PDA

View Full Version : Hotell i Milano?


TOS
15-03-2009, 14:13
Familien skal på tur og vi flyr til/fra Milano. I den forbindelse skal vi ta oss 1-2 overnattinger i Milano på retur rundt 10. juli. Noen som har tips til gode og sentralt beliggende hoteller?

gardkarlsen
15-03-2009, 21:30
Hei

Far du noen formening om budsjett? Det er en stund siden jeg var i Milano men da bodde jeg ved jernbanestasjonen (se i reisebrevet mitt på http://gardkarlsen.com/italy_milan.htm ) og det var helt greitt å komme seg rundt med subway'en :-)

TOS
15-03-2009, 21:49
Hei

Far du noen formening om budsjett? Det er en stund siden jeg var i Milano men da bodde jeg ved jernbanestasjonen (se i reisebrevet mitt på http://gardkarlsen.com/italy_milan.htm ) og det var helt greitt å komme seg rundt med subway'en :-)

Budsjett? Nå er vi 2 voksne og 2 barn, så vi må vel iallefall regne med å legge ut 150-200 euro per natt, skulle jeg tro....? Det er kurant prisnivå, men jeg er fleksibel. Jeg skal se litt på reisebrevet ditt. Takk for tips så langt.

Tommy777
16-03-2009, 02:12
Ahhhh. Park Hyatt Milano... Byens suverent beste hotell og blandt verdens 30 beste hoteller. 270 Euro natten med vaar Corporate rate. Normalpris: Rundt 500 Euro pr. natt.. Minst!

Verdt hver ENESTE Euro. http://milan.park.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp

TOS
16-03-2009, 14:08
Ahhhh. Park Hyatt Milano... Byens suverent beste hotell og blandt verdens 30 beste hoteller. 270 Euro natten med vaar Corporate rate. Normalpris: Rundt 500 Euro pr. natt.. Minst!

Verdt hver ENESTE Euro. http://milan.park.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp

Får jeg den prisen for et rom som rommer 2 voksne og 2 barn....?;) Jeg så på Park Hyatt, men prisen jeg fikk opp var rundt 700 euro som jeg syntes var i meste laget.:) Til en pris på 270 euro/natt så er det vel bare litt dyrt, og jeg må vel regne med rundt 200 uansett så 70 ekstra betyr vel ikke så mye...:D

Tommy777
17-03-2009, 16:41
Får jeg den prisen for et rom som rommer 2 voksne og 2 barn....?;) Jeg så på Park Hyatt, men prisen jeg fikk opp var rundt 700 euro som jeg syntes var i meste laget.:) Til en pris på 270 euro/natt så er det vel bare litt dyrt, og jeg må vel regne med rundt 200 uansett så 70 ekstra betyr vel ikke så mye...:D

Send meg en e-post, du, så skal jeg organisere for deg ;)

PS! Vi sees vel på lørdag uansett;)

TOS
17-03-2009, 16:51
Send meg en e-post, du, så skal jeg organisere for deg ;)

PS! Vi sees vel på lørdag uansett;)

Planen er å stikke til Liverpool på lørdag, ja, selv om jeg ikke har så mye godt å si om den byen.:) Godt øl har de sikkert uansett. Vi får avtale nærmere.

darkcho
31-05-2013, 11:53
Bumper denne. Skal en tur til Milano i slutten av august med 2 kompiser. Vil ha noe sentralt med ok+ standard. Noen forslag?

Ph34r
02-06-2013, 15:12
Har bodd på Starhotels Rosa Grand. Kostet litt, men ekstremt sentralt og fin standard!

http://rosagrand.starhotels.com/en/home.aspx

Everest
02-06-2013, 15:48
Radisson Blu-hotellet utenfor byen er suverent, selv om det ligger noe upraktisk til. Hvis 15 minutter på S-Bahn (:P) inn til sentrum høres greit ut kan jeg anbefale det.

I tillegg ble jeg oppgradert fra standardrom til den nest største suiten de hadde, så gullmedlemmer hos CC får iallfall noe for statusen.

darkcho
02-06-2013, 18:13
Ja det så ganske greit ut, men det blir litt for usentralt for vår del. Vil helst kunne gå rett ut i byen fra hotellet. Men takk for tipset!

Eriksan
03-06-2013, 13:59
Hilton like ved sentralstasjonen var ganske bra, bodde på executive rom og både rommet og loungen var bra. Kort vei til metroen, selve området ved Centrale er nok ikke det beste i Milano.

darkcho
03-06-2013, 14:15
Ser ut som det blir Hilton, men det er greit altså? Bryr meg ikke så mye om området rundt, så lenge det ikke er ghetto der. Klarer vi å gå inn til sentrum/nattklubber/shopping?

ILS2
03-06-2013, 14:40
Bodd på Hilton selv. Bra hotell. Gangavstand til det meste. Det var kollektivstreik da jeg var der, inkl. taxi, så hadde ikke noe valg.

darkcho
03-06-2013, 14:42
Takker, da ble det Hilton via Agoda.com. Har uansett ikke gull lengre, så oppgradering kan jeg ikke regne med. Men ellers noen tips til Milano? Hvor er "sentrum" og hvor kan vi gå for litt uteliv? 2 stk på 28 som reiser.

ILS2
03-06-2013, 14:59
Takker, da ble det Hilton via Agoda.com. Har uansett ikke gull lengre, så oppgradering kan jeg ikke regne med. Men ellers noen tips til Milano? Hvor er "sentrum" og hvor kan vi gå for litt uteliv? 2 stk på 28 som reiser.
Jeg mener "sentrum" (shopping) lå ut døren og til venstre (ca 5-10 min), men er noen år siden ;)

Ingen anbefalinger mht. uteliv, dessverre.

Eriksan
03-06-2013, 20:55
Takker, da ble det Hilton via Agoda.com. Har uansett ikke gull lengre, så oppgradering kan jeg ikke regne med. Men ellers noen tips til Milano? Hvor er "sentrum" og hvor kan vi gå for litt uteliv? 2 stk på 28 som reiser.

Hadde bare en dag i Milano da vi overnattet på Hilton. Men tar du t-banen et par stopp fra Centrale til Duomo får du ihvertfall noen kjente severdigheter rett ved, nevnte Duomo, Galleria Vittorio Emanuele og La Scala. Her er det også gode shoppingmuligheter. Vi fikk anbefalt en restaurant av conciergen like ved hotellet, og etter middagen gikk vi til Corso Como (10-15 min) der det er tett i tett med barer og klubber.

darkcho
03-06-2013, 22:07
Supert, takker så mye for tips :)

darkcho
18-08-2013, 20:08
Ser Malpensa ligger et stykke fra Milano Central hvor jeg skal bo. Hva er erfaringen med transport til og fra flyplassen? Har funnet forskjellige sider som sier alt fra tog hvert 20min til kun 7 avganger pr dag. Noen erfaringer? Taxi er jo lettest, men det er 60min tur i følge google.

C-klasse
18-08-2013, 21:02
Går busser fra Centrale til Malpensa ganske ofte. Taxi vil bli dyrt.

http://www.malpensashuttle.it/e-index2.php

Har brukt denne flere ganger selv.

thstein
20-08-2013, 07:23
Flytoget "Malpensa Express" til Milano Centrale går 2-3 ganger i timen, og tar ca 40 minutter. Fra togstasjonen Milano Centrale er det gangavstand til Hilton

darkcho
20-08-2013, 11:35
Ahh supert. Høres ut som den absolutt beste løsningen for min del. Takker og bukker.