PDA

View Full Version : Endelig fredag morgen!

seilfly
13-03-2009, 02:44
Så var det endelig fredag - for de fleste på forumet. Her er det skikkelig kaldt for tiden med mye ising i luften. Det har ikke blitt noe flyging siden mandag her omkring, delvis pga vind og delvis pga ising. Fredagen blir dessverre ikke så veldig fredfull på skolen, med to turer men det skal man strengt tatt ikke klage over... Ha en riktig god fredag!

LN-MOW
13-03-2009, 03:02
Her skal det bli soooooving ... har tre dager fri og har ingen planer om å stå tidlig opp fredag, spesielt siden det er planleggingsdag på middelskolen og fri også for guttungen.

Men nå tror jeg at jeg skal se om Stocholm Arlanda er lagt ut hos TV3 .. men først - en lille en!!

LN-MOW
13-03-2009, 03:41
Men nå tror jeg at jeg skal se om Stocholm Arlanda er lagt ut hos TV3 .. men først - en lille en!!

... og programmet stoppet på 15:29 ... både på IE og Brannreven, så jeg mistenker at problemet er hos TV3 ....... jaja .. vi får håpe de får fikset det snart.

G-COLE
13-03-2009, 05:39
God fredag fra Bergen også !
Her har det vært endel regnbyger i natt,-men det er meldt om bedre vær seinere i dag.
Her har vi nattevakter , så det skal bli deilig å komme hjem å finne puta hehe.... ;)

K3nn7
13-03-2009, 06:19
God fredag morgen fra Groruddalens Holmenkollås! Ukas siste arbeidsdag er gjennomført, og det feires med en blikkboks med noe godt flytende. Litt glatt på hjemveien, men det er jo bare gøy når man har bakhjulstrekk ;) God helg forumister!

EB
13-03-2009, 06:25
T.G.I.Friday! Rent og hvitt ute etter gårsdagens ankomst av mere sne...nå holder det vel snart? Dagen er over 5 1/2 time lysere! En del møter hvor av et av møtene i nærheten av Nespresso på Egertorget - så da blir det innkjøp av de nye smakene i ettermiddag. Ha en flott start på helgen!

Utflyttet
13-03-2009, 07:22
Jeg vet ikke hva det er med meg og etickets, men her skal jeg ut og prøve min første LH-sak i dag, og tror du ikke den nekter meg å sjekke inn?

-A

Discus
13-03-2009, 07:32
God morgen - her blir det fjolls til fjells om noen timer dersom været er godt nok for transportmiddelet. Ha en fin dag, helg, whatever.

Someone
13-03-2009, 07:35
Mornings fra Oslo. Her begynte man dagen men en ørliten forsovelse....snooz funksjon er til for å brukes og bør i skrus av :p Snart bærer det avsted til jobb og ikveld blir det og gå og se Valen sitt stand-up show. Ha en fin dag :cheers:

zico77
13-03-2009, 07:44
And the sun is shining in Trondheim :)

God morgon! :)

Siste dag før veka er omme, og helga trer i kraft. Det ligger an til eit par timar kortare dag faktisk -må bare fullføre nokre deadliner på quisten først, så er det nesten klart til å komma seg heim ;)

Ha ein flott dag alle saman!

FBU 4EVER
13-03-2009, 07:46
Hjemme fra London litt over midnatt. I passkontrollen på OSL sa damen at passet mitt var ugyldig og rev det istykker. Så her står jeg med et ugyldig pass. Det gikk greit å passere inn i U.K. på mandag, så det må ha vært noen på hotellet som har fått fatt i passet, revet ut siden med persondata, kopiert det og limt inn siden med tape. Ergerlig!
Men først en tur til Brandbu. Så får jeg ordne med nytt pass på mandag. Men det ser ut som EWR-turen på onsdag går føyka. Så fort går det neppe å ordne opp i saken. Nye crewvisa må også ordnes, antagelig.
Ellers, så blir det forsyne meg en ny omgang med snøfreseren i løpet av helgen. Nå er det nok snø!
Ha en fin dag.

