PDA

View Full Version : Berlin


AirbusTrond
01-03-2009, 00:10
Genau! Min andre tur til Berlin (som fort ble en favorittby) går av stabelen i slutten av april. Har fått med fjernsynstårnet og utsiden av Riksdagen, Domen, KaDeWe etc etc.

Noen som kjenner til om Tempelhof i noen grad er åpen for "sjåing"? Eller andre geniale tips for et av Europas hovedsteder, ikke bare flyrelatert.

Bizflyer
01-03-2009, 04:15
Ang Tempelhof vet jeg ikke, men en del andre ideer til utflukter kan du gjerne få:

ta S-bahn til Wannsee og ta båttur til Tegel. Kjempefin tur! Full service ombord på skipene. Også mulighet for båttur på kanalene med utgangspunkt like ved Scholss Charlottenburg! Fin tur det også, med mulighet for å kjøpe både mat og drikke ombord.

Den gamle konsentrasjonsleiren Sachsenhausen er i kort avstand fra Berlin om det kan vekke interesse.

Flymuseumet på Gatow er jo et must for en flyentusiast.

Olympiastadion og Gluksturm er også et besøk verdt. Ta også gjerne en kjøretur langs Havelchausee og ta et stopp ved Grünewaldsturm. Og gjerne en tur oppom Teufelsberg hvor du har en kjempeflott utsikt over hele Berlin.

Prøv noen av de lokale kneipene og kom i kontakt med lokalbefolkningen! Det er alltid hyggelig!

God tur! Kjenner Berlin veldig godt selv etter utallige besøk. Og drar tilbake dit så ofte jeg kan! God tur!

BF:cool2

AirbusTrond
02-03-2009, 13:49
Takker. Av dette høres kanskje Sachsenhausen umiddelbart mest interessant ut. Mht lokale kneiper, så er disse allerede prøvd ut, og vil fortsatt være til utprøving. Snakker også med lokalbefolkningen, men helst på engelsk, da skoletysken er preget av et altfor sterkt forfall.

BU662
03-03-2009, 01:16
Ingen sjans for THF fra innside.
Du kan likevel kikke pa bygning fra utsida, dvs fra de offentlige gater.
Ramp access eller noe er ikke mulig for normal dödelige. Sorry to tell you.