PDA

View Full Version : Glad fredag morgen


EB
29-05-2009, 05:50
Solen skinner og det ser ut til å bli en strålende dag/helg. Telefon/webmøte med Chicago på morgenkvisten før det bærer avsted til SPA-hotellet i Son. Helgentilbringes på andre siden av fjorden - Verdens Ende. Ha en strålende pinse!

sirpjalle
29-05-2009, 06:33
God morgen fra Forus! Solen skinner, lite trafikk og beine veien... Fin start på dagen. :)

Har en lang dag foran meg, men det er alt for mye som skal gjøres. Men først en kaffekopp til og litt forum.

Ha en fin dag forumister!

LN-FHU
29-05-2009, 07:25
Go morn fra barteland

Dørene åpnes på jobb,kundene strømmer på og dagens dont er igang ;)

Regnbyger her på morran , men det blir vel bra tilslutt :D

Ha en strålende dag alle sammen :nor :nor :nor

oddi
29-05-2009, 07:38
God Morgen her blir det vanlig skole som vanlig :(
Men ellers gleder jeg meg til langhelg :):)

JetBlue
29-05-2009, 08:28
God morgen fra kontoret i Wergelandsveien. Sol og varne er meldt for pinsehelgen, og junior kommer fra Halden. Lillesøster hadde åpenbart andre planer.

Men først skal dagen jobbes igjennom, med diverse oppgaver. Ha en god helg!

jcnorway
29-05-2009, 08:32
God morgen forumister!

Her skinner solen og det skal bli godt med langhelg. Neste uke blir det ikke mindre enn 7 flyturer på meg mellom onsdag og søndag, så da har man noe å se fram til ;)

Ha en finfin fredag!

Speedbird
29-05-2009, 08:48
God fredag fra Luftforsvarets Skolesenter Kjevik! =)
I dag går vi gjennom digital redigering av bilder, og skal bruke layers i Photoshop - gleder meg til å lære noen nye triks! :)

Ellers flyr jeg med SK F50 til BGO i ettermiddag, før det blir fly-in på Voss i morgen og middag med Martin og PH-NDR på søndag! :)

Ha en super dag folkens! =)

Discus
29-05-2009, 08:57
God morgen fra 9-kaffen. Tidspunktet for morgenens faste aktivitet, litt forum og kaffe. Blir litt teknisk fikling på dagen i dag, ellers får vi se hva sommerværet bringer.

Mulig det blir noen billettbestillinger i helgen også siden BA har kommet med helgetilbud og £100/£200 i rabatt på allerede sterkt rabatterte longhaul-priser i trang og romslig klasse.

Ha en fin fredag http://fil.nrk.no/yr/grafikk/sym/b38/01d.png

Hickok
29-05-2009, 09:12
God morgen fra SAS loungen på OSL. Endelig er det helg, og tid for en helg i Barcelona. Ikke verste plassen på det jord det.... I hvert fall ikke etter onsdagens bravader. Ha en strålende helg alle sammen! :)

Bizflyer
29-05-2009, 09:13
TGIF!

Bortsett fra at fredagen heter dobbel jobbing, så er det godt å tenke på at det er 3 fridager som venter! Værmeldingen er bra, så man skal ikke se bort fra at det kan bli en liten tur i båt ut i skjærgården i løpet av helgen.

Men først er det mange arbeidsoppgaver som ligger og venter!

3 uker til avreise i dag! T-21! Som min reisekamerat sa; Jeg skal bli glad når vi er nede på en-siffret! ;)

BF:cool2

CK
29-05-2009, 09:18
Glad fredag morgen. Dagens innsats for "bolaget" utføres på Fornebu, før man er tilbake i STO mandag. Svenskene - som ellers har mere fridager enn i Norge - har faktisk ikke fri på 2.pinsedag, så da blir det bare å hive seg på "formiddags"flyet - første fly går 08:15!

Desk pilot
29-05-2009, 10:13
God formiddag! Nå er det snart helg på Helgeland :cool2. Pinsehelga skal brukes til en minicruise med Hurtigruta. Satser på at været blir såpass bra at vi får litt utsikt til landskapet vi passerer. Ha en god helg, forumister.

Martin
29-05-2009, 10:29
G'freddan fra Maura :).

