View Full Version : Glad mandag morgen
Ny dag, ny uke - nye muligheter. Ingen vits å sove bort starten på uken - så nå er det en espresso i koppen og snart er vi i gang med arbeidsuken. Ettermiddagen byr på en treningsøkt - ha en sprek mandag!
God morgen fra Oslo. Uansett hvor mye lenger EB måtte mene at dagen har blitt så er det fortsatt mørkt ute. Dagstur til Kristansand er det som står på programmet idag. Ha en fin dag
...men dagen er nesten 6 timer lysere/lenger!!!
God Morgen fra Oslo, nå er jeg klar for toget opp til OSL, å sjekke inn på DY242 til TOS, ser ut at det blir risting og rimelig så heftig inn til TOS i dag.
Gardermoen rapporterer om Tåke og 500 meter sikt, så lukter litt forsinkelser dessverre...
Ha en god dag folkens!
ENGM RAMP
16-03-2009, 07:09
God morgen Godtfolk!
Jeg holder med deg EB, det ER lysere MYE lengre nå, og det er deilig :) Jeg har fri frem til søndag, men ble jeg jaget opp av sengen for å kjøre fruen til Kiropraktor. Snømåking før helgen satte henne såpass ut at hun har ligget rett ut med kink i ryggen heeele helgen, og det medfører sjåførtjeneste for undertegnede...men bevares, i hennes nesten-nye Isblå Audi TT blir det jo bare morsomt :)
Ha en fortreffelig dag folkens!
god mandag morgen.
Etter bursdagsfeiringen av husets 1åring i går (han har bursdag i dag), går oppvaskmaskinen på morgenkvisten og litt stoler og greier skal ryddes bort. Siste uken på jobb før pappaperm i dag. Hjemmekontor i dag, så STO i tre dager og fra og med freag er jeg bleieskiftarbeider på heltid. Mor sendes på jobb, mens guttaboyz skal hygge seg hjemme i nesten to måneder. Dét blir bra! Ellers ser det ut til at jeg i dag får vite hvem som blir min sjefs sjef, og får (forhåpentligvis) litt avklaringer på hvordan mitt fagområde blir organisert i "Core SAS" (og om jeg får beholde jobben - dét er jo også rimelig viktig). Ellers blir det nok en dag med Excel og WebTrends - med å rekontruere filen som forsvant da harddisken måtte formateres. Heretter lagres ting ikke lenger på desktoppen, men i SharePoint!
God morgon frå Fornebu :)
Ny veke, nytt kurs, nye deltakere. Ellers er det grått vær i hovudstaden -tåke, men det er lova bedre ;)
Ha ein flott dag alle saman!
God morgon från Uppsala,
Idag står det inte mycket annat än examensläsning på agendan och kanske en tur till SATS efter lunch men det får vi se om jag hinner med. Uppsala bjuder på moln och +1 som är en stor kontrast till gårdagens +8 och strålande sol.
Ha en fin start på veckan!
sirpjalle
16-03-2009, 08:14
God morgen fra Forus!
Litt sen på jobb i dag. Bilen er levert på verksted i dag, og fingrer krysses for at prisen blir noenlunde rimelig :drunk:
Forum skal leses, før dagens møteaktivitet tar til.
Ha en fin dag forumister! :)
God mandag! Formen er fremdeles noe skrantende, men det tar seg vel opp med litt jobbing utover dagen. Tåka begynner så smått å slippe taket også.
God mandag morgen- kom tilbake til de sentrale strøk i ly av nattemørket så det ble bare noen få timer på puten. Her er man i gang med dagens gjøremål. Ha en flott uke!
jcnorway
16-03-2009, 09:37
God morgen fra hovedstaden.
Reiseplanene ble endret takket være BA Kundeservice som gjorde unntak for meg på endring/kanselleringsreglene for restricted biz.
I steden for 2 turer til Torino så blir det en tur til Torino og 1 tur til Amsterdam. Amsterdam kostet 150 kr mer enn Torino, men litt variasjon er jo bra :D
Ingen store planer for dagen bortsett fra å gjøre jobben min.
Ha en fin mandag alle sammen!
Bizflyer
16-03-2009, 09:46
God morgen fra Krsand!
Blir noe utrygt her i byen i dag, ettersom Someone har annonsert sin tilstedeværelse her i byen i dag! Vi andre får gjemme oss innendørs til han har satt seg på flyet tilbake til tiggerstaden igjen.
Her blir det kontordag med noen møter osv. Håper på en rolig dag. Har fått kraftig hoste igjen, er surrete i toppen (nei ikke fordi jeg drakk!;)) og snørrete i nesa. Burde være en god grunn til å drikke det!
Senere i uken blir det en tur med Color Magic. Får håpe formen er bedre til det!
BF:cool2
FBU 4EVER
16-03-2009, 10:53
Siste dag av ferien. Den går med til besøk hos onkel (eller tante?) Politi og innlevering av passbilde. Så tannlegebesøk og i kveld er det møte i Rotary. Det blir fellesmøte med naboklubben.
