PDA

View Full Version : Norwegian - etterregistrering av baggasje


stripes
25-05-2009, 13:16
Hei! Har bestilt en tur fra Bergen til Paris og "glemte" å registrere baggasje. Ser nå at dette var veldig dumt, men på norwegian.no er det ( hvertfall sist jeg sjekket) ikke mulig å etterregistrere, dette må gjøres på flyplassen.

Må jeg da henvende meg i en skranke, eller er det mulig å gjøre dette direkte på en automat?

Dersom jeg må i en skranke, er det mulig å betale for både utreise og hjemtur samtidig?

Flott hvis noen vet dette. takker for hjelpen!

O_K_
25-05-2009, 13:58
Jeg vet ikke hvordan det er blitt nå, før fikk jeg betalt for utreise og hjemreise på en gang, men når jeg skulle sjekke inn for hjemreisen (på EDI) så hadde ikke de registrert noen betaling, og det var så vidt jeg greide å krangle meg til det ved å vise kvitteringen (som selvfølgelig var på norsk).

Dette var for ca 18mnd siden, og var forhåpentligvis innkjøringsproblemer, men dog, Norwegian sa da at det bare var noen små oppstatsproblemer med betalt bag som gjorde at man ikke kunne etterbestille, og at det snart skulle ordnes.

MountainDew
25-05-2009, 18:54
Desverre er ikke etterregistrering av bagasje på plass enda. Vet egentlig ikke hvorfor det trekker sånn ut i tid.
Du kan gå på automat å skrive ut tag og deretter betale 1 vei med visa/kreditt kort på bagdrop.
Eller du kan først gå på Norport/Norwegian billettkontor å betale bagasje tur & retur.

Ha en fortryllende reise :)

Tommy777
26-05-2009, 17:11
Ha en fortryllende reise :)

Ha en fortyllende glede av å betale mer enn dobbel pris selv om det er DYs feil at deres teknologi ikke tilbyr å legge til bagasje på nett etter man har kjøpt reisen, kanskje månedsvis før avgang. Pytt, pytt, kun 240 kroner du må ut med :rolleyes:

FlightDeck
26-05-2009, 17:14
Selv hos Ryanair kan man etterregistrere og betale... Så lenge Norwegian ikke tilbyr etterregistrering, synes jeg ikke de skal ta dobbel pris for koffert på flyplassen.

MountainDew
27-05-2009, 11:56
Så lenge Norwegian ikke tilbyr etterregistrering, synes jeg ikke de skal ta dobbel pris for koffert på flyplassen.

Er enig i det !

stripes
27-05-2009, 13:15
Takk for alle svar, synes det er merkelig at det skal være vanskelig å få til dette online. Det må jo også være en befrielse for de i skranken å slippe å forklare stressede og sinte passasjerer at de må betale 120 kr for å ha med seg kofferten...