PDA

View Full Version : Eurobonus Retro reg: Naa trenger du ikke spare paa boardingkortene lengre!

Tommy777
29-05-2009, 15:44
Endelig slutt paa aa spare boardingkort stubs og man slipper aa sende inn!

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Member-Services/Missing-points/?vst=true

LN-MOW
29-05-2009, 16:41
Det der kunne man på delta.com i 2001 ...... velkommen etter!!

FlightDeck
29-05-2009, 18:16
Skulle bare mangle når ombordstigningskort ikke er nødvendig på veldig mange utenlandsavganger...

Bizflyer
29-05-2009, 18:54
Det var sandelig på tide....

BF:cool2

Eirik
29-05-2009, 20:05
Amen ! :-)

Hickok
02-06-2009, 14:19
Da har jeg testet retroreg av en LX reise fra feb. Blir spennende å se om det fungerer. En får jo absolutt ingen kvittering på om det ble registrert eller ei, så jeg regner med at det er bare å vente å se. Fikk i hvert fall ingen feilmeldinger, så jeg lever i håpet.... Håper bare ikke det tar de vanlige to månedene for å få de registrert, for så lenge kan joeg ikke vente! Da må det gjøres på gamlemåten.

EDIT: Så akkurat denne her, så det er vel mulig at dette ikke fungerer helt ennå.
"NB! Flyginger med Swiss
Vi har oppdaget at poeng fra flyaktiviteter med Swiss dessverre ikke har blitt overført til EuroBonus etter medio mars. Vi undersøker saken og håper på en snarlig løsning."
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Etterregistrering/?WT.seg_4=Eva_generellt

Hickok
09-06-2009, 09:27
Hvor lenge må en vente før jeg kan fastslå at dette ikke virket, mon tro? Prøvde dette for en uke siden, og fortsatt ingenting. Jeg prøvde å høre med SAS Eurobonus for en uke siden, og de skulle sjekke opp, og komme tilbake til meg på det, men har ikke hørt et kvekk fra de. Som vanlig.

EDIT: Da fikk jeg svar fra Eurobonus. De hadde hatt store problemer med at systemet var ustabilt, så de anbefalte meg å sende inn boardingkortene på gamlemåten uansett. Jaja.

Tommy777
09-06-2009, 16:53
Det er ett idiotisk svar da dette gjelder med tilbakevirkende kraft. Send meg en e-post så tar jeg kontakt med han som er leder for EB internet

Hickok
09-06-2009, 18:36
Problemet er at jeg ikke får svar på om det er registrert eller ei. Jeg ble bare kastet tilbake til start da alt var lagt inn, og ingen kan si om det er OK. Det samme gjalt manglende poeng for Sixt leiebiler. Det samme svaret gjalt der.

Hickok
11-06-2009, 07:52
Hmmm, ser ut til at de har litt arbeid å gjøre med dette fortsatt.

Jeg har nettopp prøvd med på en ny reise her (Swiss igjen), og får fortsatt ingen form for kvittering på om dette fungerer eller ei. Når man har lagt inn alt, og trykker neste, så hopper siden elegant tilbake til toppen, som om ingenting er skjedd. Ringte da medlemsservice hos EB, og fikk kjapt svaret at "Du kan ikke etterregistrere hos Swiss". Var jo da selvsagt ikke enig i dette, og etter en del frem og tilbake skulle EB kontakte support, og ringe med tilbake.

Blir spennende. Neste episode i denne soga kommer forhåpentligvis snart (om Eurobonus tar kontakt da...).

Hickok
12-06-2009, 16:27
Jeg tviler på at det virker å legge inn LX reiser i dette nye skjemaet. Nå har jeg prøvd to ganger. Jeg ringte Eurobonus i går ettermiddag igjen, men da var support akkurat gått hjem kl. 16:30. Prøvde da igjen i dag kl. 16.10, men da var support gått hjem. Fikk likevel vite at det så ikke ut til at noe var registrert. Nå har jeg sendt de en mail om dette i stedet for, så får vi se hva som skjer. Får neppe svar på denne heller, men kan jo ringe de igjen i neste uke på nytt. Det begynner å gå prinsipper i få dette til på nett nå! :)

FlightDeck
13-06-2009, 11:05
Trodde de var ganske flinke til å svare på e-post jeg? De svarer meg alltid veldig raskt - selv om svarene ofte ikker til så stor hjelp fordi de misforstår spørsmålene.

