PDA

View Full Version : G'onsdag morghen!!

LN-MOW
11-03-2009, 03:55
G'aften her fra nordsiden av Atlanta, hvor det var behagelig å gå tur med bikkja i t-skjorte og shorts! Med tanke på at det kun er få dager siden vi så sne og is, er dette riktig så behagelig! :)

Sitter her og feirer en god jobb-nyhet med en skarp liten 14-åring - er glad det også finnes lyspunkter i bransjen. Har sett nok av The Dark Side nå ....

Men nå er det bingetid - onsdagen blir nok en god arbeidsdag og også en god fotballdag!! http://football-wallpapers.org/wp-content/manuball.gif

Twin Otter
11-03-2009, 05:15
Morn morn fra Stavanger! Her går det i nattevakt og senga venter om rundt ca 2 timer. Og det skal bli gudd! (som vi så fint sier det her til lands).

Cecilie
11-03-2009, 05:19
I motsetning til Georgia, har Nebraska gått fra 70s til subzero på et par dager. Våkna til et snehvitt Western Nebraska idag.

Nå er det bare å hoppe til sengs, dagen i dag har vært lang, men heldigvis er det ikke lenge til helg nå! ;-)
Jobber forøvrig med å snekre sammen en tripraport fra Hawaii-turen min, men det tar litt tid, ettersom fritiden min for tiden går med til track&field-practice og musical practice.
I mellomtiden kan dere jo lese om selve oppholdet på Hawaii på http://cecilie-usa.blogspot.com/2009/02/aloha-hawaii-2009.html

Natta!

LN-KRF
11-03-2009, 05:37
god Morgen fra Oslo,her er akkurat dagen startet, noe trøtt, etter ekstremt lite søvn i natt...

Jobb til 1400 så hjem for å hente noen papirer, så på noen møter så rett hjem under dyna for å sove til i morra.

Været ser fint ut nå, så blir en flott dag,! ha en god folkens!

EB
11-03-2009, 05:56
Nespresso styrke 10 i koppen...nå skal onsdagen kick-startes. Blir møter både inne og ute av kontoret og skal ikke se bort fra at det kan lønne seg med en treningsøkt også. Dagen nærmer seg 5 timer og 30 minutter/ lysere/lenger - det burde jo feires... Ha en flott onsdag!

Utflyttet
11-03-2009, 06:12
Morn, her har man vært i sving i to timer allerede, med noe opgpradering av lagrings-systemer sine fine firmware og mere relatert tullball. Nå skal det gjøres kontorarbeide ut dagen, for jeg blir innhentet av det som etter alle tegn ligner på starten av feber og en god forkjøelse.

-A

Someone
11-03-2009, 07:17
God morgen fra Oslo. Snart skal det finnes ut av om Ruter er i rute. Lukter overtid lang vei idag når jeg tenker gjennom hva jeg må få gjort unna av oppgaver. Ha en fin dag

jcnorway
11-03-2009, 07:35
God morgen fra hovedstaden! Første arbeidsdag etter ferien og jeg ser for meg en innboks som krever litt oppmerksomhet... Litt usikker på hva dagen bringer, men nok å gjøre blir det garantert. Skal også få samlet dokumentasjon og få begynt på et brev til forsikringsselskapet for å kreve erstatning for tapte feriedager og merutgifter i forbindelse med at samboer ble syk under reisen i Asia. Blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Ha en fin dag alle sammen :)

zico77
11-03-2009, 07:49
God morgon frå Fornebu :)

Ny dag, og kursdeltakere skal grilles også i dag :)

Ha ein nydelig dag alle saman! ;)

sirpjalle
11-03-2009, 07:50
God morgen fra Stavanger! Blir sykedag / hjemmekontor i dag og. Snart på tide og få levert minsten i barnehagen og eldstemann på skolen før turen går til et verksted for å få pris på skifte av bremser og klosser bak.

Føreløpig pris er på 4500,- , pluss at jeg må få pris for noe annet div og....Kan bli en dyr dag dette :drunk:

Vel ha en fin dag i tåkeheimen forumister og forhåpentligvis en billigere dag :)

JoeW
11-03-2009, 08:07
God morgen fra København, hvor jeg nå aner en mulig god døgnrytme er på trappene. Blir eksamenslesing i dag, og muligens en spinningtime i eftermiddag. Ellers har jeg allerede unnet meg en halv liter diet coke - jeg har nå hatt tre dager på "vannvognen" - noe som antagelig er det lengste jeg har gått uten diet coke på mange år, men jeg gjør et lite opprør i det stille over nok en prisoppgang på cola i DK - og drikker unsweetened iced tea så godt jeg kan.

