View Full Version : Nye haler hos Norwegian..
Snublet over denne (http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=327234&an=0&page=0&gonew =1#UNREAD) på flightsim.no.
...og da ble jeg plutselig ganske fornøyd med dagens Real Norwegian!
Norwegian burde male en av de nye halene sine med "Skriket" .. Det hadde definitivt vekket stor oppsikt utenlands og vært et markedsføringstriks uten sidestykke. Jeg tror ikke vi nordmenn er klar over hvor kjent det bildet faktisk er ute i verden. :up:
Til Kjos; Hvis du leser dette .. Go for it! Rådet er gratis. :hi2
Edit; Men rettighetene er vel kanskje langt i fra gratis. :smokin
Originally posted by Herlov
Jeg tror ikke vi nordmenn er klar over hvor kjent det bildet faktisk er ute i verden. :up:
Det skal være sikkert og vist! Jeg var i Orlando, Florida i august når Skrik ble stjålet, og jammen meg var det ikke forsidestoff på en lokalavis vi fikk på rommet neste morgen.
Sterkt gjort, siden dette var midt i verste hurricane sesong, og avisen følgelig hadde viet 15-20 sider bare til uværet. Og dessuten noen 10tals sider om situasjonen i Irak.
Sjansen er vel langt større for at utlendinger kjenner til "Skriket" enn til hva og hvor Norge er......
Scream air - fly smart!;)
Og med et "skrik" så kommer du på plass mellom stolradene hos DY...;)
Originally posted by EB
Og med et "skrik" så kommer du på plass mellom stolradene hos DY...;)
Tror ikke Norwegian har det så mye trangere ombord enn andre lavprisselskaper.
Mye trangere enn WestJet...(...som vel har bedre benplass enn mange etablerte selskaper også!!!)
Originally posted by EB
Mye trangere enn WestJet...(...som vel har bedre benplass enn mange etablerte selskaper også!!!)
Hehe - ja det var en tråd om dette selskapet her inne for en uke siden. Det er vel det eneste lavprisselskapet med god benplass. Men ikke mange lavprisselskaper i Europa som har så veldig mye bedre plass ombord enn Norwegian vil jeg tro. Selv SAS nærmer seg jo.....
Men det er morsomt å se at en LCC kan levere gode tall og tilby bra benplass og god service... Ellers er det faktisk stor forskjell på benplassen hos SAS og Norwegian - men at mye annet er likt er jeg ikke uenig i...
Synes også det er kjempefint at flyselskaper kan tilby god benplass og service....egentlig noe slikt som fullserviceselskapene gjorde før de forsøkte å bli LCC;)
JA!!! Måtte utviklingen snu igjen....
Enig - gi meg et flyselskap som deler ut dagens avis, gir meg en kaffekopp og noe å spise i uten at jeg må opp i hattehylla og hente pengeboka!
Gode gamle SAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja dessverre er det ikke mye igjen av det pr idag. Skulle gjerne se at SAS heller satset på det som de er best på - service!
Originally posted by EB
Säger bara att här föregår British Airways med ett praktexempel. Om även bara en pizzaslice så var det VARM mat på en Europaflygning i turistklass. Malmö Aviation är ett annat gott exempel på hur det kan göras.
Originally posted by Savipix
Originally posted by EB
Säger bara att här föregår British Airways med ett praktexempel. Om även bara en pizzaslice så var det VARM mat på en Europaflygning i turistklass. Malmö Aviation är ett annat gott exempel på hur det kan göras.
Malmø aviation satser den rette vegen i mine øyner. Tror faktisk folk nå begynner å ville ha tilbake endel av det som ble fjernet. er vel ofte sånn at ting pendler fra den ene til den andre siden....tror pendelen er på vei tilbake til mer servering/service, men tror ikke en kommer helt tilbake til der en var selvsagt.
Skulle tro at en kunne få til en meget gunstig avtale med f.eks avisene (VG kanskje;) ). De har fått langt lavere opplagstall og merket nok at aviser ikke var endel av servicen til flyselskapene.
Når kommer avisene tilbake i selskapene mon tro.
Det er iallefall en undelig form for humor de har på flightsim.no.
Kan ikke fatte at det var SÅ hysterisk morsomt...:zzz
Hos SAS får nyte benplassen... hyppigere avganger...noen bonuspoeng her og noen bonuspoeng der...(...det kan bli oppgradert USA reise av slikt!!!)
Originally posted by LN-SSL
Det er iallefall en undelig form for humor de har på flightsim.no.