Hickok
13-06-2009, 11:14
Håper det. Det var damen på telefonen som sa at jeg nok burde sende e-post. Vi får se over helgen hvor flink de er. :)

Hickok
17-06-2009, 12:46
Da har jeg snakket med en hyggelig dame hos SAS, og fått oppklaring i at det ikke går å etterregistrere LX reiser på nett, hvis de ikke er bestillt hos SAS (117 nummer). Dette gjelder visstnok flere selskaper også. Den eneste endringen fra tidligere, er at en nå ikke lenger trenger å ta vare på boardingkortene, men kun trenger å ettersende en bekreftelse på reisen, med billettype (C,D,Y etc.), men de må fortsatt ettersendes pr. post. Jaja, det går i hvert fall sakte men sikkert fremover.

ILS2
17-06-2009, 14:29
Hva er e-postadressen til EuroBonus kundeserivce? Sendte en e-post til eurobonus@sas.no, men fikk til svar at denne e-mailadressen var stengt. Fikk ingen henvisning til en ny e-mailadresse...

Discus
17-06-2009, 14:37
Hva er e-postadressen til EuroBonus kundeserivce? Sendte en e-post til eurobonus@sas.no, men fikk til svar at denne e-mailadressen var stengt. Fikk ingen henvisning til en ny e-mailadresse...
Jeg har pleid å sende til EB avdeling Danmark (husker ikke adressen), de har vært mye kjappere og mer presis i svarene når jeg har hatt spørsmål. sas.no-adressen har ofte bare returnert standardsvar med at de ikke svarer.

OSLflyer
17-06-2009, 15:35
Jeg har pleid å sende til EB avdeling Danmark (husker ikke adressen), de har vært mye kjappere og mer presis i svarene når jeg har hatt spørsmål. sas.no-adressen har ofte bare returnert standardsvar med at de ikke svarer.

Et annet tips når man mailer med EB er å fylle ut emnefeltet med EB-nummer og spesielt hvis man har stutus. Har alltid fått utmerket servivce med oppfølging når jeg har lagt inn mitt EBGxxxxxxxxx i emnefeltet.

Lykke til;)

Tommy777
17-06-2009, 16:31
Da har jeg snakket med en hyggelig dame hos SAS, og fått oppklaring i at det ikke går å etterregistrere LX reiser på nett, hvis de ikke er bestillt hos SAS (117 nummer). Dette gjelder visstnok flere selskaper også. Den eneste endringen fra tidligere, er at en nå ikke lenger trenger å ta vare på boardingkortene, men kun trenger å ettersende en bekreftelse på reisen, med billettype (C,D,Y etc.), men de må fortsatt ettersendes pr. post. Jaja, det går i hvert fall sakte men sikkert fremover.

Jeg har videresendt denne tråden til Eurobonus og bedt om en kommentar. Det er nemlig ikke slik det skal fungere.

jcnorway
17-06-2009, 16:45
Noe sier meg at EB kundeservice på e-post kanskje ikke fungerer optimalt hvis kundene må bruke diverse "triks" (via EB avd. Danmark, legge inn EB-nr i emnefelt for bedre service osv..) for å nå gjennom?

Får håpe dette ordner seg for deg, Hickok :)

Hickok
18-06-2009, 00:53
Jeg har ingen problem med mine poeng. Jeg snakket som sagt med damen i dag på telefon, og hun sa hvordan det var. At dette var fullstendig på kollisjonskurs med det som står på websiden er nå så, men hun hadde nå tydeligvis peiling på hvordan det egentlig virket, så jeg kommer nå til å sende inn et godt gammeldags retroreg skjema, men uten boardingkortene, siden dette ikke lenger er nødvendig. Jeg får nok mine poeng skal du se...... til slutt. :)

Tjab
28-12-2013, 21:34
Skrekk å gru så lang tid det tar med retroreg. Blæh! 20 dager nå

Islending
29-12-2013, 03:47
Smør deg med tålmodighet... Tar raskt et halvår...

Tjab
29-12-2013, 11:20
Smør deg med tålmodighet... Tar raskt et halvår...

Tuller du? Halvt år?

Enhanced
29-12-2013, 12:39
Sendte du inn via online-skjemaet eller e-post? Jeg måtte nylig sende inn via e-post, siden online-skjemaet ikke vedkjente seg MFM (Macau) som en gyldig flyplasskode, og da fikk jeg tilbake et automatisk svar om at "Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 5 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account."

Min erfaring er at det går raskere enn 5 uker hvis man bruker online-skjemaet, men det finnes nok noen skrekkeksempler også.

blokhus
29-12-2013, 14:55
Ventet i 7 uker nå på en reise til Stavanger som ikke ble registrert automatisk med SAS. Online skjmaet gav også feilmelding. Det kjipe er at dette er trigger for bonus challenge og jeg venter da på ca 35.000 poeng pga dette.

