PDA

View Full Version : Erfaringer med OSL-AMS-LAX med KLM?


Chris3rn
23-02-2009, 01:03
Hei Kunne noen fortalt meg hvordan økonomiklasse produktet til KLM på long-Haul er?
Skal på skoletur til LA med skolen og vet at jeg reiser med Boeing 747-400M
Hadde vært fint å få noen erfaringer fra Dere.
er ny på forumet å

BSSW
23-02-2009, 02:02
Hei og velkommen på forumet.

Har aldri prøvd KLM på longhaul, men ryktene sier at KLM ikke er blant de beste... B744M er vel også blant de som er dårligst likt av pax i økonomi. Tror at det er overhead skjermer på disse.

LN-MOW
23-02-2009, 02:11
Hei og velkommen. Hvis du soeker paa KLM eller blar deg gjennom i trip-reportforumet vil du finne et betydlig antall KLM-rappporter.

Utflyttet
23-02-2009, 05:07
Ikke bare det, men om man faktisk gidder å lage en beskrivende tittel på tråden så vil forumets automagiske "vi-finner-like-tråder"-system faktisk fylle opp en rute i bunnen av skjermen her nå med ting som kan være like. Så til neste gang du poster noe, bruk 30 sekunder på å lage en tråd-tittel som beskriver mer hva du vil skrive om. ;)

(Og ja, jeg endret tittel på tråden for å illustrere, gammel tittel var bare "BGO-AMS-LaX")

-A

Tommy777
23-02-2009, 05:31
For den som er ukjent med soekefunksjonen, her er en link.

Gard forklarer ganske godt hvor raevva KLM sin 747 er i post #13 i denne traaden:

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=42034&highlight=klm

Discus
23-02-2009, 09:23
KLM er både elsket og hatet som du vil se, så ikke la deg skremme for mye selv om noen hyler opp høyt her.

Chris3rn
23-02-2009, 13:42
Takk for hjelp, bli min første long-haul tur, så skal bli spennende:)
Noen tips til meg ang så lange flyreiser?
Kan prøve meg på en trip-report når den tid nærmer seg

Discus
23-02-2009, 13:58
Jeg tror det er like mange meninger og tips som det er personer her inne. Er et par ting jeg pleier å passe på selv:

* Husk å få i deg nok drikke (vann/juice) ombord. Det kommer de rundt med, eller du kan hente selv bak.

* Vær uthvilt før du drar og slapp litt av under veis så er det enklere å holde seg våken frem til kveldstid i LA så du kommer inn i døgnrytmen. Jeg forsøker ofte å få en dupp tidlig i flighten, og ikke på slutten når jeg flyr vestover for da blir det bare kluss med døgnrytmen min.

* Vet ikke hva du får av "ting og tang" hos KLM, men kan jo være praktisk å ta med ørepropper el.l. i håndbagasjen hvis du skal ha deg en dupp. Toalettsaker pleier jeg også å ta i håndbagasjen, deilig med en tannpuss og litt oppfrisking før landing

Ha en god tur - vi ser frem mot en rapport.

gustavf
23-02-2009, 22:46
Det er litt morsomt å fly "kombi", men bortsett fra det så er ikke dette av de beste alternativene. Manglende personlig TV trekker ned for mange, jeg synes interiøret var litt gammelmodig. Når det er sagt, så er det rimelig små forskjeller på økonomiklasse. Personlig TV eller ikke og en tomme forskjell på beinplassen er stort sett det viktigste.

Jeg ville forsøkt å få plass i framre kabin, der er det hakket mer intimt enn bakover. Forøvrig frarådes de bakerste radene, spesielt dersom det er hester ombord. Der finner du stallgutta (de som steller hester som fly over atlanteren har kanskje en mer glamorøs tittel, men du kan nok ane hvordan odøren er).

Discus: Jeg vil ikke anbefale å gå "bak" i en 747-400M etter drikke. Galley foran er nok et bedre tips, med mindre du vil dele med hestene...

Discus
23-02-2009, 22:57
Discus: Jeg vil ikke anbefale å gå "bak" i en 747-400M etter drikke. Galley foran er nok et bedre tips, med mindre du vil dele med hestene...

Galley for økonomiavdelingen er da bak alle setene (men før hestene) på den konfogen også så vidt jeg kan se av http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_combi.php

gustavf
24-02-2009, 08:01
Galley for økonomiavdelingen er da bak alle setene (men før hestene) på den konfogen også så vidt jeg kan se av http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_combi.php

Hmm... Jeg mente bestemt at det ikke var noe galley bak der, og at man måtte til storkjøkkenet. Da har vi en oppgave til chris3rn med å sjekke ut det.

Chris3rn
24-02-2009, 14:18
Kunne dere sjekket hvor høy Pax det er fra OSL-AMS? reiser med Kl1140 og fra AMS-LAX KL0601:) Sorry hvis jeg har en del spørsmål:)

Discus
24-02-2009, 17:56
Kunne dere sjekket hvor høy Pax det er fra OSL-AMS? reiser med Kl1140 og fra AMS-LAX KL0601

Du nevner ikke hvilken dato det er snakk om...:rolleyes:

Bookingtall er normalt informasjon som selskapene ikke deler ut, og som insidere heller ikke skal poste her. Du kan sjekke http://www.seatcounter.com så ser du en veiledende oversikt over hvor mange billetter de er villige til å selge i de forskjellige bookingklassene.

Chris3rn
24-02-2009, 18:11
Du nevner ikke hvilken dato det er snakk om...:rolleyes:

Bookingtall er normalt informasjon som selskapene ikke deler ut, og som insidere heller ikke skal poste her. Du kan sjekke http://www.seatcounter.com så ser du en veiledende oversikt over hvor mange billetter de er villige til å selge i de forskjellige bookingklassene.

Hehe det glemte jeg den 16 april:) Men sjekker Seatcounter jeg:)

Vede
24-02-2009, 20:22
Jeg har flydd AMS-LAX med KLM sin 744M. Det var ikke noe særlig og skryte av verken interiørmessig eller underholdningsmessig på en tur som tar 11timer. TV-skjermene er noen gamle CRT skjermer som henger i taket som det ikke akkurat oser kvalitet av. Ellers så er vel interiøret vel gennerelt gammelt og slitt. Men servicen fra crewet skal jeg ikke klage på.