PDA

View Full Version : Pilotbag!


S. Holberg
13-05-2009, 12:07
Hei!

Skal nå bestille meg PPL-teorien på luftfartsskolen.
Derfor tenkte jeg og bestillte et par ting i tillegg.
Derfor lurer jeg på om dere tror at denne er brukbar:

Du befinner deg nå på:
[Hovedsiden] [Kursmateriell][Kursmateriell] [Student Flightbag PPL]

"Student Flightbag PPL
JEPPESEN THE STUDENT PILOT BAG
En enkel pilotbag for flyelever. Mange utvendige lommer for kart etc. Komfortabel avtagbar skulderstropp. Forsterket bunn. (Størrelse 25.5 x14 x43cm).
495,-"
Hva tror dere om denne? Skal mine Jeppesen Bottlang kart, kneeboard, penner, diverse annet flyutstyr, og mulig min minipc- Acer Asp. 1 ;)

Skal også ta med denne. Her er det vel ikke noen store fordeler og ulemper med andre? :)

"Du befinner deg nå på:
[Hovedsiden] [Kursmateriell][Kursmateriell] [CB-2 Kneeboard]

CB-2 Kneeboard
Knebrett med lomme til kart, protractor, computer, penner etc. Morsetabeller, mal for operativ flygeplan, flygning i FL etc.
300,-"

Håper dere kan hjelpe meg :)
P.S; det er stor pakke jeg bestiller fra shoppen deres :)

VoiceCom
13-05-2009, 12:38
Jeg kjenner ikke den bag'en i detalj. Har selv en enda større med avtagbare små-bagger for headset på endene. Den har jeg også VFR Bottlang manual samt Jeppesen IFR manual i så den blir ganske stor/tung. Men baggene til Jeppesen er generelt bra. Anbefaler absolutt å ha en egen flybag.

Du må også ha knebrett. CB-2 ser ok ut.

Antar du får protractor, navigasjonslinjal og CRP-1 gjennom kurspakka.

Som PPL-A student i Luftfartsskolen får du også 10% rabatt på de fleste artikler i NAK Shop. Ser ut som www.nakshop.no er nede akkurat nå, men jeg antar det finnes flere bagger f.eks. der.

espeno
13-05-2009, 13:10
Jeg har brukt student flightbagen fra Jeppesen og syns den fort ble alt for liten. Har du VFR Bottlang perm og kanskje en PC du vil ha oppi der i tillegg blir den alt for liten.