Log in

View Full Version : Rocky Mountain High...

EB
28-02-2009, 03:33
...er en av John Denvers mest kjente sanger. Etternavnet er felles med mitt og DC8-63`s oppholdssted de neste dagene. Blir en grytidlig avgang til Frankfurt og et noen timer i Frankfurt videre til Denver Colorado.

Oppdatering fra både øst (EB) og vest (DC-8-63) skjer plutselig...

dc-8-63
28-02-2009, 04:52
Mens EB flyr TommyStil skal jeg fly Innovative med andre ord LCHSC (Low Cost High Surcharge Carrier) I oeyeblikket ser det ut til at det blir Alaska paa utreisen til Denver...foelg med....

dc-8-63
28-02-2009, 20:55
Da var turen I gang....foerst "kiss and ride" levert paa fergeleiet av den lille italienerinnen. Saa videre med Jumbo (WSF Jumbo Mark 2 M/F Tacoma). Fra Seattle til Denver blir det enten Dinosaur med Kjos effekter (United 757) eller LCHSC Frontier A319 - liker 757 men Frontier er ikke halvfull engang, liker god plass ogsaa (decisions decisions)....rett over fergen sirkler en Hercules som soter betraktlig etter take off fra King County Municipal (ogsaa kjent som Boeing Field).
Med 3 naerflyplasser ser jeg naa 7 forskjellige fly I luften ut av ferge vinduet.

EB
01-03-2009, 02:32
2F og 3K var veldig bra til Denver. Nå sitter jeg døgnvill og venter på 8' ern fra Seattle.

Someone
01-03-2009, 02:47
Er det 340-600 de bruker til DEN?

LN-MOW
01-03-2009, 02:51
http://flightaware.com/live/flight/DLH446/history/20090228/1218Z/EDDF/KDEN

Jepp.

EB
01-03-2009, 13:14
....og paa rad 3 er A340-600 noe av det stilleste sted man kan vaere i luften. LH gjoer det tydligvis bra paa Denver - nesten smekkfull turistklasse og kun et par seter ledig foran paa business. Triprapport med meny kommer...

BSSW
01-03-2009, 13:45
La merke til det jeg og da jeg fløy FRA-DEN til julebordet i januar. Vet ikke hvordan det var foran, men bak så var det ganske så fullt. Men jeg hadde trodd at LH hadde brukt en av 3 klasse maskinene til USA og ikke kun Y og C.

Gleder meg til fortsettelsen :)

EB
01-03-2009, 13:51
I tidtabellen staar den oppfoert med tre klasser - men det har jeg ennaa ikke opplevd. Ser at BA ogsaa kun har C og Y - i allefall har de ingen insjekk for anet enn turist og business klasse.

LN-MOW
01-03-2009, 15:41
.LH gjoer det tydligvis bra paa Denver - nesten smekkfull turistklasse og kun et par seter ledig foran paa business. .

Det er midt i uka det er ledige seter .. i helgene er det som regel mer eller mindre smekkers uansett hvor du prøver ..

Joker7913
02-03-2009, 00:50
Der var ganske fuldt på Economy. Sad på række 44 omgivet af et par tyskere der blev mere og mere højlydte som turen skred frem. Under landingen kom en kærlighedssang til mor! Da blev det for meget for purseren derhøjlydt bad dem der sang om at "halt die klappe" - hvilket udløst klapsalver fra de omkringsiddende!

Ja først efter blev jeg klar over at EB var med samme fly.

EB
02-03-2009, 13:19
He he - vi kunne definitivt hatt et Fly&Vin treff ombord paa LH446... 33 rader lenger fremme var de andre passasjerne derimot meget stille...

EB
04-03-2009, 17:28
Akkurat kommet hjem...og for en fantastisk hjemreise. Terningen bør utvides med flere nummer... Rapport kommer når jeg en eller annen gang det neste døgnet sliter med døgnvillhet.

Bizflyer
05-03-2009, 19:49
...og nå har det gått ett døgn og vi venter fortsatt i spenning.....

BF:cool2

EB
06-03-2009, 14:30
...i løpet av helgen er nok mer realistisk. Men kan røpe at jeg på hjemreisen fra Denver så rett i skiltet "Lufthansa First Class" fra mitt sete 1A.

Molinari
06-03-2009, 14:41
Da gleder vi oss!!

Bizflyer
06-03-2009, 15:46
...i løpet av helgen er nok mer realistisk. Men kan røpe at jeg på hjemreisen fra Denver så rett i skiltet "Lufthansa First Class" fra mitt sete 1A.

