grindstein
15-04-2009, 18:18
Heisann godt folk.
Her kommer jeg med mine første trippraport.
Første legg var med Widerøe flyselskap på ruten WF0891. Den ble betjent med LN-ILS. Historien til dette flyet er litt interesang. flyet ble opprinnelig bygget til det gamle Luftfartsverket, og tjenestegjorde i noen år som kalibreringsfly før Widerøe overtok flyet å satte det inn i vanlig pasasjerdrift.
Boarding gikk som vanlig meget kjapt unna på ENSK denne kvelden, og vi var airborne på rutetid. Telte vel 5 ledige seter. Alle sammen lengst fram i flyet. Selve flyturen var egentlig ikke noe spesielt. Det var rette å slett en helt vanlig WF tur mellom Vesterålen og Bodø. Landing i Bodø 10 min føre rutetid. Flytiden ble oppgitt til 25 minutter, noe som skulle vise seg å steme meg bra.
Tar like gjerne og hopper rett over til legg to som var SK4127 ifra Bodø til Gardermoen. Flyet på denne turen er en av SAS nyere B737-700 som ble levert med WL. Registreingen var LN-RRB Flytiden ble her oppgit til 1time og 15minutter, og det skulle vise seg å stemme på sekundet. Flighten var helt full. Faktisk satt en Widerøeansatt på klapp ilag med cabinbesettningen forran i flyet.
Cabinen i denne maskinen var nydelig, og bar tydelig breg av at dette er et relatift nytt fly. Men hva i alle dager har SAS tenkt på når dem valgte seter? For makan til vonde seter har jeg aldri i min tid opplevd. Har flydd 40 50 ganger mellom Nordnorge og Oslo med DC9, MD80 og B737 opp gjennom årene, men aldrig før har jeg forlatt et fly med vond rygg etter en flytur, men det gjorde jeg faktisk denne kvelden. Knyttnevetesten ble bestått med glans. Satt på 5A, og fikk plass til hele knyttneven pluss en halv til:)
Betjeningen derimot gjorde dette til en meget hyggelig tur. De smilte i kapp med den røde solen som sakte men sikkert gikk ned i vest. Og når jeg betalte min sedvanlige cebatta med cola med kortet sa hun versegod Grindstein da jeg fikk igjen Visakortet. En meget fin geft som tydelig viser at de i cabinen var opptatt av å gi en personlig service. Landingen på Gardermoen var bestemt, men av den behagelige typen.
Totalt var hele turen beregnet å ta 2timer og 59 minutter. Men ved landing på Gardermoen var den redusert med 15 minutter.
Jeg savnet mere informasjon ifra de i cocpitt. Verken hos WF eller oss SK ble det sagt noe om flyhøyden vi hadde. Selv om flyhøyden på det første legget varierer mellom 11000 og 12000ft som regel.
Håper at dere likte min første trip raport her inn.
Ha en fortsatt fin kveld
Steinar Grindstein
Her kommer jeg med mine første trippraport.
Første legg var med Widerøe flyselskap på ruten WF0891. Den ble betjent med LN-ILS. Historien til dette flyet er litt interesang. flyet ble opprinnelig bygget til det gamle Luftfartsverket, og tjenestegjorde i noen år som kalibreringsfly før Widerøe overtok flyet å satte det inn i vanlig pasasjerdrift.
Boarding gikk som vanlig meget kjapt unna på ENSK denne kvelden, og vi var airborne på rutetid. Telte vel 5 ledige seter. Alle sammen lengst fram i flyet. Selve flyturen var egentlig ikke noe spesielt. Det var rette å slett en helt vanlig WF tur mellom Vesterålen og Bodø. Landing i Bodø 10 min føre rutetid. Flytiden ble oppgitt til 25 minutter, noe som skulle vise seg å steme meg bra.
Tar like gjerne og hopper rett over til legg to som var SK4127 ifra Bodø til Gardermoen. Flyet på denne turen er en av SAS nyere B737-700 som ble levert med WL. Registreingen var LN-RRB Flytiden ble her oppgit til 1time og 15minutter, og det skulle vise seg å stemme på sekundet. Flighten var helt full. Faktisk satt en Widerøeansatt på klapp ilag med cabinbesettningen forran i flyet.
Cabinen i denne maskinen var nydelig, og bar tydelig breg av at dette er et relatift nytt fly. Men hva i alle dager har SAS tenkt på når dem valgte seter? For makan til vonde seter har jeg aldri i min tid opplevd. Har flydd 40 50 ganger mellom Nordnorge og Oslo med DC9, MD80 og B737 opp gjennom årene, men aldrig før har jeg forlatt et fly med vond rygg etter en flytur, men det gjorde jeg faktisk denne kvelden. Knyttnevetesten ble bestått med glans. Satt på 5A, og fikk plass til hele knyttneven pluss en halv til:)
Betjeningen derimot gjorde dette til en meget hyggelig tur. De smilte i kapp med den røde solen som sakte men sikkert gikk ned i vest. Og når jeg betalte min sedvanlige cebatta med cola med kortet sa hun versegod Grindstein da jeg fikk igjen Visakortet. En meget fin geft som tydelig viser at de i cabinen var opptatt av å gi en personlig service. Landingen på Gardermoen var bestemt, men av den behagelige typen.
Totalt var hele turen beregnet å ta 2timer og 59 minutter. Men ved landing på Gardermoen var den redusert med 15 minutter.
Jeg savnet mere informasjon ifra de i cocpitt. Verken hos WF eller oss SK ble det sagt noe om flyhøyden vi hadde. Selv om flyhøyden på det første legget varierer mellom 11000 og 12000ft som regel.
Håper at dere likte min første trip raport her inn.
Ha en fortsatt fin kveld
Steinar Grindstein