Gårsdagen gikk med til å gjøre meg bedre kjent med den nye PC,en, koble til printer, mob. tlf. og kamera. Forandre skrivebordsbakgrunn (=min avatar) samt konfigurere pc'en. Alt gikk strålende og enkelt! Nå kjører maskinen en økt med lagring av maskinens innhold på Carbonite. Det tar tid.
Ha en fin dag.
The Ticketor
16-03-2009, 10:55
God formiddag!
Helgen var hyggelig, med både godt gennomført kurs lørdag og søndag og hyggelig bursdagsfeiring (ikke min) på lørdag.
I dag kanskje Get finner ut at dem skal åpne opp signalene til dem som bor i min gård. Dem kuttet dem ut uten forvarsel og det måtte retslige skritt til for å få dem til å åpne. Men de har bare åpnet for "grunnpakken", så jeg har fortsatt ikke internett, de kanaleene jeg betaler ekstra for eller bruk av PVR-boks. Get suger, mildt sagt. Meget mildt.
God formiddag!
Apropos internett-leverandører, har jeg fått intet mindre enn fem SMS allerede i dag, først om at de hadde problemer med min sentral(bombe, har gått som sirup hele helgen), og at de skulle restarte sentralen, og jeg ville være uten nett et kvarter - så en SMS om at "utstyret døde når vi restartet, en mann er vei for å rette opp og vi regner med å være online innen 45 min" - deretter "vi er nå oppe igjen, beklager eventuelle sjenanse" - og så "det kom lige en ny feil inn, vi feilretter nu" - og så akkurat at det var i orden.
Når jeg hører om Get så tror jeg jammen jeg foretrekker min leverandør som ihvertfall ikke skal beskyldes for å ikke holde meg oppdatert!
Bizflyer
16-03-2009, 11:23
Siste dag av ferien. Den går med til besøk hos onkel (eller tante?) Politi og innlevering av passbilde.
Her i Kristiansand tar de bilde av deg på stedet når du leverer inn søknad om nytt pass!
G'morgen fra Alpharetta som melder om 11 grader og regn regn regn ....
Ikke annet paa tapetet enn det vanlige - foerst faa Guttungen paa skolen og deretter kaste seg ut i arbeidslivet. Kom arkeidslyst og treng deg paa - her er det ingen motstand. Jeg jobber nemlig i WIAS! :p
God ettermiddag
Hjemmedag etter å ha jobbet hele helgen.
Akkurat vært i byen og signert aller papirer på min nye bil, så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg får den snart (et par småting som skal fikses først)
Ellers er det plenty av indretjeneste som det jobbes med.
Ha en fin dag forumister
S
The Ticketor
16-03-2009, 13:25
Joe,
Det der hørtes jo ganske greit ut. Jeg glemte å nevne at det er nå 16 (seksten - én seks) dager siden Get kuttet signalene.
God ettermiddag fra BOO. Da er jeg tilbake her oppe fra perm etter at DY fløy meg opp i går. Var Fredrik på forumet som sjekket oss inn på OSL i går. (Kom ikke på hvem det var før vi landet i BOO.) Nå starter Cold Response om 2 dager, så blir det forhåpentligvis mye action her. 12 timersvakter blir bra. Ellers ikke mye som skjer her oppe i Bodeux.
Joe,
Det der hørtes jo ganske greit ut. Jeg glemte å nevne at det er nå 16 (seksten - én seks) dager siden Get kuttet signalene.
Ja strengt tatt er jeg mer imponert enn noe annet, men jeg lurer på hvor mange tekstmeldinger de har sendt ut, for det er type DKs billigste nettilkobling for 200 kroner måneden jeg har, så forvetningsniveauet er veldig lavt.
Du får ha lykke til med Get. Jeg er ikke overbevist om at Canal Digital eller hva gamle gode Telenor Avidi måtte hete nå, er noe bedre...
Reiseplanene ble endret takket være BA Kundeservice som gjorde unntak for meg på endring/kanselleringsreglene for restricted biz.
Åssen fikk du til det? :wow:
Du får forresten mindre miles (ca. 100)til AMS, så faktisk så tjente jo BA på det. ;)
Her på FedEx ser forøvrig mandagen ut til å bli tilsynelatende normal - bare jeg får somlet meg til og få gjort noe med de pakkene som ligger oppe:D
Dagens "Takk skal du ha!": Fikk inn en sending bestående av to kolli på fredag. Av diverse grunner, ble sendingen liggende, for utsending i dag. Bl.a. hadde denne kunden klart å tape fast fraktbrevene på en merkelig måte, sånn at de var ubrukelige. Det medførte bl.a. litt overtid på meg fredag kveld, for å ordne en brukbar kopi av denne (eller: lage ny). Etter å ha sittet på overtid med dette, en fredag kveld, kommer jeg på jobb i dag, til følgende beskjed i innboksen: "Skal i retur til avsender" :rolleyes:
jcnorway
16-03-2009, 15:49
Åssen fikk du til det? :wow:
Du får forresten mindre miles (ca. 100)til AMS, så faktisk så tjente jo BA på det. ;)
Så lenge jeg får mine Tier points så er jeg fornøyd :p
De forstod vel at det sikkert var litt kjedelig å reise til Torino to ganger på mindre enn en måned, og gjorde et unntak fra regelen. Full refusjon av disse restricted biz-billettene og med beskjed om at jeg da kunne booke meg en ny tur på ba.com, f.eks. til AMS :cool:
Positivt overrasket av BA Kundeservice denne gangen :)
God ettermiddag fra Sandvika,
Delt dag idag , første del av dagen på Forus kontoret og den andre delen på Sandvika kontoret.
