View Full Version : Ryanair innfører aldersgrense
Fra 1 oktober må du være over 16 år for å reise alene med Ryanair!
Fordi vi ikke ønsker at barn under 16 år skal reise med alene med oss. Det er en viss risiko ved å la barn reise alene, og vi føler det er best å unngå denne risikoen, sier kommunikasjonssjef i Ryanair, Stephen McNamara til Aftenposten.no
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2971596.ece
Alt for å glede den kortvokste forretningsreisende med kun håndbagasje som har bestilt laaang tid i forveien...og som har gjort fra seg på toalettet i avgangshallen.
Fordi det koster penger å assistere barn som reiser alene.
De hadde sikkert nektet handicappede også, om de hadde turt.
:rolleyes:
Hjelpe og trøste.
Aldersgrense for å fly? Da har jeg hørt det også. Er det noen andre flyselskap som har det?
Det skulle ikke forundret meg om Ryanair også nekter ombordstigning for handicappende også, men det er vel strengt tatt ikke lov.
Joker7913
11-03-2009, 17:21
Det skulle ikke forundret meg om Ryanair også nekter ombordstigning for handicappende også, men det er vel strengt tatt ikke lov. HVornår har lovgivning betydet noget for RyanAir?
De har prøvd seg og kom i alvorlig klammeri med britiske myndigheter og EU for noen år siden. Derfor gjør de seg vanskelige - for å få handicappede til å velge andre - men ikke så vanskelige at de bryter loven.
Alle selskaper har restriksjoner på barn som reiser alene, men det er kun et fåtall som nekter dem fullstendig. Norwegian gjorde det i begynnelsen, gjorde de ikke? Eller husker jeg feil .. ?
De har inte haft assistans för minderåriga på flera år. Det har inte gått att boka ensamma barnbiljetter (vad jag vet) tidigare heller.
Vad gäller handikappade så var det frågan om de kunde ta betalt för att tillhandahålla rullstol på flygplatsen. Där fick Ryanair rejält med pisk i domstol. Därefter införde den berömda "rullstolsavgiften" (wheel chair levy) på samtliga biljetter.
När det gäller handikappade så har jag skrivit det förr och jag skriver det igen: Det fungerar inte sämre att flyga som handikappad med Ryanair än med andra bolag. Tvärtom...
Jag reser med min rullstolsburna dotter flera gånger per år med Ryanair och det fungerar väldigt bra. Enda kravet är att man ska ringa till biljettkontoret vid bokning och beställa assistans. Samma sak får jag göra både hos SAS och Spanair. Enda skillnaden är att de senare flera gånger har tappat bort assistansen...