PDA

View Full Version : Vinterferie med KLM!


Aleksander Maaland
19-03-2009, 22:30
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg med min første trip report.

Det er 4 leg som følger:

1 LEG SVG-AMS
KL1200 21 februar KL12:10 boarding:11:40
737-800WL
PH-BXI
Gate 12 på SVG som alltid:)
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/route.jpg
Turen starter med at familien min ankommer flyplassen.
Vi sjekker inn og sender bagasje uten problemer.
Sikkerhetskontrollen gikk også fort selv om min far som normalt blir tatt ut til ekstra "befølning".

Etter litt shopping i Tax free satte vi oss ned på kafeen på utland og møtte våre andre reisefølge. En cola måtte vi også ha.
Jeg tok med meg filmkameraet og gikk bort til vinduet for og kikke litt. Etter en stund kom flyet vårt. JA! 800WL. Min første tur med winglets på en 737:D.
Etter 35 min var det klart for boarding. Jeg stillte meg først i mitt boardingcard for jeg ville prøve å få meg et cockpit besøk, noe som ble utført:)
Ekstra hyggelige var de også der framme. De fortellte om opplevelsene sine som piloter og masse spennende.

Etter cockpit besøk var det på tide å komme seg bakover, men det ble slått av en liten prat med en snill purser også. Jeg kom meg bakover og setet vi hadde valgt var 04F en behagelig vindusplass. Grunnen til av vi valgte så langt framme var jo for ekstra benplass da buisness bare var de 3 første radene.
Flyet ble etter hvert klar til avgang og vi fikk en behagelig takeoff og servering startet like etter avgang da vi hadde fint vær etter et tett skydekke på 3000 ft.
Serveringen bestod av en plastikk bakke med to sandwicher, et grovt med ost og et loff med skinke. Begge smakte *wunderbar*. Så fikk man da en cola:)

God service fra KLM:)

Turen gikk som normalt og etter en stund på crz startet vi descent mot AMS.
Vi kunne se land og jeg så virkelig at Nederland ligger under vann:D

Vi kom oss relativt inn på innflyvningen og landet på gode gamle Poldeerbahn der vi møtte på store mengde spottere langs veiene og parkeringsplassene.(jeg følte meg Berùmt:D) Noen minutters taksing inn til terminalen og til vår gate C5.
Under taksing møtte vi på en mann og sønnen hans? som sto på en bru rett ved den taksebanen som går over en motorvei som tok bile av oss:D Mange gode spotte muligheter på Schiphol.
Når vi kom til gate så vi det fine skiltet Amsterdam Luchthaven Schiphol.

Vi kom oss inn på flyplassen etter en rask passkontroll, og shopping nytt kamera.
Det er derfor det kommer mest bilder fra nå av:)
Etter hvert som vi kom oss innover møtte vi vårt tredje reisefølge og slo oss ned på en liten cafe og tok noe å drikke.

Etter hvert som klokken tikket var det på tide og gå til gate som var D7

Aleksander Maaland
20-03-2009, 09:31
LEG 2:
AMS-ZRH
KL1961 kl:15:10 Boarding: 14:20
737-900 WL PH-BXT
Gate: D7

Turen til gaten tok ikke mer en 3 minutter og man måtte igjennom en sikkerhetskontroll etter passkontrollen og en nå for og komme inn i gaten:O Så vi måtte kastebrusen og kjøpe ny på brusmaskinene inne i gaten.

Sikkerhetskontrollen her gikk helt greit men min far måtte atter en gang bli tas til sides for litt ekstra befølning denne gangen også.

Det ble 10 minutters venting før boarding startet og jeg stilte meg først opp i køen for jeg ville atter en gang prøve å få et cockpit besøk.