Forflytningen skjedde med et par vinger fra SAS på rute SK4016 og LN-RCN.
25min sein ut fra SVG på grunn av tåke tidligere på dagen østpå.
Rimelig grått i sørvest også imorgentimene. Det var en del klarvær i fjellet , men tåkedotter tyder på varm luft sørfra og en ny vår som er i anmars.
Noen vinterbilder tatt over fedrelandet fra Møsvatn og østover viser vinterlandet. Ved innflyging OSL tok tåke og lavt skydekke overhånd igjen.
Var relativt langt nord før innflygingen begynte som fremgår av bildene.
Hurum hadde ingen tåke idag.:posty:
Ha en fortsatt fin dag alle.
De forstod vel at det sikkert var litt kjedelig å reise til Torino to ganger på mindre enn en måned, og gjorde et unntak fra regelen. Full refusjon av disse restricted biz-billettene og med beskjed om at jeg da kunne booke meg en ny tur på ba.com, f.eks. til AMS :cool:
Positivt overrasket av BA Kundeservice denne gangen :)Seriøst?! Det var da ikke måte på fleksibilitet i BA-systemet!
Positivt overrasket av BA Kundeservice denne gangen :)
Ikke verst :)
Har selv også bare positive erfaringer med BA, fra de gangene jeg har hatt behov utenom "det vanlige"..
jcnorway
16-03-2009, 15:57
Jeg bestilte på lørdag morgen og de har 24 timers "angrefrist". Og siden kundesenteret kun er oppe til kl 14 på lørdager og stengt på søndager så tipper jeg de så litt gjennom fingrene på denne og tillot endring/kansellering med full refusjon selv om 24 timers-regelen var overskredet.
Ros til BA som bidro til en god mandag morgen for min del :)
Ah, litt mer forståelig da. Likefult hyggelig av dem og være service minded i situasjonen - og det ser vi jo nå at de tjener inn allerede på gratis reklame for god service - pluss at du blir en ekstremt fornøyd kunde.
Du får ha lykke til med Get. Jeg er ikke overbevist om at Canal Digital eller hva gamle gode Telenor Avidi måtte hete nå, er noe bedre...
Har hatt CanalDigital i flere år nå. Går så det suser. Tror det har vært problemer et par ganger, men det har løst seg meget kjapt. Har også fått SMS fra dem når de har planlagt nedetid pga service i nettet.
Blir noe utrygt her i byen i dag, ettersom Someone har annonsert sin tilstedeværelse her i byen i dag! Vi andre får gjemme oss innendørs til han har satt seg på flyet tilbake til tiggerstaden igjen.
Siden jeg nå er tilbake i sivilisasjonen igjen kan du trygt komme frem igjen
Her i Kristiansand tar de bilde av deg på stedet når du leverer inn søknad om nytt pass!
Det bildet de tar av deg når du blir taua inn klokkem 03:30 en lørdagskveld er forresten ikke et passbilde.......
Northrider
16-03-2009, 19:00
Hva skyldes dette ærefulle besøk til meg og Bizflyers livlige stad om jeg tør spørre? Og hvor har du vært?
Hva skyldes dette ærefulle besøk til meg og Bizflyers livlige stad om jeg tør spørre? Og hvor har du vært?
Først en lite møte, så gikk jeg rundt med hjelm, vernesko og "kjelefrakk" over dressen en times tid, og så møter resten av dagen.....siden min arbeidsgiver har investert en lite beløp i noe greier der nede så må jo vi fra Hovedkontoret iblant nedom for og se hva som skjer:p
så gikk jeg rundt med hjelm, vernesko og "kjelefrakk" over dressen en times tid,
Generelt i Kristiansand sentrum, eller på "jobben"? :D
Kaster Julius peanøttskall igjen...?? :p
Generelt i Kristiansand sentrum, eller på "jobben"? :D
He he kun på "jobben". Blir ikke tid til sightseeing på slike turer;)
Bizflyer
16-03-2009, 19:50
He he kun på "jobben". Blir ikke tid til sightseeing på slike turer;)
Det var da betryggende! Vi lar jo ikke hva som helst traske rundt i sentrum her!:lol: