FlyHi
23-04-2009, 14:35
Efter selv at have læst et stort antal spændende tripreports her på Scanair, så er det blevet tid til mit første bidrag af slagsen.
jeg er netop igår hjemvendt fra en tur til CUN og vores routing var som følger:
06APR09 CPH-FRA LH A321 Business
07APR09 FRA-CUN DE2156 767-300ER Premium Economy
21APR09 CUN-FRA DE2157 767-300ER Premium Economy
22APR09 FRA-CPH SK A321 Economy
Vores legs med LH og SK har jeg valgt ikke at skrive om, da det var helt vanlige connecting flights, som er beskrevet så ofte.
FRA-CUN - Condor - Premium Economy - 767-300ER
Første møde med Condor denne gang er ved Premium Economy Check-in skranken, hvor der ingen kø er og her bliver vi mødt af en lidt urutineret medarbejder, der knapt kigger på vores billetter og surt minder os om at denne skranke altså er for Premium Economy og vi skal gå i den lange kø til Economy Class. Først da jeg minder hende om at kigge på billetten for at se at vi rent faktisk flyver på Premium begynder hun at checke os ind. Hendes attitude var langt fra imødekommende og det var kun modvilligt at hun skrev vores Miles-and-more nummer ind. Ikke den bedste start for mødet med Condor og langt fra den standard jeg normalt har oplevet i FRA hos LH, hvor niveauet plejer at være højt.
Ingen kø af betydning i sikkerhedskontrollen og vi var let og smertefrit fremme ved gate i god tid. Flyet var remoteparkeret og i det område ved gaten efter paskontrollen vi ankom til var der absolut intet at foretage sig.
Vi blev kørt med bus til flyet i god tid, men crew var ikke klar til at modtage pax endnu så det blev til yderligere 15 min. ventetid i en varm bus inden vi fik lov at gå ombord. Det så ud til der var lidt teknik med flyet - ihvertfald løb der et par travle folk rundt fra Lufthansa Technik og først da de var færdige fik vi lov at komme ombord.
Det var D-ABUE der skulle flyve os til CUN og selv om Condor i efteråret har fået fikset deres kabine lidt op med bl.a. Premium Economy, så har flyet helt klart set bedre dage. Sæderne er stadig de gamle og godt slidte og de bliver altså ikke meget bedre at sidde i blot fordi de har fået nyt betræk.
Condor annoncerer selv deres Premium Economy Class som 15 cm mere benplads, bedre recline, benstøtte, amenity kit, premium måltider og drinks uden betaling. Benpladsen fejler ikke noget - her er rimelig plads, men med de gamle sæder, som tager mere plads end nye, så er det altså ikke meget bedre en alm. economy på mange andre flyselskaber. Fodstøtten (som jeg plejer at sætte stor pris på på lange flyvninger) er en historie for sig selv. Her er nemlig ikke tale om den velkendte der foldes ned fra sædet. Condor har fået lavet nogle store trekantede puder, der er betrukket med kunstlæder, som står løst på gulvet under sædet foran???? Det betyder også at du ikke kan have bagage placeret der og komforten med disse er ikke for god. De er udformet på en måde, så uanset hvordan du placerer dine ben, så bliver det aldrig behagelig at benytte den og da den står på gulvet kan du ikke fjerne den.
Lidt forsinket ud af Frankfurt og med en flyvetid på næsten 12 timer og 30 min, så blev det en lang tur. Routing var nordpå vest for England over Island, Grønland, over Chicago, Houston, New Orleans og derfra direkte til CUN.
En god halv time efter takeoff var det tid til pre-dinner drinks og her var udvalget heller ikke imponerende. Man kunne vælge mellem softdrinks, vin, øl, gin, vodka eller campari. Et noget skrabet udvalg efter min mening, men da jeg sjældent drikker meget alkohol når jeg rejser, så betød det ikke så meget for mig.
Halvanden time efter afgang var det så tid til at spise og efter Condors egne beskrivelser af deres nye Premium måltider, som er lavet i samarbejde med anerkendte kokke, så havde jeg set frem til at prøve dette, men desværre blev det godt nok noget af en skuffelse.
Desværre fik jeg ikke taget foto af måltidet på udrejsen, men der kommer et senere i denne tripreport fra hjemrejsen.
