View Full Version : Latterlig billig
I vinter var jeg i sør-øst asia, og fikk vite at KLM fløy Bangkok-Taiwan for 1600/3000 tur retur på eco/biz, og benyttet meg selvfølgelig av dette (biz)
Ruten er jo amsterdam-bangkok-taiwan og belegget bangkok-taiwan er sikker dårlig, og derfor disse greie prisene.
Er det noen som vet om andre slike billige flighter, uansett selskap?
Emirates mellom Australia og New Zealand.
En veldig grei, og forholdsvis billig måte å oppleve deres business og første klasse, selv om man ikkje får oppleve det så veldig lenge i slengen. (3.5 timer mellom Sydney og Auckland, for eksempel)
Chaos Controller
23-05-2009, 05:41
Emirates Bangkok - Hong Kong og Cathay Pacific Mumbai - Bangkok er ogsaa et par muligheter.
British Airways Abu Dhabi - Muscat skulle ogsaa vaere billig, men er bare en 45 minutters flight.
Singapore Airlines Dubai - Moskva har jeg periodevis sett til latterlige priser ogsaa, rundt 1200 kroner i eco, sjekket ikke business.
Bizflyer
23-05-2009, 22:49
Med andre ord er fortsettelsen av ruter som går fra A til C via B mulig å få til bra priser mellom B og C?
BF:cool2
Ja, men det er helt avhengig av hvilke rettigheter flyselskapet har mellom landene.
Har alltid vært mye rariteter ... I 1971 fløy jeg Air India fra Orly til Heathrow og APSA ( nå ikke eksisterende Aerolinaes Peruanas ) tilbake Heathrow til Le Bourget. Dette kun fordi jeg var flygærn og holdt meg unna BA og AF..:colgate:
Prøv Thai Airways mellom Bangkok og Singapore, der er det potensiale for rimelige Biz billetter, den businessclassen er jo anerkjent også. Tror også det er mulig å få Biz billetter til anstendig pris fra Bangkok til Hong Kong med samme selskap.
Eller CX mellom BKK-SIN. De var billigere enn TG og SQ.
Eller CX mellom BKK-SIN. De var billigere enn TG og SQ.
Takk for tipset, prisene varierer vel, men som regel sett at SQ priser biz billettene høyere enn thai...
Mener å ha lest at LH har billige biz priser mellom BKK - SIN, men har ikke sjekket om det stemmer
Takk for tipset, prisene varierer vel, men som regel sett at SQ priser biz billettene høyere enn thai...
Det er en grunn til det. Har lest endel diverse rapporter for Thai sin biz intra-Asia og er ikke bare positivt der for å si det sånn
Finnes det også tilsvarende hyggelige priser mellom Europa og USA i biz?
Bizflyer
29-08-2010, 21:31
Mener å ha lest at LH har billige biz priser mellom BKK - SIN, men har ikke sjekket om det stemmer
LH flyr ikke mellom BKK og SIN. De flyr BKK-KUL og BKK-HoChiMin.
Vet at SQ flyr BKK - NRT. Lurer på om det er noen billige billetter der.
Apropos BKK-SIN, vet jeg at SQ sine biz billetter er nesten dobbelt så dyre som TG sine!
Mchansern
29-08-2010, 21:31
Prøv Air France mellom BKK og HAN. Prisene ligger vel på rundt 1000,- i Eco, aner ikke i biz.
Det er en grunn til det. Har lest endel diverse rapporter for Thai sin biz intra-Asia og er ikke bare positivt der for å si det sånn
Vel, jeg brukte Thai på BKK - HKG i C klasse for åtte måneder siden og kan ikke si noe annet enn at de gjorde alt etter boken. Engentlig faktisk også bedre enn jeg hadde forventet. Kan gjerne supplere med bilder og detaljer dersom det er ønskelig:)
(første post fra "tapatalk appen" - yey!)
Prøv Air France mellom BKK og HAN. Prisene ligger vel på rundt 1000,- i Eco, aner ikke i biz.
LH flyr 747 på strekningen BKK-SGN. Finner til ca 900,- t/r i økonimi.
jcnorway
30-08-2010, 21:44
Emirates har også ofte hyggelige priser i både Y og C mellom BKK-HKG.
Utflyttet
31-08-2010, 12:41
LH flyr ikke mellom BKK og SIN. De flyr BKK-KUL og BKK-HoChiMin.
