LN-CMN
15-02-2009, 19:29
14.Feb LPA-OSL DK 5832 OY-VKE 12.50
Våknet klokka 0745 og gikk inn på TeleCanarias sine text-tv sider for å sjekke om flighten fra Gardermoen var i rute, hvilket den ikke var. 30min forsinkelse.
Klokka 0943 Buss fra Patalavaca med Guagua Global.
Ankomst Cruce de Gando 45min senere og 4,75€ fattigere.
I det jeg kom inn på flyplassen var det innsjekk fra 66-72, mange Thomas Cook flighter på lørdager til skandinavia. Var kø og tok tid for å få sjekket inn, cirka 15min. Ble tildelt 13C midtgangsete og det var ikke det jeg hadde planlagt.
Etter jeg sjekket inn så gikk jeg ikke til safety, men for å se etter noen som skulle med DK sin flight 1315 til OSL, de ble nødt til å stå enda lengre i kø ettersom at alle charterbussene med pax til sverige og danmark ankom.
Gikk så etterhvert gjennom safety og det gikk ganske raskt. Tok så en tur ut på takterassen for å se på alle flyene, sto en del skandinaviske charterfly der: Novair, TUIfly Nordic, Thomas Cook, Primera Air osv.
Gikk så for å se om gate var satt opp, A10 var tildelt. Gikk og satt meg ved gaten for å vente på ombordstigning, fant ut at det var gate uten bro og det ble buss ut.
12.40 startet ombordstignig, 10min før oppsatt rutetid. På vei ut til flyet passerte vi A321 OY-VKB som fortsatt bar MyTravel paint, selvom alle flyene egentlig skulle vært malt i den nye Thomas Cook Scandinavia painten.
Boarding foregikk forholdsvis ganske rask og boarding completed var gjennomført.
Startet opp sikkerhetsvideo og motorer og takset mot avgang mot nord.
Take off 30min forsinket.
Opp på mach 35.000ft ble vi informert om forsinkelsen som var forårsaket av snø og de-icing. Drikkevognene kom ut i cabinen, men ble sendt tilbake til galley ved sete 8 pga at to luftstrømmer traff hverandre og dannet turbulens.
15min senere roet det hele seg og serveringen kunne fortsette. Hadde ikke forhåndsbestillt mat og de kunne da kun tilby meg snacks og drikke. Kjøpte en pose M&M og flaske San Benedetto vann, som er en av mine favoritt vanntyper.
Etter dette sov jeg, og i mellomtiden hadde matserveringen foregått, våknet i det en kaffekopp kom forbi nesa mi.
100% belegg og de fleste var charterturister.
Etter dette skjedde ikke mye spennende, filmene "Lange flate ballær 2" og "Et öga rödt" ble vist.
Crewet var 2+6 og seteantallet var 211, hvilket er mer enn hva SAS oppererer med, rart siden det er charterfly.
Landet i Oslo 1950, gikk en tur innom tax-free før så å vente på bagasje. Det tok tid før bagasjen kom, en del bagasje på båndet fra LHR. Vi delte også bag belt med DK's A333 som landet like etter oss. Fikk tak i bagasjen ganske kjapt, men måtte vente på de som kom med A333 for å komme meg hjem.
Retur med SAS 24.Feb.
Våknet klokka 0745 og gikk inn på TeleCanarias sine text-tv sider for å sjekke om flighten fra Gardermoen var i rute, hvilket den ikke var. 30min forsinkelse.
Klokka 0943 Buss fra Patalavaca med Guagua Global.
Ankomst Cruce de Gando 45min senere og 4,75€ fattigere.
I det jeg kom inn på flyplassen var det innsjekk fra 66-72, mange Thomas Cook flighter på lørdager til skandinavia. Var kø og tok tid for å få sjekket inn, cirka 15min. Ble tildelt 13C midtgangsete og det var ikke det jeg hadde planlagt.
Etter jeg sjekket inn så gikk jeg ikke til safety, men for å se etter noen som skulle med DK sin flight 1315 til OSL, de ble nødt til å stå enda lengre i kø ettersom at alle charterbussene med pax til sverige og danmark ankom.
Gikk så etterhvert gjennom safety og det gikk ganske raskt. Tok så en tur ut på takterassen for å se på alle flyene, sto en del skandinaviske charterfly der: Novair, TUIfly Nordic, Thomas Cook, Primera Air osv.
Gikk så for å se om gate var satt opp, A10 var tildelt. Gikk og satt meg ved gaten for å vente på ombordstigning, fant ut at det var gate uten bro og det ble buss ut.
12.40 startet ombordstignig, 10min før oppsatt rutetid. På vei ut til flyet passerte vi A321 OY-VKB som fortsatt bar MyTravel paint, selvom alle flyene egentlig skulle vært malt i den nye Thomas Cook Scandinavia painten.
Boarding foregikk forholdsvis ganske rask og boarding completed var gjennomført.
Startet opp sikkerhetsvideo og motorer og takset mot avgang mot nord.
Take off 30min forsinket.
Opp på mach 35.000ft ble vi informert om forsinkelsen som var forårsaket av snø og de-icing. Drikkevognene kom ut i cabinen, men ble sendt tilbake til galley ved sete 8 pga at to luftstrømmer traff hverandre og dannet turbulens.
15min senere roet det hele seg og serveringen kunne fortsette. Hadde ikke forhåndsbestillt mat og de kunne da kun tilby meg snacks og drikke. Kjøpte en pose M&M og flaske San Benedetto vann, som er en av mine favoritt vanntyper.
Etter dette sov jeg, og i mellomtiden hadde matserveringen foregått, våknet i det en kaffekopp kom forbi nesa mi.
100% belegg og de fleste var charterturister.
Etter dette skjedde ikke mye spennende, filmene "Lange flate ballær 2" og "Et öga rödt" ble vist.
Crewet var 2+6 og seteantallet var 211, hvilket er mer enn hva SAS oppererer med, rart siden det er charterfly.
Landet i Oslo 1950, gikk en tur innom tax-free før så å vente på bagasje. Det tok tid før bagasjen kom, en del bagasje på båndet fra LHR. Vi delte også bag belt med DK's A333 som landet like etter oss. Fikk tak i bagasjen ganske kjapt, men måtte vente på de som kom med A333 for å komme meg hjem.
Retur med SAS 24.Feb.