En strålende dag ønskes dere alle!

Blubird
11-03-2009, 09:01
Strålende morgen fra sørøst! Usedvanlig våken i dag av en eller annen grunn, våknet til og med før alarmen ringte. Merkes godt på kroppen at solen har stått opp før man setter seg i bilen til jobb, la våren komme!

B737
11-03-2009, 09:02
God morgen fra nedre Telemark! Her er det endelig skyfri himmel og en halv varmegrad!
Hjemmedag med prinsessa i dag før det er jobb igjen i morgen!
Ha en strålende dag alle!

Hickok
11-03-2009, 09:35
God morgen fra hjemmekontoret i BGO. Om noen timer blir det retur til hovedstaden for møte i morgen tidlig. Deretter er det FERIE! :) Da blir det en uke i Bad Gastein med ski og morro!

Discus
11-03-2009, 09:37
Her smaker kaffen pyton i dag, er "velsignet" med kaffeautomat som er fullstendig sur og gretten i dag. Blir primært te frem til kantina åpner tror jeg, ellers ingen store planer hverken på landjorden eller i lufta før en flytur til helgen.

Bizflyer
11-03-2009, 13:20
God middag fra MS Bohus i Sandefjord. Her legger vi straks fra kai og begir oss mot Strømstad. Flott vær i dag og en grei kjøretur opp fra Krsand.

BF:cool2

LN-MOW
11-03-2009, 13:26
Sol og pent i Alpharetta .. her fortsetter vi å tagge mp3-filer frem mot arbeidsdagens begynnelse ....

OJB
11-03-2009, 15:34
God ettermiddag fra Forus /Tananger,

Det nærmer seg endt arbeidsdag. Det har vært en god dag i Prosjektet.
Ingen OSL tur denne uka , det får holde med gårsdagens jobbtur til ABZ.
Neste uke står ABZ og OSL på reiselista igjen.
Fikk melding pr e-post om årsmøte i NSFF den 25. mars.
Ser ut som det klaffer for meg for deltagelse her.
Ha en fortsatt fin dag alle.

Tommy777
11-03-2009, 17:22
God formiddag fra ett kaldt, men klart Chicago. Her gikk vi også ned fra 65 til kjølige 24 da jeg kjørte på jobb i morges.

Fikk en god nyhet på morgenen i dag: Billettene kompisen min har på Anfield neste helg er ikke på rad 2, men rad 1! Her ser du kompisen min bak Torres og Gerrard (til venstre i bortedrakten). Der vil Hr. 777 og 4 kompiser sitte neste søndag!

http://i533.photobucket.com/albums/ee335/mordi777/n785200443_4042104_7598.jpg

LN-MOW
11-03-2009, 17:33
Skal se etter deg! Matchen går på Fox. :)

Tommy777
11-03-2009, 17:34
Skal se etter deg! Matchen går på Fox. :)

Kult. Se etter en kar med rød skjorte som står Carlsberg på brystet. Det er meg :D

BSSW
11-03-2009, 20:00
Kult. Se etter en kar med rød skjorte som står Carlsberg på brystet. Det er meg :D
Syke syke folk...

:72: ;)

Her i Egersund er man, pga en tv-serie, blitt ca 1400kr fattigere....
Angrer jeg? IKKE F**! Gleder meg :colgate:

Ellers, SSDD...

Martin
11-03-2009, 20:02

Jaha?? Jeg ble nysjerrig..

Discus
11-03-2009, 20:04
Han har sett på charter-serien og kjøpt sydenbillett??

Hickok
11-03-2009, 20:04
Syke syke folk...

:72: ;)

Ellers, SSDD...
Jeg vet jo at TV er dyrt her på berget, men dette er vel noe i overkant!:o

BSSW
11-03-2009, 20:27
Han har sett på charter-serien og kjøpt sydenbillett??
Ser ikke på det der... Følger ikke med på noe reality show, stopper ikke engang hvis jeg skulle switche innom.

Hadde ikke hatt noe imot å reise igjen, men det koster som regel mer enn 1400 for å komme seg T/R syden. Charter ekskludert.

