PDA

View Full Version : Japan / Tokio ?


sail4fun
08-05-2009, 19:17
Er det noe visum issues med Japan ? , eller er det bare å kaste seg på flyet ?
Valuta ? , noe å tenke på ?

...Annet ?

Someone
08-05-2009, 19:26
Ikke noe visum, bare å dra. Jeg hadde heller ikke problemer med kort, men å ta ut endel kroner i Yen på OSL før man drar er nok ikke dumt

OSLflyer
08-05-2009, 20:04
Ikke noe visum, bare å dra. Jeg hadde heller ikke problemer med kort, men å ta ut endel kroner i Yen på OSL før man drar er nok ikke dumt

Men ikke gjør som undertegnede som ved ankomst NRT tok ut 60000 JPY på ATM for kun en dags opphold. Selv om Tokyo relativt sett er en dyr by så hadde jeg allerede betalt for hotelloppholdet, slik at tanken med uttaket var å dekke småutgifter som det ikke var naturlig å trekke kort. Problemet var at jeg ikke hadde helt kontroll med kursen.
Derfor som Someone foreslår - ta ut noe før du forlater hjemlandet og det til tross for at både mitt DC- og MC-kort fungerte.

Fnate
08-05-2009, 20:21
Men ikke gjør som undertegnede som ved ankomst NRT tok ut 60000 JPY på ATM for kun en dags opphold.

He he he he... Sweeeeeeet.

ex_trd
08-05-2009, 22:10
Jeg er ofte i Japan, og har til dags dato aldri bragt med meg annet enn vekslepenger fra sist når jeg har ankommet. Det er mulig å ta ut penger med bedre kurs på Narita, så jeg synes det er et vel så bra forslag.

mikro
09-05-2009, 09:25
Det å ta ut penger i Japan var overraskende enkelt. Jeg var i Tokyo i vinterferien, og de fleste minibankene der tok vestlige kort, men i tilfelle du ikke finner minibanker som tar vestlige bankkort så ta ut noen tusen Yen på Gardermoen.

gardkarlsen
09-05-2009, 11:09
Hei

Det var ikke noen visum issues da jeg var der i 2005. Vi tok ut penger da vi ankom Narita men som de andre nevner er det viktig å ha en viss formening om kursen og hvor mye en bør ta ut. Vi hadde også problemer en del ganger med å få ut cash fra minibanker ettersom kortene kun kunne brukes på CitiBank og minibanker på posten(?) men kanskje det er anderledes nå. Vel, her er iallefall et reisebrev som kan gi deg et inntrykk av hva du kan forvente deg http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm