sail4fun
26-05-2009, 21:37
SK THE MYTH BUSTER TOUR
Etter ikke å ha reist med SK siden Oktober-08 var jeg selv med min”bias” noe skeptisk etter hva man bli presentert av SK stoff her på forumet nå fortiden. Men vi hadde booket inn en tur fra OSL til CPH , med kjøpt billett må vite ;) .
Myth 1 Ikke noe problem med å få til top punklighet på ½ fulle (eller ½ tomme) fly.
Til min store overraskelse så var belegget rundt 90% , block off 5 minutter før rute tid., BUSTED
Myth 2 , SK flyr kun med ½ fulle fly, ,men d belegget var jo rundt 90% BUSTED.
Myth 3, Setene er overklistrert og kabinen ser ut som et Tivoli ? http://forum.scanair.no/showpost.php?p=378827&postcount=26
Nei, i LN-RCU var det ikke noen klistrelapper på stolene, BUSTED
Myth 4 , Pitch i -600 med 120 seter er nå så dårlig at man bør ønske seg kne-amputasjon før boarding , vel med normal kroppsbyggning (eller slapp som kona sier) 18noen cm høy og 8noen kilo lett/tung så hadde jeg ikke noe problemer med knyttenevetesten dvs at pitch i 12B må være >=31’ , fant heller ikke noe ubehag når 11B felte sitt sete bakover. BUSTED
Myth 5 , SAS har et ubegipelig inflight service konsept . Når det på Ticket Itenery står ” Food and Beverages for Purchase” så forventer jeg ikke en 3retters, BUSTED
Myth 6 , SAS har selv ikke peiling på hvor mange seter de har i sine fly. Jeg syntes informasjonen jeg fant på http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer.aspx?gIssue=4&gTitle=&gYear=2009&gUserID=0&gPaperID=27289&gAvailWidth=&gAvailHeight=&gInitPage=1&gHotspot=0 dekker antall seter i en -600 og finner at 120 er et tall mellom 1165 og 123 , BUSTED. (selv om SAS legger egget med å ha 5-6 offisielle kilder for slik informasjon)
Så hele familien hadde en fin tur med en liten gris , eneste negative var litt lang vente tid på BAG i CPH , eller er det bare den nedtellingen som er litt annoying når den ikke stemme.. ?.
Og ja for all del.
Jeg skulle ønske at vi på M også fikk tilbud om en ”gratis” kaffekopp og en liten matbit , håper SAS CORE gir oss det tilbake. Men på reisen fra Asker til CPH så var faktisk den drikken og maten vi kjøpte om bord det rimeligste alternative……
Det er mye saklig kritikk av SAS her på forumet nå, og det er også litt selvforsterkende overdrivelser i at alle har sett, hørt , eller opplevd noe som er verre en forige mann/post. Men pass deg så du ikke blir BUSTED :)
* Ja, jeg ønsker meg Eurobonus poeng på Norsk innenriks, et levedygtig SAS IC og Norwegian som konkurent i Scandinavia.
Etter ikke å ha reist med SK siden Oktober-08 var jeg selv med min”bias” noe skeptisk etter hva man bli presentert av SK stoff her på forumet nå fortiden. Men vi hadde booket inn en tur fra OSL til CPH , med kjøpt billett må vite ;) .
Myth 1 Ikke noe problem med å få til top punklighet på ½ fulle (eller ½ tomme) fly.
Til min store overraskelse så var belegget rundt 90% , block off 5 minutter før rute tid., BUSTED
Myth 2 , SK flyr kun med ½ fulle fly, ,men d belegget var jo rundt 90% BUSTED.
Myth 3, Setene er overklistrert og kabinen ser ut som et Tivoli ? http://forum.scanair.no/showpost.php?p=378827&postcount=26
Nei, i LN-RCU var det ikke noen klistrelapper på stolene, BUSTED
Myth 4 , Pitch i -600 med 120 seter er nå så dårlig at man bør ønske seg kne-amputasjon før boarding , vel med normal kroppsbyggning (eller slapp som kona sier) 18noen cm høy og 8noen kilo lett/tung så hadde jeg ikke noe problemer med knyttenevetesten dvs at pitch i 12B må være >=31’ , fant heller ikke noe ubehag når 11B felte sitt sete bakover. BUSTED
Myth 5 , SAS har et ubegipelig inflight service konsept . Når det på Ticket Itenery står ” Food and Beverages for Purchase” så forventer jeg ikke en 3retters, BUSTED
Myth 6 , SAS har selv ikke peiling på hvor mange seter de har i sine fly. Jeg syntes informasjonen jeg fant på http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer.aspx?gIssue=4&gTitle=&gYear=2009&gUserID=0&gPaperID=27289&gAvailWidth=&gAvailHeight=&gInitPage=1&gHotspot=0 dekker antall seter i en -600 og finner at 120 er et tall mellom 1165 og 123 , BUSTED. (selv om SAS legger egget med å ha 5-6 offisielle kilder for slik informasjon)
Så hele familien hadde en fin tur med en liten gris , eneste negative var litt lang vente tid på BAG i CPH , eller er det bare den nedtellingen som er litt annoying når den ikke stemme.. ?.
Og ja for all del.
Jeg skulle ønske at vi på M også fikk tilbud om en ”gratis” kaffekopp og en liten matbit , håper SAS CORE gir oss det tilbake. Men på reisen fra Asker til CPH så var faktisk den drikken og maten vi kjøpte om bord det rimeligste alternative……
Det er mye saklig kritikk av SAS her på forumet nå, og det er også litt selvforsterkende overdrivelser i at alle har sett, hørt , eller opplevd noe som er verre en forige mann/post. Men pass deg så du ikke blir BUSTED :)
* Ja, jeg ønsker meg Eurobonus poeng på Norsk innenriks, et levedygtig SAS IC og Norwegian som konkurent i Scandinavia.