PDA

View Full Version : OSL-FLL via PHL?


flyKSU
10-05-2009, 21:00
I allefall i følge rutekartet til OSL, hvor ruten går "direkte" med US Airways. Dette må vel være feil, eller skal flyet gå videre til Fort Lauderdale etter at det har vært innom Philadelphia? Ikke står ruten oppført som charterflight heller, for de er med oransje skrift.

http://img13.imageshack.us/img13/9933/13904192.png

LN-AØR
10-05-2009, 21:04
På alle flightene står det jo at det er 1 stopp. Vet ikke om de mener at den oransje er flighten til Thomas Cook som gikk i vinter...

Hickok
10-05-2009, 21:05
Hvis du leser http://forum.scanair.no/showthread.php?t=37884&page=14 så vil du se denne diskusjonen fra post 273. Det er flybytte, og det står også i kartet til OSL at det er med 1 stopp hvis du se etter.

flyKSU
10-05-2009, 21:24
Klar over at det står at det er en stopp på ruten, derfor jeg spurte om flyet gikk videre fra PHL ned til FLL, på samme måte som at SAS flyr direkte fra KSU til HAU med stopp i BGO. Når jeg ser på US Airways' egne sider ser jeg nå at det er flybytte ja. Likevel litt merkelig at den står som "direkte" på OSLs sider.

Discus
10-05-2009, 21:26
Klar over at det står at det er en stopp på ruten, derfor jeg spurte om flyet gikk videre fra PHL ned til FLL, på samme måte som at SAS flyr direkte fra KSU til HAU med stopp i BGO. Når jeg ser på US Airways' egne sider ser jeg nå at det er flybytte ja. Likevel litt merkelig at den står som "direkte" på OSLs sider.
Flybytte kommer nok av flere ting, uansett må alle av pga. immigrasjon/toll i PHL. En gjentagende misforståelse er dette med non-stop og direkte-ruter. Ikke uvanlig med flybytte i USA selv om det er samme flightnummer.

LN-MOW
10-05-2009, 22:00
Likevel litt merkelig at den står som "direkte" på OSLs sider.

Så lenge den har samme rutenummer er den direkte, uansett om det er flybytte eller ikke.

O_K_
10-05-2009, 23:07
Da har jeg et bra(?) spørsmål. Hvorfor gir de ikke flightene forskjellige nummer? Har de mangel på rutenummer? Eller er det fordi de føler det er naturlig å kjøre en sammenhgengende rute fra Florida til Oslo, kanskje på grunn av stor forventet trafikk mellom destinasjonene?

LN-MOW
10-05-2009, 23:25
Det er av kommersielle grunner.

BSSW
10-05-2009, 23:46
Det er av kommersielle grunner.
Har du mulighet til å utdype svaret ditt litt? Hvilke grunner er det for å gjøre det, og hvorfor akkurat FLL?

LN-MOW
10-05-2009, 23:58
Med kommersielle grunner mener jeg at US tydeligvis ser muligheten til å kunne haie noen ekstra passasjerer på denne ruta ved å 'forlenge' den til FLL. En direkte rute kommer høyere i Availability display i CRS'ene og er lettere å selge enn med et bytte av rutenummer.

Med internett hvor kunden ofte velger selv er dette egentlig lett forhistorisk tankegang, men det sitter fortsatt en del og selger via 'gammeldags' CRS-display.

Eksempel:

1 US 789 C8 D3 Z2 Y9 B9 M9 H9 /OSL FLL 3 1300 2125 E1.EQV 9 14:25

2 US 789 C9 D5 Z2 Y9 B9 M9 H9 /OSL PHL A 1300 1545 E0.752
US1762 F9 A5 P5 Y9 B9 M9 H9 /PHL B DCA C 1745 1845 E0.319
US1947 F9 A6 P6 Y9 B9 M9 H9 /DCA C FLL 3 1935 2204 E0.734 8 15:04


3 US 789 C9 D5 Z2 Y9 B9 M9 H9 /OSL PHL A 1300 1545 E0.752
*US4079 Y9 B9 M9 H9 Q9 N9 V9 /PHL F DCA C 1715 1821 E0.CRJ
US1947 F9 A6 P6 Y9 B9 M9 H9 /DCA C FLL 3 1935 2204 E0.734 8 15:04

BSSW
11-05-2009, 00:12
US 789 C8 D3 Z2 Y9 B9 M9 H9 /OSL FLL 3 1300 2125 E1.EQV 9 14:25
Hva er det det jeg har uthevet betyr? Forstår det andre (tror jeg...)

Discus
11-05-2009, 00:22
EQV = Equipment Varies, dvs i tilfelle med en stopp betyr det ofte bytte av flytype. Dersom det er non-stop har de ikke lagt inn noe flytype i bookingsystemet (enda)

Hva E1 og 9 betyr aner jeg ikke, men tipper E1 er antall stopp.

BSSW
11-05-2009, 00:23
Ok. Takk begge to :)

Stoarn
11-05-2009, 00:26
Slik Delta flyr fra Fort Lauderdale til Kyiv eller fra Denver til Prag...

EB
11-05-2009, 09:36
NW fløy OSL-MSP-SFO sist de fløy på Norge - men i MSP ble DC-10`ern bytte ut med en A320 for videre flyvning på samme flightnummer til SFO.

SQ321
11-05-2009, 10:50
NW fløy OSL-MSP-SFO sist de fløy på Norge - men i MSP ble DC-10`ern bytte ut med en A320 for videre flyvning på samme flightnummer til SFO.

Vil det si at det på skjermene på OSL kommer til å stå avgang til FLL via PHL?

PerJen
12-05-2009, 14:34
Appropos OSL og feil.... Merker meg ofte at dersom man f.eks velger Austrian Airlines http://www.osl.no/osl/flytider?type=d her, uansett dag fra 00:00-23:59 så får man opp Null treff, men dersom man ser gjennom hele listen uten å søke etter flyselskap så får man de opp, men da med navn Austrian.
Liten sak, men still... En annen ting er jo disse Codeshare flightene som mange jeg vet om har blitt lurt av... F.eks American/Etihad

Superhai
12-05-2009, 15:15
Med internett hvor kunden ofte velger selv er dette egentlig lett forhistorisk tankegang, men det sitter fortsatt en del og selger via 'gammeldags' CRS-display.


Jeg vil tro at en direkteavgang kommer foran også på internett, og vil få en naturlig preferanse også når kunden bestiller selv.

Superhai
12-05-2009, 15:23
Hva E1 og 9 betyr aner jeg ikke, men tipper E1 er antall stopp.

E står for E-ticket. 1 er antall stopp. 9 betyr hvilken grad av punktlighet fra 0-9 (9 er best 90%+) og New og Unrated.

LN-MOW
12-05-2009, 15:37
Jeg vil tro at en direkteavgang kommer foran også på internett, og vil få en naturlig preferanse også når kunden bestiller selv.

I et standardsøk kommer normalt den laveste prisen først.