Tjab
29-12-2013, 17:29
Måtte sende inn ett slikt PDF skjema.

Fikk beskjed om det fra chat folka.

Merkelig at dette skal ta sånn tid. Jeg kan ikke forstå det egentlig. Men, poengene kommer vel.

Islending
29-12-2013, 17:56
Tuller du? Halvt år?

Tok 8 mnd å få poengene mine etter en Air China flight for to år siden...

WF-380
30-12-2013, 00:33
Web-skjemaet fungerer aldri for meg, må alltid fylle ut pdf-skjemaet pga at navnet mitt inneholder norsk spesialtegn og dermed matcher ikke navnet på billettene navnet på eurobonus-kontoen. Sier feilmeldingen ihvertfall. Bare et mindre irritasjonsmoment, men burde vært en smal sak å fikse dette med programvare.

roger
06-01-2014, 19:17
Web-skjemaet fungerer aldri for meg, må alltid fylle ut pdf-skjemaet pga at navnet mitt inneholder norsk spesialtegn og dermed matcher ikke navnet på billettene navnet på eurobonus-kontoen. Sier feilmeldingen ihvertfall. Bare et mindre irritasjonsmoment, men burde vært en smal sak å fikse dette med programvare.

Dette er litt merkeleg. Har to ulike erfaringar no:
Etter-reg for frøken (som har 'ø' i etternamn): Funka med auto-skjemaet, poenga var på konto neste gang ein reloada eurobonus-sida.

Etter-reg for liten (som har 'ø' i mellomnamn og 'å' i førenamn: Fekk feilmelding om at namn på billett og eurobonuskonto ikkje stemde. Så no får vi sjå kor lang tid det tek. Det skal vere sagt at kontoen til liten ikkje eksisterte før i dag, men iflg. info på Eurobonus kan ein etter-reg ein månad tilbake.

NorPlay
24-01-2014, 12:28
Hadde en tur til Asia med 7 legs - 4 med SQ og 3 med SK. Fikk alle poengene på kontoen etter noen få dager, bortsett fra den ene turen med SAS.
Etter 14 dager kunne jeg etterregistrere poengene, og de kom faktisk på konto sekunder etter at jeg hadde fylt og sendt inn skjemaet. Pluss i margen til SAS (selv om poengene burde ha kommet av seg selv...)

SAS_flyer
24-01-2014, 17:22
Opplevd det samme selv. Kvalitet. :-)

KLM 1200
25-01-2014, 14:18
Jeg har også opplevd det samme! Ser ut som SAS har gjort en liten "update" på bakrommet på retro reg! :)

Tjab
25-01-2014, 14:32
Måtte ha kopi av boardingkort for å få registrert reiser fra November hos retro reg nå...

1 av 5 legs kom med en gang. Så kom nummer 2 etter ca 6 uker, med beskjed om at de måtte ha kopi av boarding kort. Så fikk de det, og nå har jeg fått 3&4 av 5.

Lurer på hva som er greia med siste..... Ikke bra SAS

roger
26-01-2014, 20:55
No ser eg at poenga til mini er på plass; har fått poeng for alle legs (4) ein mnd tilbake i tid etter signup, det er bra. Fekk aldri noko svar frå SAS om at poenga var kreditert, men dei er det idag iallefall. Så då har det gått < 20 dagar sidan eg sende det inn pr. epost. Slapp unna med å sende med kvitteringa frå WF.

VirreVapp
27-01-2014, 08:45
Ser det er endel mishaps fra SAS her. Jeg reiser alltid elektronisk, sjekker inn med og lagrer boardingkort på SAS App'n.. Men fremdeles klarer de ikke å få registrert mine SAS flyginger.. Virker litt rart.. Og så er man stuck med retro &/%/€€#% etterpå da :-)

zapateria
27-01-2014, 18:29
Kanskje urelatert til tråden, men jeg har hatt noen bestillinger via tredjeparter som ikke legger inn mitt EB nummer ved booking, altså ikke retro-registrering men "pre-registrering". Det har da i alle tilfeller tatt mindre enn 30 sekunder å få tak i en person på SAS chat, oppgi referanse og EB nummer og få dette lagt inn. Veldig fornøyd med dette.

Enhanced
21-02-2014, 10:50
Jeg måtte nylig sende inn via e-post, siden online-skjemaet ikke vedkjente seg MFM (Macau) som en gyldig flyplasskode, og da fikk jeg tilbake et automatisk svar om at "Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 5 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account."