JoeW
13-03-2009, 07:50
Hjemme fra London litt over midnatt. I passkontrollen på OSL sa damen at passet mitt var ugyldig og rev det istykker. Så her står jeg med et ugyldig pass. Det gikk greit å passere inn i U.K. på mandag, så det må ha vært noen på hotellet som har fått fatt i passet, revet ut siden med persondata, kopiert det og limt inn siden med tape. Ergerlig!
Men først en tur til Brandbu. Så får jeg ordne med nytt pass på mandag. Men det ser ut som EWR-turen på onsdag går føyka. Så fort går det neppe å ordne opp i saken. Nye crewvisa må også ordnes, antagelig.
Ellers, så blir det forsyne meg en ny omgang med snøfreseren i løpet av helgen. Nå er det nok snø!
Ha en fin dag. Er det ikke slik at gyldige visa i ugyldige pass fortsatt er gyldige? Uansett, sikkert en kjip situasjon...

Mornings fra Oslo. Her begynte man dagen men en ørliten forsovelse....snooz funksjon er til for å brukes og bør i skrus av Snart bærer det avsted til jobb og ikveld blir det og gå og se Valen sitt stand-up show. Ha en fin dag Det er da ikke første gang denne uken, Someone?! På nivå med meg, høres det ut som. Eksamen om noen timer, og så blir noen rolige uker frem til påske!

gustavf
13-03-2009, 07:51
Det gikk greit å passere inn i U.K. på mandag, så det må ha vært noen på hotellet som har fått fatt i passet, revet ut siden med persondata, kopiert det og limt inn siden med tape.

Usj. Dette hørtes ut som noe det kan bli mye jobb av.

sirpjalle
13-03-2009, 07:53
God morgen! Tok en senere buss i dag, sola var ikke kommet fram riktignok, men det var en fornøyelse å se at det lysner og det nærmer seg vår.

Vel ha en fin dag forumister. :)

Hickok
13-03-2009, 07:54
God morgen fra Hovedstaden. Så mye var skrytet mitt i går om at det var tidlig helg allerede da..... Jaja, prøver igjen i ettermiddag, og da er det i hvert fall endelig FERIE!

Utflyttet
13-03-2009, 07:55
Er det ikke slik at gyldige visa i ugyldige pass fortsatt er gyldige? Uansett, sikkert en kjip situasjon...

Det er da ikke første gang denne uken, Someone?! På nivå med meg, høres det ut som. Eksamen om noen timer, og så blir noen rolige uker frem til påske!

Jeg har alltid hatt med meg gammelt pass i overgangsperioder til nytt pass pga ting som er stemplet inn i det gamle, eller feks elektronisk registrerte ting som Australia sine visum.

-A

CK
13-03-2009, 08:20
god fredag morgen fra hjemmekontoret. Nå skal snart Prinsessen i barnahagen, og i løpet av ettermiddagen blir det jaggu en tur til FBU og kaffebesøk av meg og arvingen hos Falcon.

Molinari
13-03-2009, 08:55
Slaps på Skøyen.
Noe redusert etter 8-rettern på Plah i går med tilhørende Chang. Plah skuffer aldri!

Tipper det blir relativt rolig her i dag, før løkka skal "erobres" i de små nattetimer.

T-22 til fedrekvoteuttak i Hua Hin

JetBlue
13-03-2009, 09:09
Men det ser ut som EWR-turen på onsdag går føyka. Så fort går det neppe å ordne opp i saken. Nye crewvisa må også ordnes, antagelig.

God fredag! Joda, pass fikses på ekspresstid hvis du er heldig.

learjet
13-03-2009, 09:17
God morgen fra OSL

Her blir det bare å fortsette på den laaange listen jeg har med ting som skal gjøres.
Lurer på om jeg noen sinne blir ferdig??