Kan ikke fatte at det var SÅ hysterisk morsomt...:zzz
Enig - ikke akkurat hysterisk morsomt nei....:)
Originally posted by EB
Men det er morsomt å se at en LCC kan levere gode tall og tilby bra benplass og god service... Ellers er det faktisk stor forskjell på benplassen hos SAS og Norwegian - men at mye annet er likt er jeg ikke uenig i...
Nå synes jeg ikke at 179seters versionen til SK har noe særlig benplass hvis du kommer bak exit....Og BU's -500 rad 18-21 og -400 rad 20-25 kan vel ikke akkurat skryte av noe bedre benplass enn DY, heller tvert om
Originally posted by LN-HAT
Nå synes jeg ikke at 179seters versionen til SK har noe særlig benplass hvis du kommer bak exit....Og BU's -500 rad 18-21 og -400 rad 20-25 kan vel ikke akkurat skryte av noe bedre benplass enn DY, heller tvert om
Dette blir mye synsing da...noen som vet pitch mellom setene på de respektive selskapene, da blir det mer konkret.
Synes forresten min Norwegian-logo er mye bedre enn den på flightsim.no! :biggrin
Originally posted by DY Tech
Dette blir mye synsing da...noen som vet pitch mellom setene på de respektive selskapene, da blir det mer konkret.
Det var ikke bare synsing, men selvopplevd ........
Dette med hvem som har "god plass" og "dårlig plass" er og blir synsing inntil man kan legge frem konkrete tall på dette.
Hva vi opplever som bra og dårlig kan vel også lett bli farget av hva vi ønsker å tro.
Et godt eksempel:
Jeg snakket engang med en som hadde flydd 747 med Singapore Airlines, og mente bestemt at turistklassen der hadde mye bedre plass enn hos SAS som han hadde flydd til Asia tidligere.
Når vi sjekker på www.seatguru.com, ser vi midlertid at 747`en til Singapore har samme pitch som SAS` A340, nemlig 32 tommer. Men setebredden er 17,5 tommer hos Singapore, mot 17,7 hos SAS.
Ubetydelig forskjell riktignok, men her gikk det an å sjekke hva som er tilfelle.
Seatguru.com har desverre ikke oversikt over Norwegian og SASBraathen sine innenriksfly.
For ordens skyld: Pitch er avstanden i lengderetning mellom hvert stolfeste, og gir en god indikasjon på hvor god (eller dårlig) benplass det er.
Nå er vel ikke seatguru den mest oppdaterte kilden til pitch har jeg skjønt.
Det beste er vel å oppleve forskjellen selv... Har du plass eller ikke til bena?
Originally posted by EB
Det beste er vel å oppleve forskjellen selv... Har du plass eller ikke til bena?
AKKURAT !!
:cheers:
Og det kalles synsing...
Ifølge hjemmesidene til SAS og Singapore Airlines stemmer disse tallene, DY.
Originally posted by LN-RKF
Og det kalles synsing...
Nei det FØLES på kroppen
Poenget er vel at folk ofte er forutinntatte med sånne ting.
Hvis du er Norwegian-fan ønsker du gjerne at de skal være best, og vil da lett oppleve beinplassen som bedre der enn hos konkurrenten. Eller omvendt hvids man ønsker at SK/BU skal være best.
Noen som vet om andre og gjerne mer omfattende kilder om dette enn seatguru?
Når DY skriver at de ikke er den mest oppdaterte kilden, går jeg ut ifra at han vet om andre som er bedre.
Kan vel ta en test... En vei SAS og en vei Norwegian. Kommer du også ut med blåmerker på knærene etter turen med DY så er det en forskjell - enten du liker Norwegian eller ikke.
Men dette har vel først og fremst mest med lengden på passasjeren...(...husk at to personer på 1,90 kan ha forskjellig lengde på bena!!!)
Når DY skriver at de ikke er den mest oppdaterte kilden, går jeg ut ifra at han vet om andre som er bedre.
Nei det vet jeg ikke. Vil anta at internettsidene til flyselskapene, eller informasjonsavdelingene er bedre oppdatert. Men for all del, bruk seatguru om dere vil.
(...)
Synes forresten min Norwegian-logo er mye bedre enn den på flightsim.no! :biggrin
Det er jeg veldig enig i! :D
Angående pitch....... Det er jo heller ikke så enkelt at pitch er et absolutt mål for beinplass heller. Tykkelsen og formen på deteryggen har svært mye å si.
Et eldgammelt eksempel (ja, jeg begynner å dra på åra!) er da BU skiftet seter i alle sine 737-200 og F28 tidlig på 80-tallet ble beinplassen uhorvelig mye bedre selv om pitch'en var identisk. Med mine 186cm merket jeg det svært godt....:)