View Full Version : Ain't No Mountain High Enough (ski- og julebordtur del 2)
Jeg bommet på det med sangtitler så da ble det omstart med del to av ski- og julebord-triprapporten.
Del 1 - reisen til SEA ble oppdatert live underveis: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=40893
Regnet med at mange skulle skrive mye om selve Seattle-oppholdet, så da tok journalisten og fotografen fri. Tar derfor med rundturen i Canada og hjemturen.
En uke i januar 2009:
Tok med ski over dammen og hadde planlagt en ukes bil- og skikjøring, planlegging etter innfallsmetoden ved hjelp av WLAN og innkjøpt kart.
Fremkomstmiddelet var en Chevy Equinox (http://www.chevrolet.com/equinox) som hadde et overraskende høyt bensinforbruk, men var grei nok å kjøre.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/mtb_bil.jpg
Mt Baker (ved Bellingham, WA), http://www.mtbaker.us/
Etter tips fra dc-8-63 dro jeg innom Mt Baker som ligger mellom Seattle og grensen til Canada. Overnattet i Bellingham, som er nærmeste "fornuftige" overnattingssted. Det var nok snø i bakken, men pga. mildvær så var det hardpakket/preparert i bakkene og ikke noe særlig utenfor løypene. Stolheisene var nok levert av Bestefar Doppelmayr i sin tid, og de var overraskende nok uten sikkerhetsbøyle. Knyttnevetesten bestått, belegget i heisene var nok på 15%! God mat etter kafeteriaprinsippet. Dvs. man tar sitt brett og går til den disken som har det man vil ha (burger, pizza, suppe, salat osv.), varme og kalde drikker hadde de og egen bar for de som ønsket pils.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/mtb_pan.jpg
Stedet har helt klart store muligheter når man har gode forhold utenfor løypene, greit mat og mulighet for pils i solveggen. Snøforholdene får ta skylda for at det blir terningkast 4 ifht. mine preferanser.
Noen har funnet ut hvordan man kan få med seg en del snowboards:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/mtb_van.jpg
Skikkelig brøyteredskap har de også:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/mtb_maskin.jpg
Etter Mt Baker siktet jeg på Revelstoke, krysset grensen til Canada nord for Mt Baker (ca. 20 minutter venting fredag ettermiddag) De vanlige spørsmålene med hva man skal osv."Yes, it is possible to travel from Norway to Canada ski!", burde da ikke være så skummelt, så jeg fikk slippe inn over på den metriske siden av grensen. Kjøreturen nordøstover var lang, men meget gode veier. Måtte overnatte i et lite tettsted før Revelstoke da dagen begynte å bli litt lang. Kikket litt på det nyinnkjøpte kartet og fant et annet skisted i nærheten, Silver Star så jeg fant ut at det måtte prøves.
Silver Star (ved Vernon, BC), http://www.skisilverstar.com/
Silver Star er en "Mountain Resort", og det var mye byggeaktivitet der og en del av heisene så ut som de var levert ganske nylig. Her var det Leitner som stod for transporten opp fjellsiden og det varierte fra to i bredden og opp. Det var et stort utvalg av løyper, både preparert og upreparert. En del "gladed runs" (tynnet skog) så man kan kjøre der uten å samle for mye kvister). Ulempen var at den ene heisen var en flaskehals, men når man fant ut av det og styrte klar av den var det null kø, og man fikk ofte en fire-seter for seg selv. Det hadde vært kaldere her enn i Mt Baker så de preparerte løypene var helt supre, de upreparerte var "packed powder" og helt greie.
Typisk høytrykksvær - mesteparten av anlegget lå over tåka.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/sst_pan.jpg
Vanskelighetsgrader i alle varianter:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/sst_easy.jpg
Min opplevelse her får terningkast 5 (og med 50 cm nysnø så er dette et typisk 6-er sted)
Ingen trip-report uten mat:
Lunsjen ble inntatt på er spisested midt i bakken med bordservering og dyktige serveringsdamer ;). Chili-con-carne varmer godt på kalde dager:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/sst_lunsj.jpg
Og litt mer påfyll etter dagens økt:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/sst_kaffe.jpg
Revelstoke (BC), http://www.revelstokemountainresort.com/
Det var ikke lange kjøreturen til Revelstoke, og downtown var det brøytekanter på tre meter. De holder på å bygge opp Resorten og området er ganske nytt. De er visstnok det eneste stedet i Canada som tilbyr vanlig ski, heliski og catski på samme sted. Heisene var firesetere fra Leitner/Poma og en åtteseters gondol, området var helt fantastisk. Her hadde man løyper og muligheter for alle og enhver, lite folk i bakkene og god heiskapasitet. Høydeforskjellen er på 1730 meter og nederste delen tilbakelegges med gondolen. Nye fine heiser, neste folketomt, meget bra preparering og god kapasitet på spisestedet gir pluss i boka.
