PDA

View Full Version : US Airways eller Continental Airlines?


FlightDeck
10-03-2009, 20:19
Det ser ut til at jeg skal til USA i juni og valget står mellom US Airways og Continental Airlines. Selskapene flyr som kjent direkte fra Oslo til hhv. Philadelphia og Newark.

Prisen til vestkysten av USA er ca. 3200 kr. hos begge fra Oslo, og 2600 kr. fra Stockholm.

Hvilket selskaper bør jeg velge? Med disse to selskapene på plass på OSL regner jeg med at mange etter hvert vil være i samme valgsituasjon...

Someone
10-03-2009, 20:23
CO er nok endel bedre, da US både mangler AVOD og generelt har et dårligere service nivå etter hva jeg har hørt. Bare synd CO enn så lenge tilhører feil allianse :p

Ellers skal jeg selv teste US over dammen i mai/juni, men valgte de først og fremst pga pris og rutetabell

audunn
10-03-2009, 20:58
Det ser ut til at jeg skal til USA i juni og valget står mellom US Airways og Continental Airlines. Selskapene flyr som kjent direkte fra Oslo til hhv. Philadelphia og Newark.

Prisen til vestkysten av USA er ca. 3200 kr. hos begge fra Oslo, og 2600 kr. fra Stockholm.

Hvilket selskaper bør jeg velge? Med disse to selskapene på plass på OSL regner jeg med at mange etter hvert vil være i samme valgsituasjon...

Hvilken booking-monitor bruker du for og få disse prisene? Utrolig godt tilbud, spesielt siden det er nærme sommer-ferien!:)

Tommy777
11-03-2009, 00:46
Someone traff spikern paa hodet i sitt innlegg. Hadde tatt US Airways dersom bookingklassen gir 100%.

EB
11-03-2009, 06:09
Kunne godt tenkt med å se/oppleve Philadelfia - så valget hadde nok blitt USAirways av den grunn. Men 757 på turistklasse frister som kjent ikke meg over dammen - men US flyr jo med busser fra andre europeiske byer.

FlightDeck
11-03-2009, 08:14
Takk for tilbakemeldingene. Så det er altså ikke riktig at US Airways har oppgradert sine 757-maskiner?

Foreløpig ser det ut til å bli US Airways ettersom jeg får 100 prosent opptjening - til en billettpris som ikke akkurat er å forakte. Og når man reiser langt er det greit å reise med den alliansen man har gullkort i.

Ser at man kan fly Stockholm-Amsterdam-Philadelphia-Seattle-Philadelphia-Stockholm for 2400 kr., men jeg går nok for direkteruten... Litt av en pris for så mange legs.

Hvilken booking-monitor bruker du for og få disse prisene? Utrolig godt tilbud, spesielt siden det er nærme sommer-ferien!:)

Disse prisene finnes fra mange søkemotorer, det er bare å lete litt!

Hickok
12-04-2009, 20:07
Det er virkelig gode priser ute å går nå. Jeg sitter og ser på en combo med en langhelg i LV, som avsluttes med den 15.juni i Seattle. Denne rundreisen med US og UA skal WIAS nå ha drøyt 4.700kr for. Må tenke litt på dette, men det frister kraftig!

Someone
12-04-2009, 21:38
Det er enda billigere enn min US og UA kombo for OSL-PHL-ORD//ORD-LAX//LAS-PHL-OSL som jeg ga 5500 for

FlightDeck
12-04-2009, 21:46
Som jeg skrev i en annen tråd fikk sikret jeg meg OSL-SEA via PHL til 2800 kr. t/r med full bonusopptjening i juni. Vanvittig pris - og faktisk enda billigere fra Stockholm.

Men er veldig skeptisk til disse slitne 752-maskinene til US Airways, er ikke dere? En del av de 39 752-flyene ble bygget i 1983!! Gjennomsnittsalderen er på 19 år!!

Someone
12-04-2009, 21:59
Men er veldig skeptisk til disse slitne 752-maskinene til US Airways, er ikke dere? En del av de 39 752-flyene ble bygget i 1983!! Gjennomsnittsalderen er på 19 år!!

Det kommer jo ann på hvor gamle setene og interiøet er. Gjorde et rask og overfladisk søk og det virker som om ETOPS-maskinene som besøker Europa er av de nyere modellene. Nå fant jeg ikke ut når de var produsert med de fleste hadde linjenummer mellom 650 og 680, samt et par rundt ln 930, hvilket betyr det ikke er blant de eldste modellene

LN-MOW
12-04-2009, 22:03
Det er korrekt - det er syv maskiner, derav tre ex-ATA som brukes over dammen. De ble pusset opp og ominnredet, men har vel ikke seatback skjermer. På Envoy (Business) er det visst bærbare enheter.

FlightDeck
12-04-2009, 22:05
De tre nyeste ble bygget for ATA i 2000, de "nest" nyeste for USAir på midten av 1990-tallet.

Sjekk denne:
http://airfleets.net/flottecie/US%20Airways-active-b757.htm