kapret et sete. Her kunne nok belegget anslås til godt over 100%. Ellers var knyttnevetesten godt bestått, når en sitter på midtgang venstre side, på første rad bak bagasjehylle og den bakre døra.
Vel fremme på BGO halv ett, med ca. halvanne time til avgang. Fant en automat, og fikk printet ut bagasjelapp, bekreftet at det ikke var et eneste ledig sete, samt tatt ut et boardinkort (som jeg egentlig ikke trengte.. Bare "måtte" ha det..). Køen til bagdrop var foholdsvis lang, men den gikk unna. Her var de også flinke til å fortelle passasjerene at om de ikke hadde sjekket inn, måtte de enten gå i den andre køen, eller gjøre det selv på automatene. Bra av SGS :).
Det ble min tur, kofferten ble lagt på båndet og scannet, jeg la fingeren på leseren, og så var man klar. Å komme seg vekk fra skrankene, var dog litt verre, da en dame fant ut at hun skulle sperre hele utgangen med et par barnevogner hun skulle pakke inn i disse plastsekkene.. Der det evt. var ledig plass for å komme gjennom, sørget ungene hennes for å blokkere, ved å stå der å se dumme ut..
Jeg kom meg forbi, og var kjapt opp rulletrappen, til en sikkerhetskontroll som var bygd om siden sist jeg fløy derfra (2005). Kom meg forholdsvis kjapt igjennom da køen var fraværende - i hvertfall på den ene siden. På den andre, var vekterne travelt opptatt med å undersøke omtrent samtlige som kom gjennom. Jeg var dessverre ikke en av de utvalgte, og kunne kjapt samle samen laptoper og belter, og komme meg videre.
Gjorde så stort sett ikke annet en å sitte og slappe av, før det dukket opp en dame i gaten, og uten annen annonserign, begynte å folk å pre-boarde (Gate 29, har en egen liten "lounge" etter boardingkontrollen). Jeg gikk så bort, la fingeren på leseren, og fikk lov til å passere. Satt så og ventet litt på andre siden, til det kom et "nå kan dere bare gå!" fra damen i skranken.
Kom meg ombord, og fant sete 12A. Møtte og en svensk purser (en effekt av Core SAS?), som kommenterte t-skjorten min fra HRC i Cardiff, og fortalte at han likte browniene til HRC.
Flere folk strømmet på, tom. etter at jeg hørte "boarding completes" :rolleyes:
Var nok en helt full flight, og til slutt virket det som om de bare dyttet folk nedi de setene som var ledige.. Var dog minst ett ledig sete, da det viste seg å være en pax som hadde sjekket inn en bag, men ikke møtt opp ved gate, og da måtte man offloade.. Satt forøvrig to seter bak Tor Milde, og man kan jo gjette hva han hadde gjort i Bergen..
Flighten var som alle andre innenriksflighter med 737; egentlig litt kjedelig.. Landet på 01R, og taxet over til en av gatene som ligger rett ved bagasjebåndet, og veien ned dit var kort. Tok noen minutter, og i mellomtiden, fant jeg ut at Tor Milde syntes konserten var "både og", og at han og syntes Golden Circle-opplegget var idiotisk.
Bagasjen kom etter kort tid, og min koffert dukket faktisk opp med en gang! Merket den faktisk ikke med en gang, og så den først når de dukket opp på andre siden.. Fikk den så med meg, trasket til FedEx, og kjørte hjem etter en knall tur til Bergen..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0186.jpg
Starters
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0187.jpg
Speedy har fått mat..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0188.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0189.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0190.jpg
Kylling og pasta.. Rakk dessverre ikke å ta bilde av maten til Speedy, men han spiste som vanlig, Jack Daniels chicken :rolleyes:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0191.jpg
Her har vi fått oss noe som Speedy kalte for øl
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0193.jpg
Speedy utenfor barndsomhjemmet
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0194.jpg
Speedy viser fram den store swimminpoolen i hagen.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0196.jpg
Speedys håndavtrykk fra for lenge siden.. Se hvor stor den har blitt nå :p.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0197.jpg
Grei plassering
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0200.jpg
Thon Hotell Bryggen funket som "gratishaug".
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0201.jpg
Gutta i aksjon
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0202.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0203.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0204.jpg
Og takk for i kveld...
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Eagles/IMG_0205.jpg
Frokost på Egon..
Dett var dett, og takk for titten. Ny trip-rapport kommer "plutselig", om det er interesse for det..