Jeg var første passasjer igjennom gaten og kom inn døren i flyet og spurte om jeg kunne ta en titt i cockpit, ja det skullegå fint igjen:)
Hyggelig crew her også. Etter en 10 minutter i cokpit var det att en gang på tide og komme seg bakover til setet mitt. Ble langt framme denne gangen også.
Sete 03F. Buisness på de to første radene.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/AvgangtilZRH.jpg
Etter hvert ble igjen KLM1961 klar for og ta oss til Zurich.
Vi takset en stund til vi måtte holde fordi en 744 skulle ta av forran oss. En enorm opplevelse og sitte i et annet fly med en jumbo forann oss, jeg må bare si det at flyet vårt fikk en god del med vibrasjoner.

Og vi måtte vente litt ekstra også på grunn av luftstrømmene 747en lagte.

Men vi tok av vi også uten problemer.
Flyet vårt var 95% fullt og vi brukte full thrust etter som jeg så dette på fmcen framme i cockpit også. Å skal si det va godt drag i denne fine maskinen.
Forresten min første tur i en 900. Jeg er jo da bare 14 år så det er ikke så mange store fly jeg har fløyet(ENDA)

Men vi kom oss opp igjennom et tynt skydekke og setebelt signalet gikk vell av på 6000 ft eller noe lignende. Vi hadde utrulig god sikt utover Nederland etter hvert som vi kom oss opp i høyde.
Det var vell heller ingen turbulens fra takeoff til cruise:)

Vi kom oss opp på cruise som var 39000ft.
Og serveringen på denne turen var litt mer variert. Lyse salte kjeks eller mørke med et eller annet syltetøy inni og en brus. Det ble cola denne gangen også.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/CRZSVG-AMS.jpg

Etter sirka en time på cruise startet vi nedstigning mot Zùrich og når vi kom på 7000 fot stoppet vi nedstigningen og flyet fløy litt sikksakk og tok til slutt en 360* og vi fløy på en strak linje og så fikk vi beskjed av capteinen: Det er veldig mye trafikk på Zurich i dag vi har nå tatt en 360 og er på 7000 fot det eneste vi kan gjøre er å smigre litt med the Air traffic controllers og si at vi har mange europeiske blide skiførere som skal på ferie. Beklager dette. takk.
2 minutter etter på:
My ladies an gentle man det viste seg og fungere og vi har fått kleranse til og fly direkte inn til innflyvningen.

Så da sendte kontrollerene oss inn før mange andre fly:)
Da vi hadde landet så jeg at det kom enormt med fly etter hverandre på ils og landet hele tiden:)
Vell framme i Zurich var det og komme seg til toget som går til bagasje hallen:) Vel framme ved båndet vårt komemr det først 4 bagger. Og så kom det ikke mer. Etter 20 minutter får vi beskjed om at de har problemer med den bakre bagasjeluken og det vil ta litt tid. 25 minutter til og bagasjen kom. Mens vi hadde fått 4 av 5 bagger hører jeg at vakten som sitter bak en skranke begynner og snakke tysk og sier et eller annet med kontakten miet der informatonien MALANDT(Maaland). Så sier jeg til min mor. De ropte oss opp. Så lager hun en rar grimase til meg og sier. nænæ du er morsom. Så sier han det på engelsk: Can passenger MALANDT please contact the Swissair baggage information. Mor blir da forskrekket og spør om jeg mente det og ja. Hun går bort og kommer snart tilbake med en ansatt i swiss air og vi får informasjon at de har sendt den ene kofferten feil. Jippi!
Det er min lillebrors koffert med skiklær,skiutsyr og klær.
Vi får ikke penger av KLM. (Dårlig)
Far blir litt hissig og sier dette er for dårlig at vi ikke får erstatning etc.

Men sånn gikk det.

Vi kom oss inn i bussen og til St.Anton i Østerrike.
En uke her gjorde kaka.

Molinari
20-03-2009, 09:40
Flott første rapport!

Tips til pappa: Erstatning ved forsinket / tapt bagasje får dere enklest gjennom reiseforsikringen.