En av hovedpersonene i den serien som har "skylden" var også hovedperson i en annen tv-serie for en del år siden. Hint: hockeysveis og lommekniv...:drunk:

Martin
11-03-2009, 20:31
Høres ut som noe med MacGyver å gjøre.. jeg melder pass, og konstaterer at jeg ville brukt de 1400 kronene på noe annet.. Spandert frisørtime på MacGyver kanskje? :D

LCH78
11-03-2009, 21:37
Mulig han har kjøpt seg DVDene som inneholder sesongene av Stargate SG-1 :)

BSSW
11-03-2009, 22:44
Mulig han har kjøpt seg DVDene som inneholder sesongene av Stargate SG-1 :)
Neeeeeii da...:rolleyes: :skep

Tommy777
11-03-2009, 22:48
1400 spenn for DVD??? Det er beyond psykt.

Og for de observante her på forumet, er bildet over selvsagt ikke på Anfield, men i kampen mot Sunderland på deres hjemmebane (se bortedraktene).

Ble korrigert da jeg prata med kompisen min i dag. Han organiserte hvilepuls til meg og bekreftet at setene på Anfield selvsagt også er på rad 1.;)

Martin
11-03-2009, 22:51
Tja, på cdon.com koster de dyreste sesongene av serien 409 kroner; den billigste 169.. Håper BSSW har kjøpt mer enn en DVD til den prisen der, ja ^_^

BSSW
11-03-2009, 22:59
Tja, på cdon.com koster de dyreste sesongene av serien 409 kroner; den billigste 169.. Håper BSSW har kjøpt mer enn en DVD til den prisen der, ja ^_^
169 for den svenske versjonen! Den norske tar de betalt 199 for...!

Så dagens episode (Stargate SG 1 er ikke kategorisert som komedie) og lo flere ganger ila den. Richard Dean Anderson (Martin kalte ham vel MacGyver tidligere) er genial av og til!

Bizflyer
12-03-2009, 00:26
Jeg trodde at du hadde hatt besøk av lisensmannen og måtte blø til NRK som oss andre! Snylter!! :lol:

BF:cool2

Tommy777
12-03-2009, 00:31
169 for den svenske versjonen! Den norske tar de betalt 199 for...!

Så dagens episode (Stargate SG 1 er ikke kategorisert som komedie) og lo flere ganger ila den. Richard Dean Anderson (Martin kalte ham vel MacGyver tidligere) er genial av og til!

Ser at det loenner seg noe voldsomt aa kjoepe DVDer i US and A

Martin
12-03-2009, 00:33
Hva koster en DVD der borte? f.eks. en vanlig film, eller en sesong av en serie?

JoeW
12-03-2009, 00:38
Ser at det loenner seg noe voldsomt aa kjoepe DVDer i US and A

Er en grunn til at jeg lar laptopen min stå i Sone 1- USA, og kjøper alt av DVDer online fra statene..

LN-MOW
12-03-2009, 00:55
Det er det ingen grunn til .. det er bare å laste ned et DVD-avspillerprogram som støtter alle formater, det ...

Som f.eks. denne ..
http://www.dvd-x-player.com/

Tommy777
12-03-2009, 01:16
Hva koster en DVD der borte? f.eks. en vanlig film, eller en sesong av en serie?

Tja, tar du turen til Walmart, har de en megakurv med DVDer til 2,50 USD og en megakurv med 5USD. Det som er splitter nytt koster 12.99 eller 14.99 til 19.99 for Blue Ray. TV sesonger starter paa 9.99 og gaar opp til rundt 40 dollar dersom det er nytt.

JoeW
12-03-2009, 01:44
Det er det ingen grunn til .. det er bare å laste ned et DVD-avspillerprogram som støtter alle formater, det ...

Som f.eks. denne ..
http://www.dvd-x-player.com/

det hadde jeg før jeg fant på noe lurt, som å gå for design - altså apple - der det visstnok ikke går å omgå sperren...

Jeg har ikke TV, jeg bare betaler omkring 3000 i året til Danmarks Radio i lisens...

LN-MOW
12-03-2009, 02:31
det hadde jeg før jeg fant på noe lurt, som å gå for design - altså apple - der det visstnok ikke går å omgå sperren...
.

ja, det ....... var lurt.

,

,

:p

Someone
12-03-2009, 07:08
Jeg har ikke TV, jeg bare betaler omkring 3000 i året til Danmarks Radio i lisens...

.....den unnslapp jeg under mine to år i Danmark;)

JoeW
12-03-2009, 09:52
.....den unnslapp jeg under mine to år i Danmark;)

Jeg fikk som sagt besøk av en lisensmann som spurte har du TV, og uskyldige meg svarte jo nei - men jeg kunne vanskelig nekte når han spurte "do you hæv æ compoter", og etter det har medielisensregningen kommet, og jeg betalt, som det lovlydige menneske jeg er - og irritert meg grenseløst. Jeg ante jo ikke om noen lisens for PCer før han fjompen stod på døren.