VC-10
22-02-2009, 13:47
Da var det min tur til å vise litt av hva jeg så på den flotte turen til Seattle i januar.
Siden det er skrevet mange flotte tripreports, går jeg ikke inn i dybden, men presenterer en liten bildehistorie på dette forumet, med presentasjon av noe av det som festet seg til min minnebrikke!
Turen startet slett ikke som den skulle, siden KLM´s F100 lakk fuel som en sil, og jeg fikk en ufrivillig tur om OSL.
Der var det når vi kom ned stengt på grunn av snømåking, og da vi endelig kom ned, så jeg KLM-flyet jeg skulle videre med taxe ut for take-off.
Hyggelige damer i KLM sin skranke booket meg om til en seinere flight, og så fra AMS til SEA via MSP.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/200109_2031.jpg
Artig å få foreviget denne situasjonen på OSL – her var det noen som hadde vært uheldige!
Turen fra OSL til AMS gikk med en av KLM´s nye B737-800. Det var en behagelig opplevelse. De nye setene var veldig behagelige, og føltes for meg mange hakk bedre enn de jeg hadde opplevd på SAS sin -700 modell noen timer tidligere.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/kl_b738_retro.jpg
I Amsterdam var det minimal tid, men når jeg så at denne sto parkert, var det selvfølgelig ikke noe annet å gjøre enn å ta seg tid til å forevige den. Synes den er fin.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/NW_a333_wing.jpg
Stemningsbilde fra NW sin A330-300 over Canada – flott efekt av den røde winglet med solskinn på seg.
Det ble snaue fem timer i MSP, og siden vi landet i det det ble mørkt, må jeg si at det var lange timer, uten mulighet til fotografering. Hadde heldigvis lastet ned noen podcasts av Golden og Antonsen som moret meg den lange tiden.
Men – det var verdt å vente på å få fly en B757-300 fra NW. Den ser lang ut utenfra, og det gjør den jammen fra innsiden også. Halve flyet var fylt av oppspilte folk som hadde vært på presidentinnsettelsen, så stemningen var god selv om det var seint.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/ms_b738.jpg
Etter fredagens besøk på Renton, var vi en tur nedom Boeing Field, der vi bl.a. så denne grønne B737-800 til Egyptair lande etter sin jomfrutur.
Etter turens høydepunkt, lørdagens besøk på Everett, der vi bl.a. så B787, kjørte vi litt rundt i området og så blant annet følgende:
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/dc6.jpg
En DC-6 sto i et hjørne, og ble forhåpentligvis klargjort til å kunne tjenestegjøre i enda noen år!
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/as_b738.jpg
Aloha B737-800 som har fått blomsterkrans. Dette gjelder noen av ETOPS-maskinene som brukes på Hawaii.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/b764.jpg
Denne hvite B767-400 klargjøres for tjeneste som privatfly i Bahrain.
Fra Boeing Visitor Centre var det mye artig å se:
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/co_b739.jpg
Touch & og med CO B737-900ER
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/n777f_proto.jpg
B777F prototypen
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/dreamlifter.jpg
Den styggeste av de alle, men litt stilig og, Boeings ombygde B747-400 – Dreamlifter
Fortsetter under...
Siden det er skrevet mange flotte tripreports, går jeg ikke inn i dybden, men presenterer en liten bildehistorie på dette forumet, med presentasjon av noe av det som festet seg til min minnebrikke!
Turen startet slett ikke som den skulle, siden KLM´s F100 lakk fuel som en sil, og jeg fikk en ufrivillig tur om OSL.
Der var det når vi kom ned stengt på grunn av snømåking, og da vi endelig kom ned, så jeg KLM-flyet jeg skulle videre med taxe ut for take-off.
Hyggelige damer i KLM sin skranke booket meg om til en seinere flight, og så fra AMS til SEA via MSP.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/200109_2031.jpg
Artig å få foreviget denne situasjonen på OSL – her var det noen som hadde vært uheldige!
Turen fra OSL til AMS gikk med en av KLM´s nye B737-800. Det var en behagelig opplevelse. De nye setene var veldig behagelige, og føltes for meg mange hakk bedre enn de jeg hadde opplevd på SAS sin -700 modell noen timer tidligere.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/kl_b738_retro.jpg
I Amsterdam var det minimal tid, men når jeg så at denne sto parkert, var det selvfølgelig ikke noe annet å gjøre enn å ta seg tid til å forevige den. Synes den er fin.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/NW_a333_wing.jpg
Stemningsbilde fra NW sin A330-300 over Canada – flott efekt av den røde winglet med solskinn på seg.
Det ble snaue fem timer i MSP, og siden vi landet i det det ble mørkt, må jeg si at det var lange timer, uten mulighet til fotografering. Hadde heldigvis lastet ned noen podcasts av Golden og Antonsen som moret meg den lange tiden.
Men – det var verdt å vente på å få fly en B757-300 fra NW. Den ser lang ut utenfra, og det gjør den jammen fra innsiden også. Halve flyet var fylt av oppspilte folk som hadde vært på presidentinnsettelsen, så stemningen var god selv om det var seint.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/ms_b738.jpg
Etter fredagens besøk på Renton, var vi en tur nedom Boeing Field, der vi bl.a. så denne grønne B737-800 til Egyptair lande etter sin jomfrutur.
Etter turens høydepunkt, lørdagens besøk på Everett, der vi bl.a. så B787, kjørte vi litt rundt i området og så blant annet følgende:
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/dc6.jpg
En DC-6 sto i et hjørne, og ble forhåpentligvis klargjort til å kunne tjenestegjøre i enda noen år!
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/as_b738.jpg
Aloha B737-800 som har fått blomsterkrans. Dette gjelder noen av ETOPS-maskinene som brukes på Hawaii.
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/b764.jpg
Denne hvite B767-400 klargjøres for tjeneste som privatfly i Bahrain.
Fra Boeing Visitor Centre var det mye artig å se:
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/co_b739.jpg
Touch & og med CO B737-900ER
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/n777f_proto.jpg
B777F prototypen
http://i423.photobucket.com/albums/pp312/nordlid/Seattle%20-09/dreamlifter.jpg
Den styggeste av de alle, men litt stilig og, Boeings ombygde B747-400 – Dreamlifter
Fortsetter under...