View Full Version : Singapore og A380
Jeg har tenkt å unne meg selv en liten reise til Asia til sensommeren/høsten. Målet er Singapore. Total periode "borte fra jobben" er planlagt å være ca 5 dager og en av tingene jeg ønsker å oppleve er å fly A380 en eller annen gang på reisen.
Et par spørsmål som de mer reisevante kanskje kan hjelpe med:
1) Det opplagte synes da å være å fly med Singapore Airlines A380 fra London, men finnes det andre alternativ (Star Alliance foretrekkes)...?
2) Noen hotelltips i Singapore?
Vedrørende punkt 1 så virker det som om det er vanskelig å få prising på gjennomgående billetter til Singapore med Singapore Airlines (via LHR) fra Oslo på de ulike søkemotorene på internett. De ser ut til å foretrekke Turkish, Swiss, Lufthansa, SAS og til og med Qantas... Så om noen har tips her også til hvordan jeg skal få til dette så er jeg mottakelig for alle gode råd.
På forhånd takk...
Bizflyer
25-05-2009, 08:53
Enkleste måte å få gjennomgående billett på er å kontakte Orkide ekspressen. www.orkide.no De er gode på SQ, og kan sikkert hjelpe deg der.
Skal du til Singapore er det nok den beste løsningen. Ellers har jo Emirates også gode tilbud både i biz og first class ut fra London. Da kan du fly A380 mellom Dubai og Bangkok. Men det er jo en omvei hvis du skal til Singapore.
Har du dyp lommebok er vel Raffles Hotel i Singapore noe av det beste du kan bo på. Men det er dyrt. Skulle du ikke bo der, så stikk allikevel innom for et besøk i "The Long Bar" som er fødestedet til Singapore Sling.
God fornøyelse!
BF:cool2
Har du dyp lommebok ...
Takk for tips. Lommeboken er ikke uendelig dyp.. Reisen er på privaten, så da blir det reise i økonomiklasse og ikke det dyreste av de dyre når det gjelder hotellvalg.
SudCaravelle
25-05-2009, 09:22
Vi har bodd en del på Marina Mandarin. Det er et meget bra hotell til overkommelige priser. De er en del av Laeading Hotels of The World og får meget bra kritikk på bla. Tripadvisor (Det er grunnen til valget første gangen)
Her kan du også får stopover netter med Singapore Airlines.
http://www.meritus-hotels.com/index.php?option=com_content&view=article&id=164&menu_id=159&timed=1229583948
Bestille biletter har vi stort sett gjort gjennom www.wreiser.no
Jeg skal ned dit selv på en 4-5 dagers tur for å besøke noen venner og kollegaer og da har jeg 4 alternativer jeg tenker:
* SQ fra London med A380
* Thai fra Oslo
* Turkish Airlines (777 3ER)
* eller "til nød" luftwaffe.
Du kan vel fly EK A380 LHR-DXB-BKK, men da mangler du jo siste strekket til SIN.
Hva med QF? Har de satt inn sine A380 på SYD-SIN-LHR eller flyr de bare til LAX med A380?
Trent600
25-05-2009, 13:59
Hva med QF? Har de satt inn sine A380 på SYD-SIN-LHR eller flyr de bare til LAX med A380?
Jeg har i hvert fall en 380 flight fra Sydney nå i juni:
SYDNEY NS -SINGAPORE
SINGAPORE -LONDON
0031 FLIGHT OPERATED BY QF QANTAS AIRWAYS
AIRCRAFT OWNER:QF QANTAS AIRWAYS
EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A380-800
gardkarlsen
25-05-2009, 22:34
Som nevnt allerede kan Emirates være et alternativ. Som jeg skrev i mitt reisebrev fra min tur med EMirates, kjøpte jeg en billett til London med SAS, overnattet der og tok fly videre med Emirates dagen derpå. Dersom du har råd til business/first så vil jo det være en opplevelse. Hadde de ikke en kampanje der en kunne få business ned til 15.000 kroner med oppgradering til First. Det vil være litt av en opplevelse ;)
The Ticketor
26-05-2009, 15:44
Ellers så flyr du med oss fra OSL via ARN og KUL for ca 5800 tur/retur. Men det er ikke i A380 dog (som ikke kommer til oss før i 2011 i følge siste melding).
Begge deler. Her er oppsettet:
http://www.qantas.com.au/info/flying/A380/schedule
LHR-SYD for rundt £500 t/r
http://www.qantas.com.au/deals/do/dyn/specials/displayGlobalDeals?departureAirportCode=LHR
Terminal3
27-05-2009, 08:23
Fra 2. juni sætter SQ jo også A380 ind mellem CDG og SIN. Så det kan være et alternativ til LHR.