PDA

View Full Version : Telesatser og Mailsatser hos Ryanair.


LN-RPL
19-02-2009, 18:17
Da var satsene offentliggjort hor Ryanair. Enda en grynn t å ikke fly med dem i fremtiden. Dette blir kostbart for passasjerer.

http://www.dinside.no/805213/ryanair-lanserer-mobil-paa-fly

Ryanair lanserer mobil på fly
I dag kunne passasjerer på vei fra London til Dublin ringe, tekste og sjekke e-post ombord.


Her er prissatsene:

Ikke billig
Det blir ikke så billig å ringe eller tekste fra lufta. Regn med å punge ut fra 15 til 30 kroner minuttet for en telefonsamtale, og fire kroner for en sms. Å sende en e-post vil koste mellom ti og 20 kroner.


Her må man være sparsommelig med bruken av teletjenester med Ryanair.

B777ER
19-02-2009, 19:04
Jeg føler mer å for å ikke bruke dem er at de i det hele tatt tilbyr dette. Jeg er ikke særlig interessert i å sitte ved siden av passasjerer som snakker i telefonen.

gustavf
19-02-2009, 19:20
Her må man være sparsommelig med bruken av teletjenester med Ryanair.

Jeg synes disse prisene var omtrent som forventet. Noen som vet hva SMS-prisene blir hos de som ikke tilbyr (tale)telefoni?

BSSW
19-02-2009, 19:50
Har ikke EU et krav om maxpris på utenlandssamtaler? Vet at det ikke er helt det samme, men da jeg fløy med TAP sin mobil utrystede A319 så stod det at prisene var de samme som om man ringte/sendte sms fra utlandet.

Discus
19-02-2009, 19:54
Har ikke EU et krav om maxpris på utenlandssamtaler?

Det kommer vel noe fra Ryanair om at man ikke kan forvente at de skal forholde seg til de reglene når flybilletten bare koster en krone...

gustavf
19-02-2009, 19:55
Har ikke EU et krav om maxpris på utenlandssamtaler?

Nei, ikke så vidt jeg vet.

Fra EU-hold har det vært mumlet om noe slikt, men teleoperatørene påstår at konkurransen fungerer tilfredstillende. Jeg er ikke helt overbevist, dersom man kikker på utenlandsprisene, men det er nå en annen sak.

BSSW
19-02-2009, 19:56
Hvis EU-reglen er gyldig i lufta også, så må jo FR også følge disse.

Men ser nok for meg at de kommer til å sloss og hale det ut så lenge de klarer. :rolleyes:

gustavf
19-02-2009, 20:01
Nei, ikke så vidt jeg vet.

My wrong.

Det er faktisk et pristak på €0,46 pluss moms for roaming innad i EU. Riktig hvordan dette fungerer i lufta er ikke så lett å si, men jeg ville ikke sette telefonregninga mi på at det ikke er et hull der.

LN-MOW
19-02-2009, 20:01
Det blir nok litt teksting, men jeg vil tippe at mobilbruken blir omtrent som bruken av de gamle seatback-telefonene man flakset rundt med for noen år siden ..

LN-MOW
19-02-2009, 20:03
My wrong.

Det er faktisk et pristak på €0,46 pluss moms for roaming innad i EU. Riktig hvordan dette fungerer i lufta er ikke så lett å si, men jeg ville ikke sette telefonregninga mi på at det ikke er et hull der.

Ettersom FR/OnAir er en formidler og ikke en leverandør, skulle jeg tro at reglene er annerledes ...

gustavf
19-02-2009, 20:48
Ettersom FR/OnAir er en formidler og ikke en leverandør, skulle jeg tro at reglene er annerledes ...

EU-lov er ikke helt lett, men så vidt jeg kan se så er definisjonene fra direktiv 2002/21/EC. Der snakkes det om "mobile terrestial network", og jeg tror telefon i fly fint faller utenom dette.