PDA

View Full Version : Expedia og setevalg


haavig
09-03-2009, 08:11
God morgen...

Jeg skal bestille meg en USA tur med Lufthansa via Expedia.
Man får der muligheten til å velge sete.

Er det noen som har noe erfaring med hvor 'reellt' dette setevalget er?
Får man i stor grad det setet man velger seg på Expedia?

LN-AØR
09-03-2009, 09:08
Har ingen erfaring med det selv, men på expedia står det jo:

On certain flights, the airline will allow Expedia to request seats on your behalf (via our Seat Pinpointer tool), but these are only requests, and need to be verified with the airline. ...If the airline has made the seating chart available to us, Seat Pinpointer will display seating information and allow you to request a particular seat. If no charts are available, we will send a generic request with your seating preference to the airline for you.

Ser derfor ikke ut som det er 100% sikkert du får setet du ønsker, men det er jo bare å prøve. ;)

The Ticketor
09-03-2009, 12:01
Om du har flyselskapets bookingreferanse eller e-ticketnummer kan du oftest ringe direkte till flyselskapet og ordne seating med dem.

jb1
09-03-2009, 13:08
På wideroe.no kan man ønske sete, på endel selskaper bl.a. Austrian, men det garanteres vel aldri at man får det setet man velger.

BSSW
09-03-2009, 14:01
Hvis du bestiller i god tid så er sjansen for at du får bekreftet valgt sete ganske stor.

Selv fikk jeg de setene jeg ville ha, da jeg sist reiste med LH.

EDIT: Burde kanskje si at jeg ikke booket gjennom expedia.

LN-MOW
09-03-2009, 14:43
Expedia bruker vel bare robotinput i reservasjonssystemene for å be om seter, så da er det bingo om de får bekreftelse eller ikke ... Booker man gjennom tredjepart bør man alltid kontakte selskapet for å være sikret den seteplassen man ønsker.

Hickok
14-05-2009, 15:02
Jeg sitter nå og prøver å hjelpe noen å sjekke inn på LH på nett, med en billett fra Expedia. Dette ser ikke ut til å fungere. Er det noen som vet noe mer om dette? (og, ja, turen er om mindre enn 22 timer)

RIBRO
14-05-2009, 15:05
Jeg sitter nå og prøver å hjelpe noen å sjekke inn på LH på nett, med en billett fra Expedia. Dette ser ikke ut til å fungere. Er det noen som vet noe mer om dette? (og, ja, turen er om mindre enn 22 timer)

Innsjekk med LH fra Skandinavia virker ikke. Det er SK som "eier" innsjekkingen med sine partnere, og det finnes ikke noe avtal som reglerer dette enda.
Du må ta det på automaten når du kommer til flyplassen.

Requirements for online check-in

You will need an electronic ticket. Identification for online check-in is provided by the number of the Miles & More card, another Star Alliance customer card, the credit card or the German EC card under which the electronic ticket has been stored. Alternatively, you can also enter the booking code, together with your first and last names.

You can use Lufthansa online check-in for the following flights:

* Lufthansa, Austrian, British Midland, Croatia Airlines and LOT, provided you are NOT departing from an airport in Sweden, Norway, Denmark (except from Billund) or Switzerland;
* SAS or SWISS, provided you are departing from a German airport;
* TAP Air Portugal, provided you are departing from Germany or from London Heathrow;

Hickok
14-05-2009, 15:08
Ahh, slik og forstå, ja. Thænks ju a tøusænd!

jcnorway
14-05-2009, 15:09
Flyttet til Reiseforum :)

RIBRO
14-05-2009, 15:09
Du bist willkommen!

O_K_
14-05-2009, 15:11
You can use Lufthansa online check-in for the following flights:

* Lufthansa, Austrian, British Midland, Croatia Airlines and LOT, provided you are NOT departing from an airport in Sweden, Norway, Denmark (except from Billund) or Switzerland;
* SAS or SWISS, provided you are departing from a German airport;
* TAP Air Portugal, provided you are departing from Germany or from London Heathrow;

Finnes det noen logisk forklaring på hvorfor vi ikke får lov å sjekke inn fra skandinavia, og hvorfor Billund, av alle steder, får lov? Har det med systemet som benyttes på flyplassen å gjøre?

Discus
14-05-2009, 15:59
Finnes det noen logisk forklaring på hvorfor vi ikke får lov å sjekke inn fra skandinavia, og hvorfor Billund, av alle steder, får lov? Har det med systemet som benyttes på flyplassen å gjøre?

Basert på tidligere svar her tror jeg det er det fordi handling-agenten bruker et annet system enn det online-chekin gjør på disse stedene.

Tommy777
14-05-2009, 22:25
Ring til Lufthansa og de sikrer de setene du vil ha