Fikk svar i dag, 9 uker etter innsending. Svaret var:

Our partner has confirmed that <flight> is not valid for accrual of EuroBonus points.

Dette er selvsagt feil, så da har man mulighet til å svare på e-posten, med å bruke samme ebretro-adresse som første gangen. Regner med at jeg nå havnet bakerst i køen og må vente 9 nye uker...

Cecilie
21-02-2014, 11:18
Har nå måtte sende inn mail til EB retroreg etter at UA39 OSL-EWR i januar ikke har dukket opp på EB-kontoen min. Men alle de andre flightene på samme itinerary har (EWR-HNL-EWR-OSL) så... LOL?

Da jeg prøvde online skjemaet fikk jeg beskjed om at navnet ikke stemte overens med billetten, så måtte derfor fylle ut skjemaet og legge ved kopi av e-ticket.
Dukker vel opp om en 7-8 ukers tid :p

flyer88
23-02-2014, 16:45
Off.. Går snart helt i FISTL. Skjer støtt og stadig at ikke EB poeng blir registrert selv om EB kortet mitt ligger inne. Reisene mine blir stort sett bestilt gjennom VIA travel, så jeg får ikke kvittering på bestillingen med billettnummer!

Når jeg da skal etterregistrere poeng må jeg jo ha billettnummeret! Noen som vet om noe annet sted jeg kan finne det?? Burde absolutt kunne funnet bestillingen uten å måtte ha dette!

vegardg
23-02-2014, 17:02
Off.. Går snart helt i FISTL. Skjer støtt og stadig at ikke EB poeng blir registrert selv om EB kortet mitt ligger inne. Reisene mine blir stort sett bestilt gjennom VIA travel, så jeg får ikke kvittering på bestillingen med billettnummer!

Når jeg da skal etterregistrere poeng må jeg jo ha billettnummeret! Noen som vet om noe annet sted jeg kan finne det?? Burde absolutt kunne funnet bestillingen uten å måtte ha dette!
Billettnummeret står helt til ventre på linja med beløpet på kvitteringene jeg får fra VIA.

flyer88
23-02-2014, 17:07
Står kun billettype og referansenr på utdraget jeg får fra VIA..

Tjab
23-02-2014, 17:15
Det skjer tilsynelatende ganske ofte (iallefall med meg) at folk ikke får registrert alle segmentene av en reise. Typisk er 3 av 4 osv. Samt at når man forsøker etterregistrering så får man beskjed om at etternavnet ikke stemmer overens.

Fant ved en tilfeldighet ut at denne beskjeden gikk bort, da jeg gjorde nytt forsøk etter 2 måneder.

I mellomtiden hadde retroreg registrert leg 3 & 4 av 5 (de 2 første kom som de skulle)

Hadde jeg vært litt mer paranoid og konspiratorisk anlagt, og dette hadde vært ett annet selskap. Da hadde jeg antakeligvis begynt å tro at de spekulerte i dette :)

Uansett. Her bør SAS rydde opp.

flyer88
23-02-2014, 17:25
Det skjer tilsynelatende ganske ofte (iallefall med meg) at folk ikke får registrert alle segmentene av en reise. Typisk er 3 av 4 osv. Samt at når man forsøker etterregistrering så får man beskjed om at etternavnet ikke stemmer overens.

Uansett. Her bør SAS rydde opp.

Ja, det er stort sett ved bestillinger med fler segmenter det er en som detter av lasset. Så ofte som det skjer, er det like før konspirasjonsteoriene ruller selv om det gjelder SAS i dette tilfellet! Sendte en mail via hjelpskjemaet på sas.no.. Fikk svar at behandlingstiden var 2-3 uker før jeg kunne forvente svar!

Orbiter
06-03-2014, 13:46
Fløy EVE-OSL-EVE for noen dager siden sammen med ungene. For reisen nedover kom EB poeng på konto dagen etter, men for returen så spurte maskinen ved innsjekk noe slikt som "Vil du legge til EBx nnnnnnnnn for Barn1 Etternavn", der barna har samme etternavn som meg.

Det som var merkelig var at den spurte om den ville bruke mitt EB-nummer på ungene sine billetter. Grådig som jeg var så svarte jeg "JA", i håp om at det var en feil i systemet og jeg fikk dobbelt opp med poeng. Nå sitter jeg derimot her med skjegget i postkassen uten noen poeng. Når kan jeg forvente at disse poengene dukkker opp?