View Full Version : Lofoten rundt
Da er det på tide med en liten tur opp i luften igjen...og senere ut på sjlen igjen. Har sjekket inn på nettet og fått sete ved vindu/nødutgang til Bodø i ettermiddag. Litt senere i dag blir det Oslo Taxi og Flytoget til OSL - håper på en normal trafikkavvikling uten de store forsinkelsene...
FlightDeck
29-03-2009, 11:03
Høres bra ut - hva er reiseruten? Noen spennende hoteller involvert?
Blir Thon i natt - en 30 minutters WF flytur i morgen og så ombord på Hurtigruten før det blir en natt på det klissnye Thon hotellet i Svolvær...
Ingen kø ved automaten - men utrolig lang kø for bag-drop og også ved sikkerhetskontrollen. Tross disse køene var jeg gjennom og hos Tanum Bokhandel 24 minutter etter ankomst med Flytoget.
Ble en halv flaske Sancerre i den gamle Braathens loungen før det bar mot gate 13 som hadde blitt til gate 33 når vi kom ytterst...så var det å vandre tilbake.
2 av crewet var forsinket inn til Oslo - så vi ble 15-18 minutter forsinket - men du verden som kapteinen fløy - vi landet 2 minutter før rutetid. Ombord ble det en rødvin, en ramløsa og en sjokolade - nesten smekkfull maskin men på rad 11 er det godt om plass. Bagasjen kom raskt på båndet og nå sitter jeg på rommet med utsikt over havnen...
Formiddag i Bodø - nå venter en av de korteste taxiturene fra et byhotel til flyplass - skulle tro at rullebanen var Storgata i Bodø. En Dash 8-100 som tar oss ut til Lofoten - snart boblebad på Hurtigruten
Bizflyer
30-03-2009, 10:44
Hvilken Hurtigrute skal du med, og hvor langt skal du seile?
Bare synd de ikke har tax-free ombord, hehe!
Skal du ut på Skrei-fiske, kanskje?
God tur!
BF:cool2
Det var MS Finnmarken - og det var en utrolig flott opplevelse. Bor nå på det klissnye Thon Hotel Lofoten - åpnet for 5 dager siden... I morgen blir det skreifiske...glær mæ!
Bizflyer
31-03-2009, 13:19
Har selv sittet i boblebadet på Finmarken. Da var det minus 2 grader i luften (det er utendørs hvis noen lurte). Så det var en spesiell opplevelse å sitte i varmt vann samtidig som man frøs på øra! Faktisk var skipet i Svolvær da jeg var i det også!
Jaja! Du får slite deg gjennom arbeidsdagen EB. Forstår at det er tøffe tider!! :colgate:
BF:cool2
Samme her; etter jobberunde i Nord-Norge i februar droppa jeg flybilletten fra Evenes hjem til Oslo, gikk i stedet om bord på M/S Finnmarken i Harstad, ble et uforglemmelig mini-døgn ombord, satt timevis i boblebad og saltvannsbasseng mens Vesterålen og Lofoten åpenbarte seg, rett og slett fantastisk !! Av båten i Bodø 03.55, første flyet hjem :-)
God tur !
Tirsdag våknet man tidlig og var klar for frokost før bussavgang ut til Henningsvær - som er et utrolig flott sted. Ut med "sjarken" på Lofothavet og skreifiske - nødvendigvis ingen suksess. Vi var i allefall mange nok som måtte akterut for å mate fiskene...
Lunsj på Henningsvær Bryggehotel som er med i "Det virkelig gode liv" før vi dro på ribsafari og avsluttet med besøk på et galleri.
Buss tilbake til Svolvær International og Widerøe til Bodø. Ved innsjekk på Svolvær kom overraskelsen - avgangen 19:05 med SAS fra Bodø til Oslo var innstilt og vi var blitt booket om til avgangen 20:45. Ble en hyggelig stund i pub`n på BOO før vi alle sovnet ombord i B737-800`n til Oslo. Landet der 10 minutter før rutetid. Ikke spør meg om hvordan flyturen var - sov fra jeg satte meg i stolen til vi var over Ullersmo...