Steike!! Håper du hadde med kameraet! Dette ser vi spendt frem til å høre mer om!! Måtte du få plenty med tid til overs i ettermiddag! :lol:

EB
06-03-2009, 18:18
Sist fredag bestemte jeg meg for å reise til Denver Colorado. Fikk plass dagen etter og lørdag morgen bar det til OSL klokken 04:30 - fremme ved innsjekk 05:15. Litt kø i Business skranken til SAS som sjekker inn for Lufthansa - mange med ski som skulle på tur. I løpet av noen minutter hadde jeg boardingkort for OSL-FRA sete 2A og så videre til Denver sete 3F. Push back 5 minutter før rutetid - det vil si 06:30 og så fløy vi med en A320 mot Frankfurt. Frisk frukt og varmerundstykker med diverse pålegg var serveringen - sammen med kaffe og juice holdt dette mer enn nok på denne flyturen som varte så vidt over 1 time og 40 minutter. landet i Frankfurt 15 minutter før rutetid og ble busset inn til terminalen - egentlig ganske effektivt hvis man ser på alternativ med å parkere ytterst i A-fingern for eksempel.

Det ble 4 timer på flyplassen - og etter innkjøp av diverse fly og bilblader bar det først via SEB sin Coffee Lounge til Lufthansa sin Senator Lounge. 50 minutter før avgang var det boarding og ny busstur ut til en A340-600. Opp trappen til 2. dør og en vennlig purser ba meg ta til venstre og mitt sete 3F. Den fremste business kabinen er forholdsvis stor og den var med unntak av et par seter helt full. Boarding completed, halvfullt champisglass drukket opp på det som skulle være avgangstiden - men vi måtte kaste av noen kofferter som tilhørte pax som ikke kom. Ca. 25 minutter sent taxet vi til take-off og opp i luften det bar. Man hører ikke mye til motorene så langt fremme.

Mer champagne og nøtter når vi hadde kommet opp i luften. Menyer og duker ble lagt på bordene og så kunne man begynne å glede seg til serveringen. Jeg valgte:

Shrimps Cocktail with herb mushrooms som Hors d`oevres - smakte veldig godt. Til dette fortsatte jeg med champagnen som var en Jacquart brut Mosaique. Fikk også et glass 2008 Casablanca Valley Chardonnay Reserva fra Chile - en alt for tung/kraftig hvitvin etter min smak.

Så fortsatt vi med salat; Mixed lettuce with tomato served with Ginger Lime Dressing - veldig god dressing!!!

Så ryddet de brette og gjorde klart for Entrees. Jeg valgte Beef Stew with Carrots, pickled Pearl Onions and beaten mashed potatoes. Til dette valgte jeg en italiensk rødvin (nam nam) 2006 Canonico Salento Negroamaro Cantine due Palme fra Puglia.

Fortsatte med denne rødvinen til Cheese - som var Cheddar, Gouda and Yogurt Cheese.

Mellom matserveringenen fikk jeg med meg 3 filmer på min egen skjerm og før landing i Denver var det ny duk på bordet og her valgte jeg en kaldtallerken med Roast Beef with mixed pickles and Pumkin Ginger Pie with English Mustard sauce - veldig godt dette også. Til dette drakk jeg sparkling water.

Selv 30 minutter forsinket landet vi på tid i Denver rett etter en BA 777 og jeg grudde meg til køen av britiske turister i immigration. Men med en forholdsvis lang vei å gå fra gate til immigration og tidlig ut av bussen til Lufthansa var jeg fort forbi trøtte turister og 50 minutter etter landing satt jeg i leiebilen. Da var immigration passert, koffert med Pritag hentet og buss bort til Avis sin utleiestasjon og bytte av bil unnagjort - man kjører ikke Hyundai i USA - så det ble en Buick.

Broderen skulle komme to timer senere så det ble en liten biltur før jeg møtte han ved ankomsthallen.

Lufthansa Business Class leverer - og A340-600 er utrolig behagelig. Vil tro at de i midten også var glad for at det var en Airbus med 2-2-2 og ikke en 747 eller 777 med 2-3-2.

More to follow - tomorrow!

Discus
06-03-2009, 19:17
Hyggelig å lese om en fint tur. (Er ikke bare Speedbird som tar turer på sparket her skjønner jeg.) Venter i spenning på hjemturen.