Aleksander Maaland
20-03-2009, 09:43
Takker:)
Vi fikk erstatning av reiseforsikring når vi kom hjem:)

Aleksander Maaland
20-03-2009, 09:43
Uken i Alpene gikk helt fint. Vi hadde ikke akkurat det beste været men vi klarte oss.
Her følger noe bilder fra Alpene og litt grense bilder fra Østerrike og Sveits:

Utsikt fra en stolheis:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Galzigtilfuhren.jpg
En glider:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/glidere.jpg
Utsikt fra hotellet:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Stantonutsiktfrahotellet.jpg
Haus Acksteiner:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/hotell.jpg
Off pistere:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/offpistere.jpg
Utsikt:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/EnormutsiktfraStchristoph.jpg
Et slag curling ble det også:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/curling.jpg

Bussturen hjem:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/radio.jpg
Er det noen som vet hvor lang denne byen som går igjennom Tyskland sveits og Østerrike er?:D :O
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/LangbyD.jpg
Sånn kjører de i sveits:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/rkjring.jpg
Og dette er i mellom grensene Sveits og Østerrike. Lurer på hva de sier i telefonen. Hvor er du? Jeg er i ØsterrikeSveits:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/grenseboere.jpg
Og dette er en av de peneste cafeene jeg har sett:http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/cafe.jpg Eller ikke?
Coop bensinstasjon:D:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/coopbensinD.jpg

Helikopter:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/DSC00228.jpg
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/DSC00231.jpg
Og siste glimt fra Alpene:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/utsikt.jpg

Aleksander Maaland
20-03-2009, 09:58
LEG 3:
ZRH-AMS
KL1962 kl:17:30 Boarding: 16:50
737-900 WL PH-BXT Samme flyet som bort:D
Gate: E58
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/P5190302.jpg
Etter en tre timers busstur ankom vi Zurich.
Det ene reisefølget fikk ikke plass på denne avgangen og måtte sove over på Hilton hotellet til neste morning og fly hjem da:)
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Hilton.jpg

Etter et lite stopp på Hilton kom vi fram til Check-in planet.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/zurich.jpg
Velkommen:D
Emirates:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/emirates.jpg
Og Check-in:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Ankomming.jpg

Når vi skulle sjekke inn koffertene og vi har fått den siste 5 kofferten etter to dager i St.anton.
Men uansett vi støtte på problemer igjen. De 3 siste følgene sjekket inn bagasjen sin før oss å ingen måtte betale noe for skiene sine.
Men når vi hiver innpå så får vi beskjed om at vi har overvekt. Hm, vi har til og med veiet koffertene.
Nei det var ikke koffertene som var over vekt, det var skiene.
Så i år var det vi som fikk dommen om og betale overvekt for skiene.(?) Og de andre slapp unna:)
Min far sto lenge og snakket med KLM om at de hadde mistet bagasjen vår, og når den kom var alle bære reimene ødelagt og det var hull i kofferten. Da begynner de i disken og sier det måtte dere kontaktet oss når dere ankom. Ja men vi hadde mistet kofferten og vi var borte, har dere kontor i St.Anton. Da ble de rolige ja. Nei de hadde ikke det. Vi har ikke fått erstatning av noe slag på en ødelagt koffert og måtte betale 600 kr for "Overvekt" på ski.

Nok om det.
Vi kom oss inn til flyplassen og det er en rar ordning her.
Man kan handle i tax free slik vi gjorde og så gikk vi å spiste på Burger king for vi måtte jo ha mat:)
Så var det sikkerhetskontroll å videre til toget. Og enda en sikkerhetskontroll.:) Handle tax free før sikkerhetskontroll. Hm. Okei.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Swissair.jpg
Etter hvert begynte tiden og renne ifra oss så vi måtte begynne å gå litt fort.

Enda en ny sikkerhetskontroll for å komme ut i terminalen gaten vår var på.