Måltidet bestod af en salat, en hovedret med et par rejer og noget meget udkogt pasta, der næsten var blevet til mos. Et par standard oste og et stykke chokolade. Dertil koldt og meget tørt brød. Langt fra noget man burde kunne forvente af et premium måltid. De fleste flyselskaber serverer langt bedre mad på alm. economy. Der var intet at vælge imellem - det var take it or leave it. Hertil blev serveret drikkevarer en gang - ingen refill.
Undervejs blev serveret drikkevarer en gang mere inden det andet måltid som bestod af lidt tapas - bl.a. skinke, ost og tun. Dette måltid var rimeligt uden at være prangende, men ihvertfald bedre end det første. Stadig kun koldt og tørt brød til sammen med lidt schwartsbrot.
På Premium får man udlevet et amenitykit som på udrejsen består af en ganske fin lille taske, som indeholdt eyeshades, ørepropper, en lille vand, sokker, bolcher og hairspray (????) samt hairgel (????). hvad i alverden man skal bruge de to sidstnævnte til aner jeg ikke, men personligt ville jeg have foretrukket en lipbalm og noget fugtighedscreme.
Vi fik en lang anflyvning til CUN og det tog næsten 30 min inden vi fik lov at lande, så vi var godt trætte efter den lange tur da den aldrende 767 satte hjulene på jorden.
Lang kø i CUN ved imigration og derefter lige så lang ventetid på bagagen. Til sidst så måtte vi vente i kø i næsten 1 time ved custom, hvor man i Mexico åbenbart er begyndt at scanne al bagage ved ankomst og det tager LAAAANG tid med mexicanernes manana-holdning.
Alt i alt en udrejse med Condor som langt fra levede op til mine forventninger om Premium Economy Class og som slet ikke levede op til mine tidligere erfaringer med Condor, som selv på vanlig economyclass har været rimeligt (dog med undtagelse af den smertefulde mangel på benplads).
Her et flot billede af Chicago og O'Hare, som vi fik et godt view af fra en skyfri himmel. Sjældent med så flot vejr og sådan en overflyvning:
http://www.lottelundberg.dk/cun/Chicago2.jpg
Hjemrejse følger.....
jeg er netop igår hjemvendt fra en tur til CUN og vores routing var som følger:
06APR09 CPH-FRA LH A321 Business
07APR09 FRA-CUN DE2156 767-300ER Premium Economy
21APR09 CUN-FRA DE2157 767-300ER Premium Economy
22APR09 FRA-CPH SK A321 Economy
Vores legs med LH og SK har jeg valgt ikke at skrive om, da det var helt vanlige connecting flights, som er beskrevet så ofte.
FRA-CUN - Condor - Premium Economy - 767-300ER
Første møde med Condor denne gang er ved Premium Economy Check-in skranken, hvor der ingen kø er og her bliver vi mødt af en lidt urutineret medarbejder, der knapt kigger på vores billetter og surt minder os om at denne skranke altså er for Premium Economy og vi skal gå i den lange kø til Economy Class. Først da jeg minder hende om at kigge på billetten for at se at vi rent faktisk flyver på Premium begynder hun at checke os ind. Hendes attitude var langt fra imødekommende og det var kun modvilligt at hun skrev vores Miles-and-more nummer ind. Ikke den bedste start for mødet med Condor og langt fra den standard jeg normalt har oplevet i FRA hos LH, hvor niveauet plejer at være højt.
Ingen kø af betydning i sikkerhedskontrollen og vi var let og smertefrit fremme ved gate i god tid. Flyet var remoteparkeret og i det område ved gaten efter paskontrollen vi ankom til var der absolut intet at foretage sig.
Vi blev kørt med bus til flyet i god tid, men crew var ikke klar til at modtage pax endnu så det blev til yderligere 15 min. ventetid i en varm bus inden vi fik lov at gå ombord. Det så ud til der var lidt teknik med flyet - ihvertfald løb der et par travle folk rundt fra Lufthansa Technik og først da de var færdige fik vi lov at komme ombord.
Det var D-ABUE der skulle flyve os til CUN og selv om Condor i efteråret har fået fikset deres kabine lidt op med bl.a. Premium Economy, så har flyet helt klart set bedre dage. Sæderne er stadig de gamle og godt slidte og de bliver altså ikke meget bedre at sidde i blot fordi de har fået nyt betræk.