Stein: Passkontoret på Grønland er stengt pga av oppussing. De har vanlighvis gjort det på dagen, litt usikker på hvilke kontorer som er de raskeste nå.
Hvis passet ditt var blandt de første som ble levert med maskinlesbar stripe. Så er det nok limet som har drept det.... De er helt "useless"
Krysser fingrene for at det ikke blir for bye tull og oppryding.

Ønsker alle en trivelig helg

S

Bizflyer
13-03-2009, 10:34
God morgen fra Krsand og TGIF!!!

Skal bli skjønt med helg! Skal bare gjøre unna denne kontordagen først. Men nå venter straks lunsj med vaffel! Tror det må bli en fredagspils i kveld også!

Så blir det bra i morgen da! You never walk alone!!;)

BF:cool2

OJB
13-03-2009, 10:52
God formiddag fra Forus/Tananger,
Ukas siste arbeidsdag nærmer seg slutten og det skal bli fint med helg.
God stemning i prosjektet etter flere milestones er passert med god margin.
Helgen skal brukes til tur til fjells imorgen og deltagelse i barnedåp av barnebarn nr 2 søndag.
Ha en fin dag og god helg alle.

BSSW
13-03-2009, 13:17
Jeg vet ikke hva det er med meg og etickets, men her skal jeg ut og prøve min første LH-sak i dag, og tror du ikke den nekter meg å sjekke inn?

-A
Den nekter alle å sjekke inn på nettet... ihvertfall hvis reisen starter i Norge.
Ha en fin dag.
Det var da kjipt. Håper at det går i orden ihvertfall.

Her i Egersund så er det akkuart nå sol, men en del skyer. Hvor lenge det varer vil vel tiden vise. Har ikke sjekket temp enda, men vil gjette på rundt en 5 grader.

Bringer hilsner fra Fartsfuglen, på tur, denne gang fra et stort land. Han lover en rå triprapport, så vi får nok noe å glede oss til :)

Ellers så får dere ha en fin dag og en fin helg :)

sail4fun
13-03-2009, 14:17
Ha en fin dag.

Kjipt, men å få pass nå i disse Virus tider ser ikke lett ut

Politiet klarer ikke å gi deg pass
Alt henger nå på én eneste pc i Oslo etter virusets herjinger. Problemene er verre enn politiet hevdet.

http://www.dagensit.no/bransje/article1630424.ece

TG923
13-03-2009, 14:59
Nå bor vel ikke FBU4EVER i Oslo, så situasjonen der er vel ikke den mest relevante. Om ting er bedre på bygda er jo en annen sak da...

Som hovedregel skal du søke om pass i det politidistriktet der du bor (registrert i Folkeregisteret).

VoiceCom
13-03-2009, 15:12
Man får vel nødpass på Gardermoen for en enkelt-tur, men det kan jo bli litt upraktisk med stor reisevirksomhet :)

JoeW
13-03-2009, 15:13
Man får vel nødpass på Gardermoen for en enkelt-tur, men det kan jo bli litt upraktisk med stor reisevirksomhet :)

Nødpass er ikke godtatt til USA...

LN-MOW
13-03-2009, 15:16
Jeg fikk nytt pass i fjor, og gikk paa kontoret i Sandvika, som er 'mitt' gamle kontor. Hvis du er der naar de aapner mandag morgen, skal du kunne hente det tirsdag ettermiddag hvis de setter det paa ekspress. Passene produseres i Sverige, og de sender dem 'overnight' til Sandvika hvis de bestilles tidlig nok. Dette gjelder saavidt jeg vet alle passkontor. Arbeidsvisa og gamle visa er jeg ikke sikker paa, men det skulle vel noen i bolaget fort kunne svare paa. Dere har vel en visakoordinator et sted?

Bizflyer
13-03-2009, 16:12
Når du søker om pass nå, blir alle opplysninger sendt til et firma i Grenlandsområdet som produserer pass for hele Norge. Standard er 3 ukers leveringstid, men jeg fikk mitt etter bare 3 dager. Så det er slutt på tiden da man måtte hente pass hos onkel P.

