PDA

View Full Version : Har TNT beveget seg inn på chartermarkedet?


Blubird
25-02-2005, 00:40
Disse bildene kan tyde på det...ny strategi på gang?


http://www.airliners.net/open.file/779457/L/

http://www.airliners.net/open.file/783346/L/

Jens W
25-02-2005, 00:59
Vel.. hvorfor ikke.. vet at de brukte ha en BAe 146 QC stående i Cork hele dagen og bare sløve.. hvorfor ikke la de tjene litt penger i samme slengen?

LN-KGL
25-02-2005, 01:02
Tenker du på fargen til det første bildet? Tungsten-lamper ødelegger alltid fargene. Er det noen som har gått forbi en grønnsaksdisk med feil belysning?

Blubird
25-02-2005, 01:04
Nei tenker på det som står i underteksten KGL.

UPS prøvde seg vel på noe av det samme for noen år tilbake, men det man skal jo som kjent holde seg til det man gjør best...

Jens W
25-02-2005, 01:11
(LN-ATC) http://www.tnt.com/country/en_ta/services/passengers_operations.html
(LN-ATC) paste den dere da
(LN-ATC) og hils fra meg

(så jeg må vel nesten hilse fra LN-ATC også :) )

Blubird
25-02-2005, 01:17
Aaahh... Blir jo spennende å se hvordan dette går! Kan til tider virke som det er et utømmelig charter-marked i Europa.

LN-ATC
25-02-2005, 01:20
Takk til Cedlind. :)

Hadde tydligvis noe innloggings-/kakeproblemer tidligere.

Ja, det var bare det jeg ville si, over og ut.

tosfreight
25-02-2005, 11:03
Det må jeg si.... spennende. Men leier de inn cabin crew til ad hoc flights, eller har de en egen stab?

Falcon
25-02-2005, 14:39
"Human cargo"! Bwoahahahahahaaaaaaaaa! :D

Stone
25-02-2005, 15:43
Uttrykket "Self-loading cargo" er det jeg har hørt... :p

Men spøk til side, dette må vel være glimrende for å få opp utnyttelsen av materiellet. Småpakkeselskapene flyr jo normal bare sent om kvelden/tidlig om morgenen, så hvis flyene kan brukes til noe annet på dagtid må jo det være utmerket!

Falcon i Sverige driver vel med slikt også. De flyr jo for posten om natten, og selger pax-charter eller subcharter om dagen. De har vel flydd for både SK og BU i perioder, jeg minnes vi hadde en mer eller mindre fast da vi ventet på leveransen av LN-TUA som var en hel del forsinket fra Boeing... :( Med en QC-utgave som de har er ombygningen fra cargo- til pax-versjon fort gjort. Jeg vil ha det til at Falcon faktisk har oppvarmede tilhengere som pallene med seter oppbevares i når de ikke er i flyet. Noen som vet mer om det?
Som de fleste vet er det jo god økonomi å holde flya i lufta så mye som overhodet mulig. DET er det penger i! :smokin

mvh
Stone

LCH
25-02-2005, 18:02
UPS fløy som nevnt pax for en del år tilbake, vet ikke om de fortsatt gjør det. Det dreide seg om noen 727-100C som fikk spesielle kabinmoduler inn via cargodøren. Dette medførte at man satt noe høyere enn i en vanlig 727. Maskinen ble mye brukt på chartere til Mexico.

tosfreight
25-02-2005, 21:54
Hvor lang tid tar det å sette inn/ta ut seter?

Superhai
25-02-2005, 22:34
Originally posted by tosfreight
Hvor lang tid tar det å sette inn/ta ut seter?


Under en time står det her.

http://www.boeing.com/commercial/news/feature/737qc.html