PDA

View Full Version : 20 grunner til ikke å fly Ryanair

k.s.
09-04-2009, 21:46
http://www.dinside.no/809337/20-grunner-til-ikke-aa-fly-ryanair

Er du enig?

Bizflyer
09-04-2009, 22:39
Sannhetene kommer for en dag!

BF:cool2

Speedbird
09-04-2009, 22:45
Disse opplevde ikke jeg på min tur med FR:
Kø og atter kø.
Den håpløse nettsiden.
Obskøne reisetider.
Flyplasser ute i gokk. (Tja ... Stansted gjorde meg ikke noe - men selvsagt hadde jeg helst ett Gardermoen i stedet for Torp)
Svette plastikkseter. (Samme hos DY, og dette plaget meg i grunnen ikke uansett)

Og jeg støtter meg litt til denne valgmuligheten:
Ryanair er genialt. Du får hva du betaler for, og så lenge det er billig, er jeg fornøyd.

Noe som er rart med meg siden jeg ikke hater FR??

ClassOne
09-04-2009, 22:54
Jeg har flydd Ryanair fra Haugesund ti Stanstead, helt greit, billig osv.. Mye heller det enn SAS vi OSL til 40 ganger prisen... Jeg skal tross alt bare fra A til B... Så lenge de leverer som de har gjort til nå, så har jeg ikke noe imot de. Det har med forventninger å gjøre...

dc-8-63
09-04-2009, 22:55
jeg er enig med deg Speedbird....dessverre opererte ikke Ryanair paa Tirsdager naar jeg sist skulle fra Oslo til Liverpool, om de hadde gjort saa ville det ha vaert det klart beste alternativet...selv med ID90 pa SAS til LCY plus Tube PLus Virgin Train...ville Buss til Torp og FR til Liverpool baade blitt billigere, enklere og mye raskere....av de 20 grunnene som listes opp var jeg kanskje enig i en ... lange koeer...kan se for meg at enkelte plasser kan ha lange koeer....naar det gjelder Gokk...saa er det ofte at det finnes mange fine steder rett ved Gokk...f.eks. Ha-Hahn ligger utmerket til naar det gjelder Tyske Vin omraadene....og Bergamo er jo en droem naar en skal til Indre deler av Gardasjoen og dalstroeka innafor....

EB
13-04-2009, 16:39
Bagasjepolitikken til Ryanair og mangel på seating er to klare grunner til å holde seg unna - men å hate er vel for drøyt - til det så plager de meg alt for lite.

jb1
13-04-2009, 17:01
Flere ting på den listen gjelder mange selskaper, men jeg er enig i at endel bestemmelser de har for bagasje er helt på jordet. Uansett, har man reist med dem noen ganger er det ok, man forventer ikke mye. Jeg flyr med dem når alternativene er klart dyrere og tidpsunktene er ok.

JoeW
13-04-2009, 17:06
jeg er enig med deg Speedbird....dessverre opererte ikke Ryanair paa Tirsdager naar jeg sist skulle fra Oslo til Liverpool, om de hadde gjort saa ville det ha vaert det klart beste alternativet...selv med ID90 pa SAS til LCY plus Tube PLus Virgin Train...ville Buss til Torp og FR til Liverpool baade blitt billigere, enklere og mye raskere....av de 20 grunnene som listes opp var jeg kanskje enig i en ... lange koeer...kan se for meg at enkelte plasser kan ha lange koeer....naar det gjelder Gokk...saa er det ofte at det finnes mange fine steder rett ved Gokk...f.eks. Ha-Hahn ligger utmerket til naar det gjelder Tyske Vin omraadene....og Bergamo er jo en droem naar en skal til Indre deler av Gardasjoen og dalstroeka innafor....

Jeg sendte en vennine OSL-MAN med tog videre til LPL sist hun skulle Oslo-Liverpool. Fungerte fint det.

dc-8-63
13-04-2009, 18:33
Jeg sendte en vennine OSL-MAN med tog videre til LPL sist hun skulle Oslo-Liverpool. Fungerte fint det.

Ja det fungerer fint hvis SAS ogsaa flyr, noe de ikke gjorde den dagen heller...;)

JoeW
13-04-2009, 19:17
Sant nok...

sk931
13-04-2009, 19:57
Der hvor FR rigtig skal vise om de er et godt flyselskab eller ej, er hvis de er så uheldige at opleve et fatalt uheld...Her vil det så vise sig om de bare står i kø ved nærmeste håndvask, og lader andre klare tingene, eller og de har deres crash management på plads.
Naturligvis håber jeg ikke, at det vil ske, det er klart.
Hilsen
Ole, og ja jeg er SAT medlem eller Special Assistance Team medlem

Gulboble
13-04-2009, 22:34
Når jeg bor 20 min fra TRF så er Ryanair et flott tilbud.
Mye av det de driver med er "forholdsvis eksotisk" og sjefen er en kly.., men vi kommer oss enkelt og billig avgårde.

Gulboble
13-04-2009, 22:35
Der hvor FR rigtig skal vise om de er et godt flyselskab eller ej, er hvis de er så uheldige at opleve et fatalt uheld...Her vil det så vise sig om de bare står i kø ved nærmeste håndvask, og lader andre klare tingene, eller og de har deres crash management på plads.
Naturligvis håber jeg ikke, at det vil ske, det er klart.
Hilsen
Ole, og ja jeg er SAT medlem eller Special Assistance Team medlem

FR har "et fatalt uheld" tilgode, men SAS.............................

sk931
13-04-2009, 22:46
FR har "et fatalt uheld" tilgode, men SAS.............................
Ja SAS har desværre haft deres uheld..både fatalt og andre....men de blev handlet til UG, hvis altså du spør mig`, og jeg er ret sikker på at spørger du
rundt omkring, så vil du opleve at det fungerede som det var forventet
Hilsen
Ole

litt-amatør
13-04-2009, 22:47
Det er ingen tvil om at når ting ikke går som det skal er det ikke lurt å fly FR, men ellers da FR ikke noe verre enn andre på stort sett de fleste områder.

Kan være gode grunner til å velge SAS til MAN, men hvis de ikke går/er dyre er FR til Liverpool absolutt bra, jeg likte flyplassen der meget godt den ene gangen jeg var der.