PDA

View Full Version : Avro RJ langtidsparkert på Sola?


Twin Otter
10-04-2009, 16:45
Kjørte forbi Sola i dag på vei til jobb og så at det bl.a stod en AvroRJ med SAS logo på halen utenfor Braathens hangaren. Den stod der i går også. Er det Atlantic Airways sin? Og hva gjør den stående på sola såpass lenge? Skal den fly en eller annen CPH avgang i løpet av påsken?

RampSnake
10-04-2009, 17:03
Dette er SAS sin, derav logoen. Hvis jeg ikke tar feil, skal SAS være i besittelse av 2 slike i flåten sin. Det har stått flere fly parkert utenfor hangaren til SAS de siste dagene, da trafikken ikke er den helt store i påsken. Mulig den skal til Køben, men når vet jeg ikke.

OJB
10-04-2009, 17:46
Påskeparkering, intet mer dramatisk enn det.

ENGM RAMP
10-04-2009, 17:50
Dette er SAS sin, derav logoen

SAS eier ingen slike, men de har i lengre tid i etterkant av Q400-uhellene leid inn både Transwede og Atlantic Airways sine RJ'er på en del ruter........Men som OJB sier, påskeparkering...Akkurat som her på OSL nå om dagen, det renner OVER av fly som har stått noen dager :)

Twin Otter
10-04-2009, 17:58
Selvsagt var jeg klar over at det var påskeparkering som var svaret.

Har SAS begynt å fly med CRJ på SVG - CPH eller er det Avroene som flyr mest fortsatt?`

FlightDeck
10-04-2009, 18:03
SAS Norge har nettopp avsluttet sin avtale med Transwede om leie av tre Avro RJ70, to med fulle SAS-farger. Men det var kanskje ikke disse du så?

Noen av Atlantic-maskinene har 'Flying for Scandinavian Airlines'-titler, og disse skal vel tilbake på bl.a. SVG-CPH-ruten over påske. Uansett ikke lenge til også denne avtalen opphører og SAS flyr med CRJ900 på Sola.

Lennart
10-04-2009, 20:29
2-3 mai begynner SAS med CRJ og A321 på Sola
Avroen til Atlantic har teknisk. Ble utsatt en avgang her en morgen
Jeg så at den ble trukket tilbake til gate

LN-RRA
10-04-2009, 22:00
Selvsagt var jeg klar over at det var påskeparkering som var svaret.

Har SAS begynt å fly med CRJ på SVG - CPH eller er det Avroene som flyr mest fortsatt?`

Maskinen som sto på Sola var OY-RCB fra Atlantic Airways.
Som Leorim skriver har den hatt teknisk.

Jeg har nevnt dette flere ganger her inne allerede, men er vel ikke alle som har fått det med seg. :)
Avtalen med RC går ut 31 mai i år.
Avro blir brukt i hele april.

Fra og med 1 mai så kommer SAS tilbake med noe eget materiell på noen av avgangene. Vi vil få en mix av MD, CRJ 900, A319 fra SK og BAe-146 fra RC.
CRJ 900 har "premiere" 3 mai på SVG-CPH dersom det ikke oppstår forandringer i planene.

Fra og med 1 juni vil CRJ bli brukt på nesten alle avganger SVG-CPH, en avgang med Cimber Sterling (SK1871) og resten med SAS (CRJ/MD)

Hickok
11-04-2009, 11:46
Det var kanskje denne jeg skulle flydd med til BGO i dag da? Det var i hvert fall oppsatt en Atlantic maskin på SK2864 i dag, men nå står det oppført en MD80 på denne ser jeg. Klager ikke jeg, nei! :)

Lennart
11-04-2009, 12:15
De fleste fly er bedre å fly med enn Avro. Md er desidert best:-)

Dag-Yngve
11-04-2009, 12:19
CRJ er pene fly, men ikke akkurat favoritten til en stuer.

OJB
11-04-2009, 17:30
Jeg har kjøpt billett med SK1873 8.mai og ser at denne er satt opp med BAe fra AA.
Tydelig at vi får se forskjellige maskiner utover i mai måned på CPH-ruten fra SVG.