Flott rapport, og velkommen tilbake i hverdagen!
jcnorway
02-06-2009, 17:21
Takker for rapport og ser fram til flere :)
Flott rapport, og velkommen tilbake i hverdagen!
Takker for det, men jeg drøyer'n litt med hverdagen. Har da to uker fri, må vite :D. Blir mer flyving også, med flytyper jeg aldri har flydd før ;)
Tommy777
02-06-2009, 18:05
Takker for rapport. Jeg har alltid trivdes godt på Hotel Norge som var ett av de to hotellene jeg alltid bodde på i Bergen. At frokosten på ett Radisson SAS/Blu hotell er dårlig er ganske overraskende. Den tallerkenen du fikk servert på Egon så rimelig trist ut i forhold til alle de gode frokostene jeg har spist på diverse SAS hoteller. Kanskje nye Blu har nedgradert frokostene?
Jeg har alltid trivdes godt på Hotel Norge som var ett av de to hotellene jeg alltid bodde på i Bergen. At frokosten på ett Radisson SAS/Blu hotell er dårlig er ganske overraskende. Den tallerkenen du fikk servert på Egon så rimelig trist ut i forhold til alle de gode frokostene jeg har spist på diverse SAS hoteller. Kanskje nye Blu har nedgradert frokostene?
Skal vel ikke kalle frokosten dårlig, men den fristet ikke meg der og da.. Sikkert noe med at smaken er som baken. Jeg spiser stort sett varmmat til hotellfrokost, og fikk ikke det beste inntrykket av eggerøra og pølsene jeg fikk første dagen. Ellers, et bra hotell, bortsett fra et par "fuck-ups" med manglende håndklær, og at jeg ikke fikk beskjed om kofferten, fordi TV'en ikke ville virke som den skulle.
Ellers lurer jeg fælt på hvordan den ekstra ølen hadde havnet i skuffen på minibaren. Jeg måtte nemlig betale for den! Henger nok sammen med at jeg fikk SMS fra banken, om at kortet mitt var blitt belastet for nøyaktig det en øl koster, første kvelden.. Det er bare det at jeg aldri tok ut den ølen den kvelden.. Nu vel, jeg drakk to, og betalte for begge, så jeg har vel ikke noe å klage på..
Radisson SAS har da alltid hatt flotte frokostbuffeter, håper ikke det er noe de vil endre på, for det har faktisk vært utløsende faktor en gang eller to ved valg av hotell fra min side.
Mulig jeg tar en Bergenstur til weekenden og tester ut Hotell Norge - i såfall skal jeg avlegge rapport!
Takk for fyldig og detaljert rapport som vanlig, sikkert flere enn meg som gleder seg til neste tur fra "Martin tripreport team"
Scanorama
03-06-2009, 22:36
Dette var en grei og interressant rapport.
Speedbird
03-06-2009, 22:40
Speedys håndavtrykk fra for lenge siden.. Se hvor stor den har blitt nå :D
Og det er ikke det eneste på Speedy's kropp som er blitt stort..
Ellers håpte jeg du likte en sightseeing i Bergen - artig å få vist deg litt 'utenom det vanlige' som byen har å by på! :D
Og det er ikke det eneste på Speedy's kropp som er blitt stort..
Hva da? magen? :D
Takker igjen for turen, Martin :). Mye fint å se på utenfor sentrum også ;)
Og ja, jeg må vel kanskje innrømme at Bergen er en... er en... en.... fin by..
Speedbird
04-06-2009, 17:01
Hva da? magen? :D
Dessverre magen også.. *snufs*
Og ja, jeg må vel kanskje innrømme at Bergen er en... er en... en.... fin by..
Så flink du er! :D
Det var ikke så vanskelig var det det??
Frokosten innfridde på Hotel Norge - og håndklær fikk vi også, selvom jeg godt synes de kunne spandert noen ekstra håndklær også. Minibaren var grusomt dyr selv etter norsk standard, spør du meg.
Men no worries - frokosten var den gode gamle SAS-frokosten. "BLU" så jeg ikke et eneste sted på hotellet. :)
Tviler ikke. Var sikkert bare jeg som ikke hadde lyst på hotellfrokost den morgenen. Synes hvertfall det jeg spiste på Egon var et greit alternativ. Og forresten, var frokosten på Radisson BLU i HEL defitivt godkjent av undertegnede.
Tommy777
08-06-2009, 17:18
Dersom frokosten var det samme som det alltid har vært på SAS hoteller, serverer de alt du fikk på Egon. (speilegg, bacon med mer)
Selvsagt. Og omelett on request.