View Full Version : SAS har solgt billetter for 100 mill!
SAS har solgt billigbilletter for over 100 millioner svenske kroner, og utvider nå salget i en uke: http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article364397.ece
- Salget har gått over all forventning, og det er tydelig at rentenedgangene og vårfølelsen har gjort noe med nordmenns reiselyst. I dag sendes selvangivelsene ut, og vi regner med at mange får igjen penger de vil bruke på reiseopplevelser. Derfor forlenger salget vårt med en uke, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide.
Penger i kassa er bra!!! Regner med at Norwegian også har solgt tilsvarende...som jo også er bra!
Penger i kassa er bra!!! Regner med at Norwegian også har solgt tilsvarende...som jo også er bra!
Regner med at Ryanair også har solgt tilsvarende...som jo også er bra! (eller?)
:colgate: Sorry, jeg kunne ikke dy meg :colgate:
IMM
De har ikke solgt billetter - de har gitt ut bøter og tilleggsavgifter. Stor forskjell!!!
Flotte salgstall for SAS.
Både Ryanair og Norwegain har gjort noe av det samme.
Norwegian har lagt ut 25.000 billetter til 299kr med reise 17.03 - 25.03 (om jeg husker riktig)
Selger de alle billettene gir det en inntekt på 74 millioner NOK, ikke ulikt det SAS har dratt inn i Svenske kroner.
FlightDeck
16-03-2009, 18:37
Norwegian har lagt ut 25.000 billetter til 299kr med reise 17.03 - 25.03 (om jeg husker riktig)
SAS har lagt ut 650.000 billetter - og det er en del mer enn Norwegian, som vel har hatt 100.000 billetter ute på det meste. Likevel kjører jo Norwegian kampanjer ganske så mye oftere også da.
SAS har lagt ut 650.000 billetter - og det er en del mer enn Norwegian, som vel har hatt 100.000 billetter ute på det meste. Likevel kjører jo Norwegian kampanjer ganske så mye oftere også da.
Og så har SAS større kostnader med å frakte alle reisende enn de andre, så det spørs hvor mye som blir igjen.....
sail4fun
16-03-2009, 19:44
Nå er det vel bevist har heller ikke DY klarer å tjene penger på lavpris ....
så får vi håpe at begge selger biletter med en mix av priser som gjør at begge lever om 5 år.
FlightDeck
16-03-2009, 20:33
Uansett, 1. januar 2009 solgte Norwegian over 100.000 billetter - og SAS har på dette salget fått inn over 100 millioner svenske kroner. Uavhengig av selskapenes kostnadssituasjon, er slike tall hyggelige nyheter i en bransje som sliter.
Da blir det vel et spørsmål om hvem som taper minst da, du tror vel ikke at SK kan tjene penger på lavpris??? Da må de i såfall sitte mange idioter rundt omkring dersom det hadde vært løsningen for dem. Synd om du er en av dem.......
SAS kan nok også tjene penger på lavpris så lenge utreiseprisen er lav og hjemreiseprisen er høy. På samme måte som DY og andre selskaper. Men så kan man jo diskutere hvor lav prisen må være før man kan kalle det lavpris :) Det er uansett tydelig at SAS satser stort mot forretningssegmentet om man ser på antall annonser på hegnar.no, dn.no osv, samt i de riktige papiravisene. På meg virker det som SAS har blitt mer aktive på annonseringsfronten og har tatt opp kampen....selv med færre avganger og frekvenser. Så her skal flyene fylles!
Jeg er også idiot på enkelte områder, på lik linje med alle andre her inne :)
De reklamerte for supersalget sitt over høyttaleranlegget også da jeg fløy TRD-OSL på tirsdag kveld. Ikke ofte jeg hører sånt ombord hos nettverksselskapene! :)