Her er man (snart) klar for siste innsats før en tar seg to uker med (velfortjent?) fri fra arbeidsplassen. Helgen byr ikke på særlig mer enn litt dreping av gress og koffertpakking på lørdag, før jeg på søndag igjen skal prøve et flyselskap som har omtrent samme farge som gresset jeg skal klippe på lørdag (Widerøe, for de som evt. lurte). Kommer sikkert mer om det i et annet underforum, om noen skulle være interessert i en sånn derre trip-report.

God fredag ønskes alle :)

AirbusTrond
29-05-2009, 10:40
God dag! Overskyet i Gamlebyen. I aften er det jobbing, og det blir det forsyne meg jobb både lørdag og mandag. Men søndagen er fri. Gårsdagens bestilling av Sao Paulo-billett ga et ganske stort kick, men det er alltid en viss sorg i etterkant, for nå har jeg ikke flere feriedager å ta av. Så alle gode tilbud som kommer heretter må gå meg hus forbi.

Speedbird
29-05-2009, 11:13
som gresset jeg skal klippe på lørdag

Trenger du hjelp?
Jeg klipper gress som jeg måker snø! ;)

Bizflyer
29-05-2009, 11:14
Gårsdagens bestilling av Sao Paulo-billett ga et ganske stort kick,

Hvem skal du fly med da? Foran eller bak i bussen? ;)

BF:cool2

Martin
29-05-2009, 12:03
Trenger du hjelp?
Jeg klipper gress som jeg måker snø! ;)

Kommer du over fra Voss da?

Du trenger ikke, altså ;).
Gressklipping består stort sett av å gå etter klipperen, og holde inne et par håndtak som gjør at knivene og hjulene går rundt. Også selvsagt snu klipperen når jeg kommer til enden av plenen. Tror jeg skal klare det selv ^_^.

Speedbird
29-05-2009, 12:08
Tror jeg skal klare det selv ^_^.

:devot: -|- :devot: -|- :devot:

Martin
29-05-2009, 12:09
Eller: hva med plenklipping med propellen på en lavtflygende Cessna 172? Kan du ordne det, Speedy?

Discus
29-05-2009, 12:22
Eller: hva med plenklipping med propellen på en lavtflygende Cessna 172? Kan du ordne det, Speedy?


Og da har vi akkurat fått inn en video fra Maura og plenklippingen der, med autentisk mauradialekt også - hva blir det neste? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=KCg_PvDMpBc

AirbusTrond
29-05-2009, 13:05
Hvem skal du fly med da? Foran eller bak i bussen? ;)

BF:cool2

Liker å sitte på bakerste benk. ^_^ LH, NOK 3.500 t/r. :D

Speedbird
29-05-2009, 13:24
Eller: hva med plenklipping med propellen på en lavtflygende Cessna 172? Kan du ordne det, Speedy?
Discus ga vel svaret på det! ;)
Evt. kunne jeg lånt en Bell 412 fra 720 skv. og flydd oppnedd over plenen din.. ;)

Martin
29-05-2009, 13:28
Kanskje lurere med helikopter, ja.. Er litt trær og hus og sånt rundt, som kunne gjort det litt vanskelig å stupe/klatre i umiddelbar nærhet..

OJB
29-05-2009, 15:08
God ettermiddag,
Da stenger jeg kontordøra og tar helg.
Etter en travel og god uke er det tid for å nyte noen fridager i pinsen.
Det blir ulike aktiviteter med familien .
Ha en god pinsehelg alle aviators.

LN-MOW
29-05-2009, 15:16
G'freddag! Her har jeg fri idag foer det blir arbeidshelg loerdag/soendag. Mandagen er jeg merkelig nok satt opp med fri. Her er det jo vanlig arbeidsdag. Men det er greit. Guttungen har ogsaa fri saa vi sskal nok finne paa noe.

21 grader, som skal faa selskap av minst seks til. Solen skinner og skal fortsette med det de naermeste dagene.

Someone
29-05-2009, 16:05
Mornings fra Chicago. Naa har ogsaa Tommy og bikkja vaaknet til liv saa naa blir det ut for frokost. Ol, baseball og mer ol staar saa paa programmet :D

LN-TIB
29-05-2009, 18:33
God ettermiddag fra Harstad. Etter en lang uke har en ripasso havnet på bordet, og håpet er at energien og ikke minst skydekket i nord letter litt.