Framme ved gate E 58 hadde KLM små problemer med noen passasjerer så boarding ble litt utsatt.
Noen bilder ble det i mens.
A330:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/a330-200.jpg
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/front.jpg
Korean 777 hale.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/Korean.jpg
hehe, skilt for amerikanere:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/skilt.jpg
Og det var samme fly som fraktet oss bort som skal frakte oss hjem. BXT:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/ph-bxt.jpg
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/KLM1962.jpg

Etter hvert startet boarding og det ble ATTER en gang et cockpit besøk, MEN dette var spesielt.
Kapteinen var i 40 åra mens co piloten var 26:)
Og jeg fortellte om at jeg kunne NESTEN alt i cockpiten at jeg kunne fløyet flyet fordi jeg kan programmere fmc å AP og kan med de forskjellige tingene.
Så sa co piloten. For 2 uker siden satt jeg i cockpiten på dette flyet i hangar på AMS og jeg å en kaptein måtte hjelpe noen teknikere med bremse test etc. vi satt der og ventet og kapteinen spør meg. Vet du hvilken knapp som er den eneste med "classis små bokstaver" i hele cockpiten. Så spurte han meg om jeg vet det. NO IDEA. Så små reiser han seg opp.
Og viser. Det er en bryter som ligner på Panel lights.
Han sier at han selv brukte 2 timer på og finne den:D

Aleksander Maaland
20-03-2009, 11:28
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/50508_1235173019.jpgLitt oppfor den pilen jeg har tegnet skal den vri knappen være.:) PS: ikke mitt bilde!
Ekstremt morsomme piloter:) Fortellte om SID og STARS og viste på kart hvor Turkish airlines havarerte på AMS.(som jeg kunne egentlig:D)

Jeg kom meg bakover i den lange 900`en og i dag skulle vi sitte langt bak:)(jeg som valgte plass)
Setet mitt på denne turen var 20A.
Pappa fikk en nød utgang med bedre benplass siden han hadde fått så¨dårlig service ellers:)

Noen bilder mens vi satt og ventet på flyet:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/avgangfraZRH.jpg
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/airberlingmedbelair.jpg
Og noen spottere:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/SpottereZRH.jpg

Etter hvert som alle pax var kommet ombord ble vi pushet bak og startet å takse til active.
Ble holding bak to fly men kom forann en BAE 146 eller Avro, ser ikke så stor forskjell:D Tror det var en BAE. De får dere se forskjell på:D
Video:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/th_MOV00325.jpg (http://s374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/?action=view&current=MOV00325.flv)
En fin takeoff med atter en gang full thrust siden det var et fullt fly med masse bagasje.
Setebelt signalet gikk av like etter avgang og servering startet.
Det ble 2 forskjellige kjeks valg denne gangen også og Cola og vann til drikke:)
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/mltidZRH-AMS.jpg

Etter hvert kom vi opp til Cruise uten noe turbulens med meget hyggelige flyvertinner og alpene som skimtet i solnedgangen.
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/CRZtilAMSfraZRH.jpg

Etter drøye 55 minutter på cruise startet man decent og under decent ble det cabin shot:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/DSC00339.jpg
Decent:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/decentams.jpg
Man kan også tilføye at knyttneve testen ble bestått på alle 4 flighter.
I det sekundet vi kom såvidt inni det tjukke skylaget over nederland ble det mørkt, veldig mye mørkere enn oppfor skyene. Natt.
På sirka 5000 ft kom vi under skyene og i det vi svinget inn for ILS fordi vi skulle lande på 18 R og Turkish airlines Havarerte 18 C Poldeerbahn klarte jeg og se lyskastere som var satt opp rundt flyet. Forferdelig opplevelse og ha havarert i det pene flyet:(.

En litt bumpy men ellers så grei landing.

