PDA

View Full Version : Norwegian tar over der SAS kutter

tiemand
16-03-2009, 13:12
Sensurert. . .

LN-AØR
16-03-2009, 14:02
Hyggelig lesing. Er vel ikke direkte overraskende at DY vurderer MAD-ruten på nytt, og håper de starter opp igjen. Har tro på at DY kommer til å få ruten til å gå rundt med gode priser. SK oppererte jo med for dyre billetter på OSL-MAD ruten etter min mening.

LN-MOW
16-03-2009, 14:02
vurderer

...... stor forskjell fra 'tar over'.

storg
16-03-2009, 14:11
De hadde vel ikke sagt at de vurderte den hvis ikke det er en rimlig høy sansynlighet for at de får kabalen til å gå opp. Min opplevelse er vel mer at SAS har større avstand mellom det å vurdere og det å faktisk starte.

jb1
16-03-2009, 14:12
Det aller beste hadde vært å få Iberia inn på denne ruten. Gode videreforbindelser til særlig Syd-Amerika og innenriks. Det er virkelig synd at SAS forsvinner, de hadde ok priser. Norwegian hadde et dårlig returtidspunkt på søndager, kommer de tilbake bør dette endres til noe senere på dagen.

Desk pilot
16-03-2009, 14:12
Enig med LN-MOW, Norwegian er god til å vurdere ;)
Forøvrig gir disse vurderingene mye medieomtale og selskapet får profilert seg som at de er "på hugget."

TCAS
16-03-2009, 14:17
De hadde vel ikke sagt at de vurderte den hvis ikke det er en rimlig høy sansynlighet for at de får kabalen til å gå opp.

Jo, uansett hvilke ruter man spør DY om, så er det noe de "vurderer". Bare se på nettmøtet med Kjos i VG forrige uke :)

JoeW
16-03-2009, 14:30
Og så vidt jeg har forstått på mine kilder i DY ligger noe av problemet der - for mange som mener og vurderer noe om ruter...

Om du ringer Kjos og spør om mulighetene for en rute Rørøs-Billund er det sikkert noe han kan finne på å vurdere. Den mannen "vurderer" alt..

sail4fun
16-03-2009, 14:43
Med 84 fly på vei inn så bør man vurdere mange ruter....

FlyHi
16-03-2009, 15:14
I Danmark "vurderer" DY også KRP-CPH - noget som aldrig kommer til at gå med 737 - selv ATR72 er for stor på visse afgange - men det er selvfølgelig en let og billig måde at få lidt presseomtale på at "vurdere" denne rute fordi deres AAL-CPH-rute "går godt"

Jeg har dog svært ved at tro på at DY laver en god forretning på AAL-CPH. Kigger man på deres lavpriskalender, så er dyreste pris resten af marts måned 299DKK for CPH-AAL og 496DKK for AAL-CPH - dog har de langt de fleste dage billetter til ned til 149DKK.

Hvis man er nødt til at holde, så lave priser, så tjener de ikke penge på ruten og dermed har jeg svært ved at se det skulle være en succes. Hvis man ikke kan få mere for billetter på CPH-AAL, så vil CPH-KRP heller aldrig blive nogen succes heller. Kundegrundlaget er langt mindre og konkurrencen fra andre transportmidler større, da afstanden fra dette område til CPH er kortere.

Jo DY er gode til at "vurdere" - det næste bliver vel at de kommer med en Ryanair/Sterling-type melding om at de "vurderer" longhaul til 75DKK one-way ;-)

Når det så er sagt så er det jo dejligt at få en ny operatør ind i Danmark og jeg håber alt det bedste for dem.

OJB
16-03-2009, 15:22
Enig med LN-MOW, Norwegian er god til å vurdere ;)
Forøvrig gir disse vurderingene mye medieomtale og selskapet får profilert seg som at de er "på hugget."

Ja, vurdere er jo et positivt ladet ord og for mange er det bedre å bruke dette fremfor å si ; ja eller nei.

Vurdere er et av vår tids moderne "buzzwords" . For meg inngår det i begrepet "drittpreikbingo".

PP
16-03-2009, 17:14
I Danmark "vurderer" DY også KRP-CPH - noget som aldrig kommer til at gå med 737 - selv ATR72 er for stor på visse afgange - men det er selvfølgelig en let og billig måde at få lidt presseomtale på at "vurdere" denne rute fordi deres AAL-CPH-rute "går godt"

Cimber er vel nået frem til den konklusion at 737 passer på KRP-CPH morgen og aften. Såfremt Norwegian vil ind på KRP-CPH kan de jo vælge at koncentrere sig om morgen/aften flyvninger med 737-300.

Jeg har dog svært ved at tro på at DY laver en god forretning på AAL-CPH. Kigger man på deres lavpriskalender, så er dyreste pris resten af marts måned 299DKK for CPH-AAL og 496DKK for AAL-CPH - dog har de langt de fleste dage billetter til ned til 149DKK.

Jeg kan heller ikke forestille mig at CPH-AAL indtil videre er en god forretning for DY. Men når de har valgt at gå ind på dansk indenrigs formoder jeg også at de er indstillet på at det i en periode vil betyde økonomisk tab, indtil der er blevet opbygget kendskab til dem i markedet.

Det er dog ingen hemmelighed at CPH-AAL tilsyneladende var en af ruter som var lønsomme for Sterling. Derfor tror jeg også det på sigt vil være muligt for Norwegian at skabe en lønsom forretning på denne rute.

kops
16-03-2009, 18:47
Selvfølgelig er det slik at alt som kommer fra Norwegian er drittpreikbingo og det som verre er.

Fra SAS kommer det jo kun frelse i alle tappninger som brer seg over skandinavisk luftfart som pur glede og berikelse. . . . .

Spøk til side, det er nå en gang slik at pressen selv bestemmer hva de vil skrive. hvis SAS & Co vil spekulere i fremtidige nye destinasjoner er jeg sikker på at det lar seg bringe på trykk også. Dessverre er det slik at SAS går massivt motsatt vei en periode og kutter destinasjoner for i det hele tatt å overleve. Derfor blir det mye spillerom til Norwegian når det spekuleres i nye destinasjoner.

SAs vurderer hvilke ruter som skal legges ned, og hvor mange fly som skal settes på bakken
DY vurderer hvilke ruter man skal starte opp, med den til enhver tid tilgjengelige flyflåte....