Someone, hils Tommy !

Martin
29-05-2009, 18:34
Someone, hils Tommy !

Og pass deg for bikkja :D.

Polaris
29-05-2009, 19:46
God ettermiddag fra Harstad. Etter en lang uke har en ripasso havnet på bordet, og håpet er at energien og ikke minst skydekket i nord letter litt.

Someone, hils Tommy !

Ser ikke bra ut, yr melder gråvær og 8 grader fram til 7 juni.... Kjenner jeg får lettere klaustrofobi.

Og nå har Depeche Mode for svarte styggf*** utsatt konserten i Bergen til i Januar! Har jo bestilt både fly og hotell allerede, så da blir det rein ferietur... Akvariet og Fløøøien er vel verdt å få med seg? Aldri vært på vestlandet før så det blir vel fint allikevel :)

Hickok
29-05-2009, 19:51
Bergen i 25 grader og sol er så absolutt ikke å forakte, trust me! :) Synd med Depeche Mode, da, men det kan nok bli en fin tur likevel.

Tips, ta med en pose øl på Fløyen. Nydelig å sitte der i solsteiken, og se nesten til Haugesund.

Someone
30-05-2009, 03:52
Og pass deg for bikkja :D.

Vel da har jeg en kamerat som har spydd i dassen og klart aa rive ned dusjen hos Tommy.......ha ha

Martin
30-05-2009, 04:04
Antar at kompisen din ikke var helt edru da det skjedde? Men pokker, klokka er da bare 9 om kvelden der borte nå, er den ikke? Må ha begynt tidlig :rolleyes:

LN-MOW
30-05-2009, 04:17
Høres ut som dette kan bli en interessant tripreport ......

Martin
30-05-2009, 04:25
Høres ut som dette kan bli en interessant tripreport ......

Med bilder :).

LN-MOW
30-05-2009, 04:40
Da var akkurat direkteoverført situasjonsrapport per mobiltelefon avsluttet og det kan bli spennende å høre hva Fru Tommy777 har å si når hun kommer trippende inn døren om en halvtimes tid.... :colgate:

Da setter vi tilbake til studio og så får vi Technicolor Dreams med Status Quo.

Martin
30-05-2009, 12:16
Denne?

http://www.youtube.com/watch?v=vgJ7YQT6fW0

LN-MOW
30-05-2009, 13:19
Ja, den surret på radioen her da jeg skrev innlegget ... :)

Martin
30-05-2009, 13:22
Stilig :). Hva slags stasjon er det du hører på?

LN-MOW
30-05-2009, 13:34
Satelittradio. 'Deep Tracks' på Sirius.

http://www.sirius.com/deeptracks

Tommy777
30-05-2009, 18:44
Tja, hva skal man si? Baseballkamp klokken 1320 og starte med drikking litt etter klokka 12 er jo en oppskrift som sier tidlig kveld. Dusjen ble reparert av Someone og toalettet vasket av noen andre enn meg saa naar fruen kom hjem fant hun alt i skjoenneste orden og to sovende gjester i sofaen og lenestolen mens undertegnede gjorde ferdig sin siste Shiner for dagen.

Det var jello vodkashots som knekte oss i gaar...

AirbusTrond
30-05-2009, 19:32
Burde finnes en Youtube-snutt av den seansen også.

Hickok
31-05-2009, 16:33
Tja, hva skal man si? Baseballkamp klokken 1320 og starte med drikking litt etter klokka 12 er jo en oppskrift som sier tidlig kveld. Dusjen ble reparert av Someone og toalettet vasket av noen andre enn meg saa naar fruen kom hjem fant hun alt i skjoenneste orden og to sovende gjester i sofaen og lenestolen mens undertegnede gjorde ferdig sin siste Shiner for dagen.

Det var jello vodkashots som knekte oss i gaar...
Oooh, Jello-shots kan knekke den beste, selv om jeg stort sett har prøvd de med Everclear. En ti timers busstur til en skitur i Montana rundt nyttår for en 10 års tid siden kommer kjapt på minnet her...