PDA

View Full Version : Nytt Visa kort og E-Tickets


Bll spotter
06-03-2009, 07:54
Jeg har for et stykke tid siden booket en del billetter med LH og betalt med Visa kort. Senere begyndte dette kort at vise fejl og et nyt blev bestilt og modtaget og aktiveret. Spørgsmålet er nu vil dette nye kort give problemer, eller bør jeg kontakte Lufthansa? Nogen der har forstand på dette?

CK
06-03-2009, 08:03
hvis kortnummeret er det samme skal det ikke være noe problem

Bll spotter
06-03-2009, 08:13
hvis kortnummeret er det samme skal det ikke være noe problem

Det er de 16 ciffer du tænker på? Det er det desværre ikke. Kun de første 8 tal er identisk med det gamle kort.

CK
06-03-2009, 09:19
da må du ringe LH!

Bll spotter
06-03-2009, 09:39
da må du ringe LH!

OK tak for hjælpen.

BSSW
06-03-2009, 12:32
Hvis du registrerte EB/M&M så kan vel også det brukes for å sjekke inn?

Bll spotter
06-03-2009, 14:07
Hvis du registrerte EB/M&M så kan vel også det brukes for å sjekke inn?

Ja det er rigtigt. Det bliver også bestilt nu. Det var billetter til min kone der her var tale om. Normalt rejser hun altid med KLM fra BLL eller Russia fra HAM til LED,men billetterne fra LH var under halv pris af normale, så det tilbud kunne vi ikke sige nej til.

Service medarbejderen ved LH meddelte at der ingen problemer var selv om man får nyt kreditkort, normalt hvis ikke kreditkortet virker, eller man har fået et nyt, bruger man bare sit pas eller selve E-ticket hvis ikke man har EB/M&M, men der blev alligevel for en sikkerheds skyld oprettet en lille note på hendes reservations code at hun har fået nyt kreditkort. Så er det problem heldigvis løst.

EB
06-03-2009, 19:51
Jeg hadde elektronisk billett med LH til USA - det enste jeg viste var passet mitt. Kortet var de ikke interessert i...

Martin
06-03-2009, 19:53
BA vet jeg vil "se" kortet ditt (eller: Automaten ber deg dytte inn kredittkortet selv om du allerede har sjekket inn via f.eks. bonuskortet). Dog kun en gang per tur. Der vet jeg også at det funker med nytt kort, hvor kun utløpsdato er endret..

EB
06-03-2009, 19:54
...men LH har jo fortsatt menensker i skranken som sjekekr deg inn. Da slipper du å vise kortet.

Martin
06-03-2009, 21:36
Poenget var vel ikke at det var akkurat automaten som ville se kortet, men at BA vil se det, generelt. Forøvrig har jeg ingenting i mot automat-"politikken" til BA.. Og om det skulle være behov, så kan de fortsatt sjekke deg inn i en skranken. Funket på min siste tur, hvertfall.

JoeW
06-03-2009, 21:38
Jeg trodde det var litt slutt på det med å sjekke "e-ticket-holder" på den måten - men BA ber faktisk om å verifisere kortet ditt om du sjekker inn "hel-manuelt" også, for å unngå fraud. Mulig dette blir vanligere fremover, mener jeg leste noe om noen asiatiske selskaper som også hadde innført dette for å unngå CC-fraud?

Martin
06-03-2009, 21:41
Så er spørsmålet: Hvis en printer sitt eget boardingpass hjemme, og ikke sjekker inn bagasje: Hva gjør BA da?

learjet
06-03-2009, 21:43
BA er ikke de eneste som kjører "fraud check"

Vil nok tro at de fleste andre har det på et eller annen måte. Ofte gir innsjekksystemene beskjed om å sjekke kortet. Og det finnes steder hvis du ikke kan fremvise kortet kan du risikere å bli nektet å reise....

S

JoeW
06-03-2009, 21:45
Så er spørsmålet: Hvis en printer sitt eget boardingpass hjemme, og ikke sjekker inn bagasje: Hva gjør BA da?

Det vet jeg ikke!

learjet
06-03-2009, 21:48
Så er spørsmålet: Hvis en printer sitt eget boardingpass hjemme, og ikke sjekker inn bagasje: Hva gjør BA da?

Da kan man sjekke på gaten.... Finnes systemer for å stoppe deg hvis det er noe man må sjekke....

S

Martin
06-03-2009, 21:51
BA har jo og forøvrig, et sted i bestillingsprosessen, et felt man kan hakeav for at korteieren ikke er med på reisen..

learjet
06-03-2009, 21:55
BA har jo og forøvrig, et sted i bestillingsprosessen, et felt man kan hakeav for at korteieren ikke er med på reisen..

Nå kjenner jeg ikke rutinene og systemene hos BA godt nok til å gi noe godt svar her, men jeg vil nok tro at det da sikkert litt andre metoder for å forsikre seg om at det ikke er noe svindel.

S

Discus
06-03-2009, 22:54
Det er mange ledd i kjeden, både flyselskaper, kortutsteder, bankene osv. som har forskjellige filtreringer og kontroller for å fange opp svindel, men jeg tror vi lar de diskusjonene og spekulasjonene ligge her så slipper vi å begynne å moderere ting som folk kunne komme til å plumpe ut med ;)

Someone
07-03-2009, 01:45
...men LH har jo fortsatt menensker i skranken som sjekekr deg inn. Da slipper du å vise kortet.

Det beste med LH er jo at man kan velge. På MUC kan man jo tilogmed sjekke inn bagasje og ofte bordet uten og måtte møte ett menneske hvis man ønsker det, eller hvis ikke kan man både sjekke inn og boarde manuelt hvis man foretrekker det

Farmer
07-03-2009, 11:53
da må du ringe LH!
Smekk på lanken CK ! Man skal da aldri oppfordre noen til å RINGE til et flyselskap og plage folk .. du må vel nesten jobbe i SAS du ? :lol:

Det holder å ta med det gamle utgåtte kortet i tilfelle manuell kontroll, men du kan bruke pass eller utskrift av e-ticket for innsjekk.