En safety onboard, nei ejg har ikke stjålet eller tatt den:) Den lå "dessverre" i et av magasinene som jeg tar med meg for magasin er jo lov og ta med seg. Og dette var noe jeg ikke merket før jeg kom hjem, og hvorfor ikke ta vare på den da?
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/P5190303.jpg

MountainDew
20-03-2009, 12:02
Kjempefin rapport sålangt. KLM holder et bedre produkt på sine Europa ruter en mange av konkurrentene.
Må snart ta en tur med KLM igjen (eller bruke bonuspoeng)

Aleksander Maaland
20-03-2009, 12:11
Tusen takk:) HAr vert litt skeptisk om jeg skulle skrive rapport om denne turen siden det var min første gang. Men i går kveld satte jeg i gang:)

SQ 777
20-03-2009, 12:41
Flott, forsett med flere slike ;)

Aleksander Maaland
20-03-2009, 12:47
LEG 4:
AMS-SVG
KL1205 kl:2030 Boarding: 1950
737-900 PH-BXO
Duration: 1 H 50 M
Gate: D66

MEG(Storebror):
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/P5190305.jpg
Og henrik (Lillebror):
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/P4290326.jpg

Boarding startet på tid og vi kom oss fort ombord og jeg var i cockpit her også:)
Setet mitt på denne turen var 17F et helt greit sete med grei benplass.

Etter litt standby tid tok vi av uten problemer, passe med trafikk på Skipsvraksh*******.
Forresten så så jeg tydeligvis fortsatt noen få pårørende fra turkish havariet. En mann som hadde knukket en arm som drakk seg drita full og hørte på musikk.
ikke sunt.

Men nok om det.

Sete belt signalet tok litt lengre tid denne gangen, men matserveringen startet etter et par minutter og det var kjeks her også. Og standard klad cola:).

Litt over en time på cruise før det var decent med littegranne turbulens. Vi kom innover sjøen og en liten høyre sving så var vi hektet på ILSen til rullebane 18 på sola. Vi hadde sikekr rundt 155-160 knots i landing speed men vi klarte faktisk og bremse opp til RWY 11 og svingte av der og takset til gate 12.

Jeg sa til mamma: Får jeg 100 kr hvis vi parkerer på gate 12?
Jada.
*KAsseapperatlyder i hodet* 100 kroner rikere:D
En liten tur innom tax freen før vi hentet kofferter og ski og ble møtt av Mormor og morfar med bilen vår og turen var over:(.

Takk for en Fantastisk tur KLM:)

Aleksander Maaland
20-03-2009, 12:52
Flott, forsett med flere slike ;)

Takk:) Neste rapport blir vell Dagstur til OSL for å spotte 24 mai. Norwegian bort og SAS tilbake:)

Så Skal jeg kansje en tur med pappa til Sverige for og se på et privat fly, der vi kjenner han som flyr det flyet for en riking i sverige:)

Så får kansje en tur med han rikingen i også. Hvis de skal ut og fly akkurat da:)
her er det:
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/46624.jpg
og
http://i374.photobucket.com/albums/oo185/aleksmaa/46635.jpg

MD11
21-03-2009, 00:18
Takker for en intressant rapport med gode bilder, flott og se hvordan KLM's B738 ser ut innvendig og setene så gode ut:D

Keep up the good work! :D

Aleksander Maaland
21-03-2009, 00:27
Tusen takk:)

EB
21-03-2009, 06:30
Flott rapport og morsomt skrevet...

Farmer
21-03-2009, 07:15
Velkommen om "trip-report skribent"
Bra første rapport det her !
Fortsett slik.

Aleksander Maaland
21-03-2009, 09:34
Tusen takk til alle comments:)

mikro
21-03-2009, 12:24
Dette var da en bra TR :) Fløy selv med PH-BXT AMS-OSL sommeren for snart fem år siden. Fint fly.

Aleksander Maaland
21-03-2009, 15:14
Det er jeg helt enig i, gode seter til å være economy:)

Savipix
21-03-2009, 15:22
Bra förstarapport Aleksander!

AirbusTrond
21-03-2009, 16:26
Flott rapport av det som så ut som en strålende tur ! Heldig du ! :)

litt-amatør
21-03-2009, 23:18
Takk for flott rapport! Veldig spennende å lese. Imponerende at det er første rapporten.