EB
06-03-2009, 19:23
...og innmellom burde jo 8`ern komme med rapport fra UA og AS.

dc-8-63
07-03-2009, 02:40
I min bransje gaar det I hundre om dagen, det er masse midler til forskning I stimulus pakken og vi har en meget stram deadline, saa passerer akkurat 14 timer paa jobb saa langt I dag og helgen ser ikke bedre ut....men rapport fra baksetet kommer....

dc-8-63
07-03-2009, 03:03
Her sitter en sliten nordmann paa fergen hjem til Bainbridge, siden jeg kom hjem fra Denver har det gaatt I ett.....Stimulus pakken inneholder store beloep til oss I forskningsbransjen, med korte tidsfrister og laange dager.

Men for aa ta oppfoelgningen fra "lillebror" kommer rapporten fra United Seattle Denver. Ved utgang N 10 takset det inn en 757 I "nye" United farger med Winglets. Jeg fikk sete 13A som var Economy + men der er det bare et vindu, saa naar doeren lukket flyttet jeg til 14A med 2 store vinduer. En loerdag ettermiddag er Economy + en oase - bak var det vel 90% fullt mens jeg hadde flere tomme 3 setere aa velge mellom. Ben plassen bestod "bok proeven" dvs. at en kan legge en computer bok flatt mellom knaerne og setet foran. Servering bestod av drikke "keep the can" flight og pretzels I foerste runde, etterfulgt av en runde med kaffe. Vi ble nesten 25 minutter sene ut av Seattle - fuel uplift - og 10 minutter sene inn til Denver...En helt grei opplevelse...

EB
08-03-2009, 09:39
Tirsdag ettermiddag bar det utover Pena - du verden så langt det egentlig er fra du tar av hovedveien til du kommer i nærheten av bilutleiestasjonen og terminalen. På de 10 årene DIA har vært i drift har det skjedd mye rundt veien ut til flyplassen. En liten "hotelby" har kommet til pluss at det et stykke unna har kommet utrolig mange nye hus. Nå snakker man om å innføre bompenger på veien ut til flyplassen for å finansiere en trikk fra sentrum og ut til flyplassen.

Vi fikk levert leiebilen og var raskt ombord i bussen til terminalen. Her dro jeg til "The West Terminal" og 8`ern til "The East Terminal" og sjekket inn til henholdsvis Oslo og Seattle. Så gikk vi sammen over glassbroen til Terminal A hvor både Lufthansa og Alaska flyr fra. med forholdsvis god tid så tok vi så toget fra A til C terminalen og her fikk vi litt å drikke og spise med utsikt til diverse AA maskiner og CO`s 737-500 med sprekk som stod parkert ved hangaren.

Toget tilbake til A og så var det klart for boarding på Lufthansa sin A340-600 til Frankfurt. Boarding gjennom fremre dør for oss på C og gjennom dør 2 for resten. Overraskelsen var forholdsvis stor når jeg kom inn i kabinne og den var utrolig liten - kun 2 rader...fant mitt sete 1A og ennå skjønte jeg ikke helt konseptet. 1A stod der alene - mao var seatingen 1-2-1 og så begynte det å demre for meg at de kanskje fløy en maskin med F klasse seating på denne ruten. Det var vel bare 3 av oss som hadde fått seating i den fremre delen og etterhvert gikk purseren bakover til C-klasse kabinen for å hente frem gullkortmedlemmer som kunne få sitte/ligge litt bedre.

Champagne i glassene kom ganske så raskt - og heller ikke her veldig fulle glass. Nå tror jeg kanskje mengeden i glassene har noe med at det bobler forholdsvis mye når man fyller opp glassene og da blir de ikke etterfyllt.

Push-back 10 minutter før rutetid - det samme gjorde BA som også har avgangstid 17:15. Det var så vidt sikkerhetsvideoen var ferdig i det vi tok av - med andre ord det bar rett ut til egen rullebane for oss to langveisfarende...de mindre amskinenen stod i kø på andre rullebaner.

Flytid på 8:45 som jo er alt for lite med et slikt sete/seng. Opp i luften og mer champagne. Ved første servering i luften tiltalte flyvertinnen meg med navn - noe jeg vel tidligere bare har opplevd på CO Første klasse mellom MIA og EWR.

Duker og meny på plass og Hors d`oeuvres ble denne ettermiddagen Chilli and Wasabi Prawns with Asian Salad and Mango og til denne drakk jeg en tysk hvitvin - 2007 Durbacher Plauerain Klingelberger Spatlese trocken, Winzergenossenschaft Durbach.

Entrees ble Breast of Poulard with tomato and lime, served with white pepper corn sauce and polenta - utrolig godt. Til dette ble det gjensmak med den italienske røde - 2006 Canonico Salento Negroamaro Cantine due Palme - like god på en tirsdag som lørdagen før.

