PDA

View Full Version : Merkelige flyvninger over Nebraska i ettermiddag


Cecilie
09-04-2009, 03:15
Da jeg dro på friidrettstrening etter skolen idag (ca klokken 16.30 Mountain Time) var det usedvanlig mange contrails på himmelen rett over skolen.
Etter en liten stund kom to fly (twin jet) fra øst, og tok en helomvending rett over BFF. De kom ca 5 minutter etter hverandre. Lurer på om det er noe som er "vanlig" eller om noe uvanlig har skjedd i luftrommet her idag som jeg ikke har fått med meg?

Scandinavian
09-04-2009, 03:38
Chemtrails!! :P

Beklager, jeg måtte bare.

LN-MOW
09-04-2009, 07:58
Sikkert en eller annen form for militærtrafikk.

Wig-wag
09-04-2009, 10:24
Hvis twinjet'ene var Learjets, kan det ha vært Phoenix Air, som driver kommersielt med øvelser i Electronic Warfare. Da var det nok bare en øvelse.

http://www.phoenixair.com/military_ops.php

atck
09-04-2009, 13:18
Når man driver med elektronisk krigføring ligger man ofte i et racetrack over en posisjon. Samtidig vil man ha jager/bomberaktivitet under/ved siden av seg. Som Wigwag indikerer kan det virke som om det var tilfellet her.

K

seilfly
09-04-2009, 17:57
-Men det er ingen treningsområder rett over BFF. Det var ikke mot øst eller nordøst du så aktiviteten da? (Bortsett fra de som tydeligvis lå i racetrack rett over BFF). Om aktiviteten var så og si rett over BFF så vil jeg tro det vil være noe om dette på NOTAM. (Sjekket nå, og det står ingen ting på NOTAM for BFF). Er det kanskje mot øst?

Cecilie
10-04-2009, 07:23
Det var vel kanskje 4-5 miles vest for selve BFF. Mulig mellom 0,5 og 1 miles nord for BFF.

atck
10-04-2009, 12:22
Jeg har flere ganger opplevd at jammeflyene ligger langt unna selve treningsområdet. Når det er sagt er ikke et par runder i holding spesielt typisk. Kanskje de rett og slett var ute og trente? :-)