View Full Version : Setereservasjon Lufthansa
Kan man reservere sete på LH før avgang. Jeg skal reise til Beirut sammen med to andre på lørdag. Jeg har gjrot det med LH på langruter før, men Midt-Østen er hverken langt eller kort, så jeg vet ikke om det er mulig.
FlightDeck
27-05-2009, 10:11
Du kan reservere når innsjekkingen åpner, men på reiser fra Norge må du bruke SAS' innsjekkingssystem via sas.no for første leg til Tyskland. Sjekk inn på lufthansa.no for neste leg 23 timer før avreise - og så kan du skrive ut boardingkort eller hente på transfer centre. Bagasjen sendes direkte, men SAS Ground Services er elendige på å skrive ut ombordstigningskort hele veien. God tur!
Takk for svar. Er det ikke mulig å sjekke inn hele veien på www.sas.no?
men SAS Ground Services er elendige på å skrive ut ombordstigningskort hele veien. God tur!
Begränsning i systemet. Däremot kan vi ta bort incheckningen och checka in dig på nytt vilket ger BP hela vägen i 9/10 fall med samma sittplats.
Takker igjen. Jeg sjekket på Lufthansas nettsider og det står at man ikke kan sjekke inn på nett for flyvninger fra Norge, Sverige Danmark (unntatt Billund) og Sveits. Hva i all verden er grunnen til det?
FlightDeck
27-05-2009, 10:25
Begränsning i systemet. Däremot kan vi ta bort incheckningen och checka in dig på nytt vilket ger BP hela vägen i 9/10 fall med samma sittplats.
I know, men ofte går det ikke likevel. Har fløyet en del med Lufthansa i det siste - og da har innsjekkingsagenten slettet min første innsjekking (fra nettet) for å se om han/hun kan sjekke meg inn hele veien. Men det har aldri gått.
Forresten, når åpner check in hos SAS lørdag morgen?
I know, men ofte går det ikke likevel. Har fløyet en del med Lufthansa i det siste - og da har innsjekkingsagenten slettet min første innsjekking (fra nettet) for å se om han/hun kan sjekke meg inn hele veien. Men det har aldri gått.
Ingen trøst, men dette problemet vil forsvinne når SK går over til å bruke samme system som LH, Amadeus Altéa (Star Alliance Common Platform) i 2010-2011.
FlightDeck
27-05-2009, 14:56
Ingen trøst, men dette problemet vil forsvinne når SK går over til å bruke samme system som LH, Amadeus Altéa (Star Alliance Common Platform) i 2010-2011.
Så flott! Har stusset litt på at jeg får boardingkort hele veien på returen - men ikke på utreisen, var i alle fall slik på turene mine til Frankrike og Polen den siste måneden.