Nå er klokka endelig passert 4 og på tide å ta turen hjem. Middag, rødvin og kanskje en fredagspils under kokeriene! Deilig da å tenke på at disse USA baserte forum medlemmene fortsatt sitter på jobb da.....

TGIF! Skål for pokker! :cheers:

BF:drunk:

LN-MOW
13-03-2009, 16:18
Deilig da å tenke på at disse USA baserte forum medlemmene fortsatt sitter på jobb da.....

Næh - har fri idag ...... :zzz:zzz:zzz

Martin
13-03-2009, 16:22
Næh - har fri idag ...... :zzz:zzz:zzz

Men på en måte er du vel fortsatt "på jobben"? Sånn rent lokasjonsmessig, mener jeg? Må være en ulempe med hjemmekontor..;)

Fredag på FedEx. Helgen melder stort sett... ikkeno'. :D

God helg, folkens :)

JoeW
13-03-2009, 16:28
Jeg har tenkt å skaffe meg et pass på ambassaden i Køben for the thrill of it, dvs hvis jeg estimerer å flytte herfra om tre år er passet mitt i nærheten av å gå ut (og så vidt jeg har forstått er mitt amerikanske visa som nå er gyldig i ti år fremover gyldig selvom passet går ut).

AirbusTrond
13-03-2009, 16:42
God fredag fra Lilletorget. Drakk noe av dette rundt midnatt i går, så formen ikke helt på topp: Nøgne Ø Dobbel IPA 0,5 ltr Limfjordsporter, Thisted Bryghus, Danmark, 0,33... Lompa er et utmerket ølsted!

FBU 4EVER
15-03-2009, 12:11
Nå bor vel ikke FBU4EVER i Oslo, så situasjonen der er vel ikke den mest relevante. Om ting er bedre på bygda er jo en annen sak da... Som hovedregel skal du søke om pass i det politidistriktet der du bor (registrert i Folkeregisteret).

En tlf. til Lensmannskontoret i Røyken på fredag ga følgende svar: Pga. virusproblemer kan vi ikke ordne med passprosessen idag. Hvis alt klaffer, kan vi skaffe pass på to arbeidsdager. Dessuten er passet ditt så gammelt at det kommer fra en produksjon med feil og siden er sikkert ramlet ut når noen på hotell har tatt kopi og bare teipet siden inn. Dette er en reklamasjon, og nytt pass er gratis.
Greit. Jeg leverer papirer og foto på mandag morgen og teoretisk sett skal passet være klart på tirsdag ettermiddag. Problemet er at jeg må på et kurs på OSL tirsdag. Det slutter litt over kl. 16:00 mens Lensmannskontoret stenger kl. 15:15. Det betyr stand-by utkall for en eller annen til EWR på onsdag.
Og ja, visaene er gyldige så jeg må løpe rundt med to pass frem til 2012.

JoeW
15-03-2009, 13:06
Men når du tar det som en reklamasjon uten å betale for det, får du ikke forlenget tiden, men det nye passet blir gyldig like lenge som det gamle skulle vært, såvidt jeg har forstått?

De passene fra den produksjonen er helt håpløse, sett veldig mange passider på vei ut, og en del USA-turer som fordrer maskinell lesning tror jeg lett tar knekken på den siden. Egentlig imponerende det har holdt helt frem til nå!

sail4fun
15-03-2009, 14:13
PDMT reklamerer jo med at de kjører NT4.0 så er er det jo uante muligheter for å ramme Politiet i lang tid fremover. Helt utrolig at de tørr.

LN-MOW
15-03-2009, 14:18
Ble forleden fortalt hva de kjoerer og hva de kjoere det paa ... maa si at det er ganske saa skremmende! Paa tide aa oppgradere til Windows 3.11, folkens!!!!