Condor annoncerer selv deres Premium Economy Class som 15 cm mere benplads, bedre recline, benstøtte, amenity kit, premium måltider og drinks uden betaling. Benpladsen fejler ikke noget - her er rimelig plads, men med de gamle sæder, som tager mere plads end nye, så er det altså ikke meget bedre en alm. economy på mange andre flyselskaber. Fodstøtten (som jeg plejer at sætte stor pris på på lange flyvninger) er en historie for sig selv. Her er nemlig ikke tale om den velkendte der foldes ned fra sædet. Condor har fået lavet nogle store trekantede puder, der er betrukket med kunstlæder, som står løst på gulvet under sædet foran???? Det betyder også at du ikke kan have bagage placeret der og komforten med disse er ikke for god. De er udformet på en måde, så uanset hvordan du placerer dine ben, så bliver det aldrig behagelig at benytte den og da den står på gulvet kan du ikke fjerne den.
Lidt forsinket ud af Frankfurt og med en flyvetid på næsten 12 timer og 30 min, så blev det en lang tur. Routing var nordpå vest for England over Island, Grønland, over Chicago, Houston, New Orleans og derfra direkte til CUN.
En god halv time efter takeoff var det tid til pre-dinner drinks og her var udvalget heller ikke imponerende. Man kunne vælge mellem softdrinks, vin, øl, gin, vodka eller campari. Et noget skrabet udvalg efter min mening, men da jeg sjældent drikker meget alkohol når jeg rejser, så betød det ikke så meget for mig.
Halvanden time efter afgang var det så tid til at spise og efter Condors egne beskrivelser af deres nye Premium måltider, som er lavet i samarbejde med anerkendte kokke, så havde jeg set frem til at prøve dette, men desværre blev det godt nok noget af en skuffelse.
Desværre fik jeg ikke taget foto af måltidet på udrejsen, men der kommer et senere i denne tripreport fra hjemrejsen.
Måltidet bestod af en salat, en hovedret med et par rejer og noget meget udkogt pasta, der næsten var blevet til mos. Et par standard oste og et stykke chokolade. Dertil koldt og meget tørt brød. Langt fra noget man burde kunne forvente af et premium måltid. De fleste flyselskaber serverer langt bedre mad på alm. economy. Der var intet at vælge imellem - det var take it or leave it. Hertil blev serveret drikkevarer en gang - ingen refill.
Undervejs blev serveret drikkevarer en gang mere inden det andet måltid som bestod af lidt tapas - bl.a. skinke, ost og tun. Dette måltid var rimeligt uden at være prangende, men ihvertfald bedre end det første. Stadig kun koldt og tørt brød til sammen med lidt schwartsbrot.
På Premium får man udlevet et amenitykit som på udrejsen består af en ganske fin lille taske, som indeholdt eyeshades, ørepropper, en lille vand, sokker, bolcher og hairspray (????) samt hairgel (????). hvad i alverden man skal bruge de to sidstnævnte til aner jeg ikke, men personligt ville jeg have foretrukket en lipbalm og noget fugtighedscreme.
Vi fik en lang anflyvning til CUN og det tog næsten 30 min inden vi fik lov at lande, så vi var godt trætte efter den lange tur da den aldrende 767 satte hjulene på jorden.
Lang kø i CUN ved imigration og derefter lige så lang ventetid på bagagen. Til sidst så måtte vi vente i kø i næsten 1 time ved custom, hvor man i Mexico åbenbart er begyndt at scanne al bagage ved ankomst og det tager LAAAANG tid med mexicanernes manana-holdning.
Alt i alt en udrejse med Condor som langt fra levede op til mine forventninger om Premium Economy Class og som slet ikke levede op til mine tidligere erfaringer med Condor, som selv på vanlig economyclass har været rimeligt (dog med undtagelse af den smertefulde mangel på benplads).
Her et flot billede af Chicago og O'Hare, som vi fik et godt view af fra en skyfri himmel. Sjældent med så flot vejr og sådan en overflyvning:
http://www.lottelundberg.dk/cun/Chicago2.jpg
Hjemrejse følger.....