Gikk for ost og ikke dessert på denne turen også - og nå var det Camembert, Manchego and Gorgonzola. Ikke noe grunn til å kutte ut den røde vinen - så den ble med en runde til...

Fikk sett ferdig en film før setet ble til seng - og her kan vi virkelig snakke om forskjell. Jeg sover veldig godt på Lufthansa sin C-klasse - men dette var virkelig en klasse eller 14 bedre... Totally flatterst...og natta med meg...

...til vi kom syd av Grønland. Her kom vi ut i en turbulens som jeg ikke har opplevd siden en tur mellom SIN og KUL i 1988. 2 timer varte det og en A340-600 som får juling - det merkes. Men det var faktisk ikke så ille å ligge rett ut... Så ble det mer søvn over Irland og England før det ble gjort klart til frokost over Amsterdam. Frisk frukt og omelett bestod denne av. Nok kaffe og vi var klar for en ny dag. Landet 30 minutter før rutetid.

Også ved ankomst var det fjernparkering og buss inn til terminalen - like effektivt som sist.

Litt bunkring av lesestoff før jeg fant den største Seantor Loungen og her ble det litt mat og kaffe.

Boarding på SAS til Oslo og buss ut til en B737-800. Ombord til et godt utvalg norske aviser. Vi var vel en 6-8 på Business - men alle fikk aviser. satt på sete 1A også her - godt med benplass - også for å strekke ut bena. Veggen foran går ikke helt ned til gulvet - slik at man kan strekke ut bena litt til...

Først kom drikkevognen og jeg fikk en champagne og en ramløsa. Så kom maten og her var det både salat og en forholdsvis stor porsjon varmrett med lam. Fortsatte med ramløsa før de tok av brette og kom ut med desserten servert sammen med kaffekoppen. landet i Oslo 10 minutter før rutetid og bagasjen med pritag kom raskt...bare det at jeg stod ved bagasjen fra København for jeg koblet SAS med at jeg sikkert kom fra nettopp CPH...

Bizflyer
08-03-2009, 12:59
Takk for en fin rapport!
Det er jo ingen grunn til å klage når de bruker 1st seter til biz seter. Gledelig overraskelse det. Det å tiltale ved navn er vanlig på biz classene til TG og SQ iallefall. Var det sist jeg fløy med dem iallefall.

Høres dyrt ut med en biz billett som man kjøper dagen før avreise for den turen der. Og så bare for 4 dager da. Eller var det bonusbillet du brukte?

LN-MOW
08-03-2009, 13:48
Det er noen som er heldige .. da det samme skjedde med meg, mistet jeg plassen og endte på klapp ... http://forum.scanair.no/images/icons/converted/obb_icon_icon6.gif

EB
09-03-2009, 21:40
Men hvor er rapporten fra Alaksa sin DEN-SEA del??? Mye turbulens der også har jeg hørt...

dc-8-63
10-03-2009, 01:49
Fra 21F saa jeg baade Lufthansen med EB ombord og BA sin 777. Selvom de begynnte "pushback" foer min Alaska 737-800 smatt vi I mellom dem og var foerst I luften...Knyttneve testen absolutt bestaatt, ingen tegn til "innovative" seteavstander hos Alaska. Det ristet bra ut av Denver og Mac Af Uhrs arvtager I cockpit opplyste at vi skulle fly noe lavere enn normalt for aa unngaa dem vaerste turbulensen, noe som virket inntil vi kom inn over the Cascades...Serveringen hos Alaska er halv "innovative" det vil si noe mini pretzel greier som snack, gratis mineralvann og kaffe... en artig detalj er at de kjoerer "buy local - fly local" saa allt fra flyene til drikkevarer kommer fra Seattle og Alaska... Jones Soda Company og Alaskan Amber...langt bedre enn Atlanta greier og Budicken...

Det ble en frisk innflyvning, det var solid turbulens med en meget sjelden tordenstorm( noe det faktisk gaar aar I mellom at inntreffer). Men vaare lokale leverandoerer (Boeing, Aviation Partners og Alaska Airlines fikk oss trygt ned paa bakken 10 minutter foer tiden.
En helt grei reise med Naerflyselskapet.

Tommy777
10-03-2009, 16:37
Ser ut som at dere hadde det hyggelig begge to. Hadde håpet på F servering med Krug og diverse andre viner fra øverste hylle.

Grattis med gullkort ihvertfall, EB!