Aleksander Maaland
22-03-2009, 01:41
Tusen hjertelig takk:) For og si det sånn synes jeg det faktisk er kjekt og lese å skrive trip reporter:D Når jeg leser de andres blir jeg full av fly adrenalin. Kjekt å lese om andres turer synes jeg:) Skal skrive mange i framtiden:D

Bizflyer
22-03-2009, 02:04
Når du blir voksen mann får du sørge for å få deg en jobb som inkluderer mye reising i jobben!

Fin rapport! Takk skal du ha!

BF:cool2

Aleksander Maaland
22-03-2009, 02:39
Trodde ikke min første rapport var så bra:) tusen takk alle sammen:)

Høres pilot fint ut:) Pilot trip report:D!

Savipix
22-03-2009, 09:08
Trip rapporterna för mig blir roligare när skribentens personlighet kommer fram och DET har du lyckats med!

Aleksander Maaland
22-03-2009, 09:38
Takker så mycket:)

FlightDeck
22-03-2009, 10:08
Takk for flott rapport! Gleder meg til å lese flere etter hvert!

Aleksander Maaland
22-03-2009, 22:12
Danke sconh FD:D

Discus
24-03-2009, 23:15
Artig rapport, og fint med bilder fra St Anton i tillegg til fly!

Aleksander Maaland
21-04-2009, 16:36
Takker så mye:)

Egenes
21-04-2009, 22:34
Maaland, vil nødig skrøyte. Neida. Var veldig bra, skal prøve å får overgått deg i sommerferien :D
Litt travel i skrivingen kansje? :P
Edelweiss må ha noen av de fineste A330ene som finnes, det er bare ubeskrivelig! Og han der rikingen, er det han som ikke har råd til å fly?

KLM sine smørbrød med ost, er det beste du kan få på noe fly. Ingen over, ingen ved siden! Og det var en flott report, forventer en fra turen til OSL også :D

pgaa
21-04-2009, 23:06
Flott rapport fra KLM dette... Ser frem til flere :up:

Aleksander Maaland
22-04-2009, 08:25
Ja, rikingen har ikke rå til og fly:D Men han Johan(piloten) tjener grabs på det, han er gammel long houl med 767 å777:d

joda, kommer en fra OSL også:)

Takk for kommentarer:) Flere kommer:)

oddi
22-04-2009, 11:16
Tusen hjertelig takk:) For og si det sånn synes jeg det faktisk er kjekt og lese å skrive trip reporter:D Når jeg leser de andres blir jeg full av fly adrenalin. Kjekt å lese om andres turer synes jeg:) Skal skrive mange i framtiden:D

Helt enig jeg og får fly adrenalin og det er knall kjekt og lese andres trip reports.

En veldig stor takk til alle som skriver trip reporter :):)

oddi
23-04-2009, 12:03
Veldig bra :):) alexsander

bli med og spotte på sola på fredag 11 - 16??

Aleksander Maaland
23-04-2009, 17:32
Tusen takk:)

Er på skolen til litt sirka 1, Så skal jeg til reg tannlege. Så ser dårlig ut.

Egenes
23-04-2009, 18:08
Jøss, skal du få togskinner? :D
2 mill Johan tjener?

Aleksander Maaland
23-04-2009, 18:19
Vet ikke hva han tjener jeg, vet bare at han tjener enormt!

BTW: Har hatt togskinner lenge jeg Even? Skal bare fikse litt.

LN-MOW
23-04-2009, 18:21
Hold dere til topic ... regulering kan dere diskutere på jernbaneforumet eller per pm.

kappalm184
17-05-2009, 16:29
"Når vi kom til gate så vi det fine skiltet Amsterdam flughafen Schiphol."

Det stod nok "Amsterdam Luchthaven Schiphol", ok ikke som over.

Kappalm184

Aleksander Maaland
17-05-2009, 17:14
Stemmer nok det:D Takker for rettingen og velkommen til forumet:)