PDA

View Full Version : F-16 Nødlanding i Nord-Norge(?)

Aleksander Maaland
06-03-2009, 12:29
Fikk nettopp et lite "tips" av PK at en F-16 har nødlandet i nord norge ettersom han bor der, og det ikke har kommet noen info i aviser.

Noen som vet noe mer?

AggTouchdown
06-03-2009, 13:23
Kommer vel helt an på hva man kaller "nødlanding", jeg vet ikke noe om denne situasjonen, men at de må foreta sikkerhetslandinger pga. diverse småproblemer skjer jo støtt og stadig...

Gandalf
06-03-2009, 16:30
Avisa Nordland:

Jagerfly nødlandet

Et F-16-fly nødlandet i Bodø på grunn av trøbbel.

Det var under øvelse over Bodø at F-16-flyet fikk problemer.

Artikkelen (http://www.an.no/nyheter/article4174021.ece).

Mvh,

Flopp
06-03-2009, 19:24
I lufta skal det ha fått problemer, men mannskapet ombord fikk rettet opp feilen rett før landing.

Høres ut som det er snakk om noe annet enn F16.

Første gang jeg har sett ordet Mannskapet i sammenheng med F16. Passer ikke helt av en eller annen grunn.

Fly high
06-03-2009, 19:58
Kanskje det var en toseter ...

Og strengt tatt er det vel mindre interessant hvilket ord man bruker om den/de ombord enn om selve hendelsen?

Flopp
07-03-2009, 00:31
Kanskje det var en toseter ...

Og strengt tatt er det vel mindre interessant hvilket ord man bruker om den/de ombord enn om selve hendelsen?

Nei, egentlig ikke. Sånne hendelser skjer ofte.

Saken er at alt som har med fly å gjøre blir veldig fort overdramatisert.
Så jeg fant det mer interessant å kommentere ordvalget.

Fly high
07-03-2009, 16:22
Sånne hendelser skjer ofte.

Vel, nå går det ikke fram av artikkelen hva slags type hendelse det var snakk om. Men om du har innside-informasjon, så kan du jo dele den med oss .. ^_^

LN-AØR
07-03-2009, 16:36
Flyet landet her på stasjonen uten problemer. "Nødlandinger" er jo ikke helt uvanlig da. Vel, nå går det ikke fram av artikkelen hva slags type hendelse det var snakk om. Men om du har innside-informasjon, så kan du jo dele den med oss .. ^_^ Inside-info kan selvfølgelig ikke deles her på forumet.

Fly high
07-03-2009, 16:54
Inside-info kan selvfølgelig ikke deles her på forumet.

Jøsses. Det er for det første ingen absolutt og selvfølgelig sannhet - og for det andre har bruken av smileys et visst poeng. Jeg må si det er enkelte som tar seg selv vel høytidelig her :biggrin

seilfly
07-03-2009, 18:00
Jøsses. Det er for det første ingen absolutt og selvfølgelig sannhet - og for det andre har bruken av smileys et visst poeng. Jeg må si det er enkelte som tar seg selv vel høytidelig her :biggrin

http://www.lovdata.no/all/nl-19980320-010.html

EDIT: ;)

Fly high
08-03-2009, 12:12
Og da tenker Seilfly på hvilket kapittel, paragraf og punkt? Det blir vel noe voldsomt å slå i bordet med sikkerhetsloven uten å vise til noe mer konkret? Hadde du vist til Norges Lover,hadde du vært heeelt sikker! ;)

Vi snakker ikke nødvendigvis sikkerhetsklareringer her. Inside-info kan være så mangt. Det trenger ikke nødvendigvis være gradert informasjon.

seilfly
08-03-2009, 15:26
Inside-informasjon fra staten trenger generelt ikke være gradert etter kapittel fire i loven ovenfor... du har også fotrolig/strengt fortrolig info, untatt offentlig, informasjon kun for offisielt bruk, osv osv... men det fant jeg ikke i akkurat den loven så det spørs om de har laget de greiene der i en annen lov eller en instruks.

Så; inside-info fra Forsvaret pleier som regel å havne på forsiden av mil.no i form av pressemeldinger ;)