PDA

View Full Version : OSL-MUC

Someone
04-03-2009, 21:47
Disclaimer: Dessverre visste det seg at kameraet var tomt for strøm så dessverre blir det ingen bilder.

Da var det omsider tid for min første utenlandsreise i forbindelse med jobben og denne gangen var det München som stod på programmet og det var Lufthansa som da naturligvis var det opplagte valget, da med LH3145.

Etter en dag på jobb var det og ta Flytoget fra Skøyen til Oslo S, som pga singalfeil på Stabekk var 20 minutter forsinket. Men pga snøværet hadde man allikevel lagt inn en liten buffer. Flyet skulle gå 18:00 og ankom OSL 17:10. Sjekket inn på automaten og valgte sete...dvs siden ikke LH har internettinnsjekk fra Skandinavia og jeg tydeligvis var blant de siste til og sjekke inn var det kun midtseter og velge mellom :( Fant da det jeg anså som det minst verste av de lille som var og velge mellom og endte da opp på 11B. Ved hjelp av en kollega med et slags svartfarget kort gikk også sikkerhetskontrollen rask gjennom og bruke den raske stien. Rakk også en kort tur innom Scandinavian Lounge hvor man fikk i seg litt lett føde og noe drikke, og fikk bladd gjennom en avis.

Når gotogate kom opp var det så og bevege seg utover mot gate 46. Etter litt venting begynte man så og slippe ombord. 5 rader business og resten economy på 737-500 til München på denne avgangen og flyet var stappfullt både av passasjerer og trillekofferter. Knyttnevetesten ble bestått og ca på tid var det tid for pushback

Litt usikker på om tyskeren ved siden av meg av syk eller gal. Trodde først han kanskje hadde flyskrekk men det var tydeligvis noe annet som feilte han. En ting var at han satt og snakket med seg selv og oppførste seg mildt sagt merkelig, men like før landing tilkalte han oppmerksomheten til alle flyvertinnene og klagde over sterke øyesmerter. Det var ikke måte på hvor vondt det gjorde og han fikk beskjed om og oppsøke lege ved landing i MUC......litt rart da at så snart han kom ut av flyet så var han plutselig i fin form. Uansett så er det litt slitsomt med slike ved siden av seg.

Avgang fra 19L og så snart man kom opp i nok høyde begynte man og forbedre seg for serveringen. Som vanlig var det LH-pakken, men fikk servert. Dvs valget mellom ost eller skinke på rundstykket og en liten Twist. Valgte meg skinke og tok også en øl til. LH har jo Warsteiner på glassflaske hvilket er et stort pluss. Også kommer kanskje det som er mest imponerende med Lufthansa.....drikkevogna går 2 ganger så man kan få seg noe drikke etter maten også. Valget fallt da på et glass rødvin og resten av tiden vekslet jeg mellom å lese avisen og forsøke og sove. Landet på tiden og siden ingen i reisefølget hadde innsjekket bagasje tok det ikke langt tid før vi satt i en taxi på vei mot hotellet, på tross av at vi parkerte ute på G6 så det var et stykke å gå.

Nok engang så leverer LH varene på intra-europeisk. Det som derimot skuffer er at de mangler internetinnsjekk fra Skandinavia.

Turen hjem går med SAS i Y via CPH, men da har jeg forhåpentligvis et kamera som virker

Blubird
04-03-2009, 22:31
Har selv opplevd å ha et par "cases" i setet ved siden, men har antatt at det har dreiet seg om variert grad av flyskrekk også der. Sist gang var det en meget romslig eldre russer (tror jeg) som ble sittende i midtsetet på vei over fra BGO. Det skulle vise seg at han satt ganske mye mindre pris på uværet rundt Gardermoen den ettermiddagen enn meg.

Hvor lenge fortsetter LH å bruke B737 ut av MUC?

Someone
04-03-2009, 22:34
Hvor lenge fortsetter LH å bruke B737 ut av MUC?

Aner ikke. Har hørt de skal bort fra MUC, men i systemene ligger de ihvertfall inne med disse på enkelte av avgangene i Januar 2010, men ting kan forandre seg.

Idag bruker de jo en miks av 319, 737-500 og CRJ-900

Ezeiza
05-03-2009, 16:43
Jeg mener at Lufthansa bruker SAS sitt innsjekkingssystem på OSL. Jeg fikk ihvertfall valgt sete ved å logge meg inn hos SAS på en flygning med LH til MUC i desember.

RavenRiley
08-03-2009, 11:30
Det er sikkert tette bihuler han hadde... hvis man har det eller store polypper feks får man j****g vondt rundt øynene når det oppstår trykk før landing.. Dette forsvinner så fort man kommer seg ut av flyet.. De som har opplevd det, vet hva man snakker om.. Men er ikke farlig.