PDA

View Full Version : Hvilke busser går hvor på OSL?

Aleksander Maaland
23-05-2009, 11:34
Hei.
I morgen drar jeg til Gardermoen for å spotte.

VI trenger å busse oss rundt på flyplassen.
Gidder noen lage en liste over hvilke busser som går hvor. F eks buss nr_ går til Vollen.
Jeg vet at Shuttle bussen nr 33 går til fly samlingen:)

På forhånd. Takk.

Er det forresten noen andre som skal oppover i morgen, elelr går ALLE til kjeller?

Martin
23-05-2009, 14:11
www.trafikanten.no

Der søker du på avganger fra Gardermoen flyterminal (n. plan) til Vigstein.

Ut i fra en annet tråd, så jeg at dere lander ca. klokken 10. Første buss er da klokken 11:03 (rute 855), og en 11:25 (rute 854). Merk at bussene ikke går så ofte på søndager, så dere har disse to bussene mellom 11 og halv tolv, og så går det ingen før mellom klokken 13:03 og 13:25..

For å rekke tilbake til avganen klokken 18, går det buss fra Vigstein 16:13 (855), som er på terminalen klokken 16:26, evt. går rute 854 forbi Vigstein klokken 17:03, og er på terminalen klokken 17:15..

Fra Vigstein, går det en liten grusveg innover i skauen, og følger man den , går man rett på vollen.. Er litt usikker på hvor den holdeplassen ligger akkurat i forhold til veien, men jeg tror Vigstein er rett holdeplass.. Alle bussene har fine skilt i taket, og en stemme som opplyser om neste holdeplass, så det er ikke noe problem å finne ut hvor det er. Bussen kjører forbi GA-terminalen, West Air, Sundt Air, og passerer deretter et hotell kalt Gardermoen Bed & Breakfast - Da er Vigstein neste holdeplass..

Martin
24-05-2009, 17:03
Fant dere fram?

Aleksander Maaland
24-05-2009, 17:09
Med glans:D -fikk også god hjelp av Tom. ---Han tok oss også med på en tur rundt flyplassen, så vi fikk oppleve å stå ved 19L. Fikk 4 757er i dag:):nor Vi brukte ikke bussen da vi heller gikk fra vollen igjennom skogen til Sas museumet. Og derfra til Clarion hotell. Og derfra tok vi shuttle buss:D

Tom McNikon
24-05-2009, 23:16
Kjekt at dere fikset dere selv etter jeg dro til Kjeller da :)
Vi studerte i all fall rutetabellen tilfelle dere skulle ta den fra 19R
men ingenting er bedre enn å fikse en shuttle tur :D