Vet at SQ flyr BKK - NRT. Lurer på om det er noen billige billetter der.
Apropos BKK-SIN, vet jeg at SQ sine biz billetter er nesten dobbelt så dyre som TG sine!
- SQ lever bra på BKK-NRT, det er mange japansere som betaler for å fly SQ direkte til BKK.
- TG sin regional-biz er i beste fall middelmådig, SQ sin service er langt bedre og får mer penger.
-A
Utflyttet
31-08-2010, 12:43
Men skal man allered fly biz fra Europa med feks SAS eller Swiss til BKK så er det verdt å sjekke prisene videre til HKG eller SIN, da disse segmentene legges på for bare småpenger.
For SAS sin del får du TG biz videre til SIN for bare avgiftene, LX git deg biz med SQ for en drøy tusenlapp pluss avgiftene.
Tilsvarende ordning ut fra BKK med en SAS-billetter og segmenter med TG fungerer for de fleste byene i sørøst-Asia. Og stopover kan man ha i BKK.
Det man også skal følge med på er retningen billetten kjøpes i. En billett som går BKK-ettellerannetsted-BKK er veldig ofte billigere enn ettellerannetsted-BKK-ettellerannetsted.
-A
- SQ lever bra på BKK-NRT, det er mange japansere som betaler for å fly SQ direkte til BKK.
- TG sin regional-biz er i beste fall middelmådig, SQ sin service er langt bedre og får mer penger.
-A
SQ har sluttet å fly BKK-NRT.
Utflyttet
01-09-2010, 13:43
SQ har sluttet å fly BKK-NRT.
Når jeg tenker meg om, så vet jeg egentlig det. Takker for presisering. :)
-A
FlightDeck
02-09-2010, 08:09
For ikke å snakke om muligheten til å fly Business Class mellom Europa og USA. PIA tar 6-7000 t/r New York-Barcelona i Business Class.
For ikke å snakke om muligheten til å fly Business Class mellom Europa og USA. PIA tar 6-7000 t/r New York-Barcelona i Business Class.
Finnes det noen gode rapporter fra denne strekningen med PIA?
UA flyver fx HKG-SIN. LH flyver også CAN-MNL. CI og BR flyver (TPE-)BKK-AMS. CI/RJ/EK m.fl. flyver HKG-BKK. MS m.fl flyver BKK-CAN og BKK-PEK.
AF flyver både BKK-HAN og BKK-SGN. Eco for cirka DKK900, og Biz for cirka DKK1800 retur.
PIA flyver/fløj? vel også OSL-CPH, men uden 5th freedom rights? Tidligere fløj TP LIS-CPH-ARN og senere LIS-CPH-OSL, men det er slut. En meget kort overgang fløj China Eastern PVG-FRA-CPH.
Der er hundredevis af den slags flyvninger.
UA flyver fx HKG-SIN. LH flyver også CAN-MNL. CI og BR flyver (TPE-)BKK-AMS. CI/RJ/EK m.fl. flyver HKG-BKK. MS m.fl flyver BKK-CAN og BKK-PEK.
AF flyver både BKK-HAN og BKK-SGN. Eco for cirka DKK900, og Biz for cirka DKK1800 retur.
PIA flyver/fløj? vel også OSL-CPH, men uden 5th freedom rights? Tidligere fløj TP LIS-CPH-ARN og senere LIS-CPH-OSL, men det er slut. En meget kort overgang fløj China Eastern PVG-FRA-CPH.
Der er hundredevis af den slags flyvninger.
LH's forlenglse av FRA-CAN til MNL ble vel lagt ned for ett par år tilbake? Trodde KL pr i dag var eneste flyselskap i Europa med MNL på destinasjonskartet?
Når det gjelder AF og BKK-HAN og BKK-SGN er disse to akkurat lagt ned. AF og VN vil fra nå samarbeide med nonstop flyvninger mellom CDG til HAN og SGN. AF flyr CDG-SGN 3x pr uke og VN flyr HAN-CDG 5x pr uke og SGN-CDG 2x pr uke. AF's rute fra CDG-BKK vil fra Mars neste år få forlengelse til PNH tre ganger i uken, ett forsøkssøk på AF's sider viste priser til 125/365 euro (eco/biz).