Igjen - høytrykk, men mesteparten av løypene over tåka:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/rev_fog.jpg
Utsikt fra bakken ned til flyplassen, der det plutselig kom en Cessna tuslende inn for landing, uten at jeg skjønner hvor den kom fra
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/rev_airport.jpg
For at man skal slippe å gå den lille kneika fra kafeen til heisen har de laget "rullende fortau":
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/rev_fortau.jpg
Som med Silver Star,Revelstoke får terningkast 5 (og med 50 cm nysnø så er dette et typisk 6-er sted)
Kjøretur fra Revelstoke til Invermere går over Rogers pass (inn i Mountain Toime Zone) og forbi Golden, der det også er et stort skianlegg. Har vært der en gang tidligere så jeg droppet det, stoppet bare på en typisk diner for en burger. Kjøreturene mellom stedene ble foretatt etter dagens skikjøring var ferdig, da de stengte ved 15-16-tiden.
Man er i snøscooter-land, et like vanlig syn som bobiler på Vestlandet om sommeren:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/rev_sco.jpg
Panoarama (ved Invermere, BC), http://www.panoramaresort.com
Panorama ligger ved Invermere lenger øst, og dermed i en annen tidssone. -15 i bunn av bakken og pluss 2, sol og vindstille på toppen. Bakkene krever mye snø, og det var det ikke. Typisk hard kunstsnøbase i nederste del, litt for tynt snølag i løypene i øverste del og stor fare for å ødelegge skiene hvis man kjørte utenfor løypene. Mange heiser med god kapasitet og et fint anlegg. Ut fra terrenget rundt dalen ved Panorama/Invermere så ligger det nok litt i snøskyggen fra fjellene, samme som jeg har opplevd litt lenger nord i Golden. Sammen med snøkrevende, så ja tja
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/pan_pan.jpg
Skulle bare vært så mye snø at man kunne kastet seg utfor:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/pan_dream.jpg
Terningkast 3 for dette stedet denne gangen.
Traff ikke Bjørn på turen:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/pan_bear.jpg
Fra Invermere ble det kjøring ned til Cranbrook for middag og overnatting.
En "lett" salat samt noe øl fra Fernie:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/tur_mat.jpg
Grensepassering inn til USA kan by på kø, men har var det folketomt så jeg måtte vente litt til de oppdaget at de hadde "kunder". Og atter en gang ble det "ja, vi har snø hjemme også, men det hender jo at nordmenn drar andre steder for å stå på ski". Han bet på den, og jeg slapp inn. Den grønne Visa Waiver lappen hadde jeg fått beholde når jeg kjørte inni Canada, så det var ikke noe papirarbeid denne gangen.
Frokost rett ved grensen - "tømmerhugger-meny":
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/tur_frokost.jpg
Inn i Idaho, en svipp innom Montana (for å ha vært der) og direkte til Seattle langs I-90.
Deler av Idaho og Washington var flat og ensformig:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/tur_was.jpg
Bilen og kjøringen:
Chevyen brukte 1.1 liter/mil etter 2500 kilometer (http://www.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Seattle+Tacoma+Airport&daddr=Bellingham,+WA+to:HWY-1+E+to:Silver+Star+Mountain+Resort+to:Revelstoke,+ BC,+Canada+to:Panorama,+East+Kootenay+F,+BC,+Canad a+to:48.026672,-115.894775+to:Seattle+Tacoma+Airport&hl=en&geocode=%3B%3BFWpKBwMdNlLj-A%3BFevi_gIdY-Xk-CFbx3aKmf2_UQ%3B%3B%3B%3B&mra=dpe&mrcr=4&mrsp=6&sz=7&via=2,6&sll=48.509326,-116.564941&sspn=2.096218,7.064209&ie=UTF8&ll=49.353756,-117.597656&spn=8.24662,28.256836&z=5)med 75 km/t i snittfart. Bilen var "all wheel drive with mud and snow tires" og utstyrt for vinteren med kombinert isskrape/kost. Spylevæsken frøs ved -8C og ellers var det dårlig med varme i seter og speil. Manglet også lyktespyler noe som var ganske håpløst når man kjører langt i 0-føre på mørke motorveier. (Neste gang tar jeg med en Maglight så jeg får litt skikkelig kjørelys)
Veiene i Canada har stort sett 100 km/t i øde strøk, og øde strøk er det mye av der. Hovedveier av svensk type (dvs. gode veier med bred veiskulder m.v.) Med midtdeler er grensen ofte 110 km/t og ellers er fartsgrensene stort sett som her hjemme. bensinen kostet CAD 0,75 - 0,89 pr. liter, og rett etter grensepassering så jeg turens laveste pris USD 1.45/gallon.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/tur_bensin.jpg
Moteller finner man over alt, mat får man tak i så det er bare å kaste seg ut i det hvis man har lyst. I Canada er alt metrisk, også temperatur og bilene har forbruk på l/mil så man trenger ikke tenke så mye på referansepunkter i hverdagen.
Seattle-oppholdet har mange skrevet mye om, og postet mange bilder om. Det var utrolig hyggelig å treffe så mange forskjellige og ukjente mennesker til et fantastisk arrangement. Og for dere som synes det høres litt fly-nerdete ut, dette opplegget. Ja, vi hadde alle samme referansepunkt i flyinteressen, så det ble litt flyprat. Men det er også en grei måte å bli kjent med folk på. Det ble også mye tid til å prate om andre ting som musikk, sport, jobb, reising - faktisk overraskende mye ikke-flyrelaterte diskusjoner.
Så over til hjemturen - jeg måtte dra lørdagen for å rekke hjem til jobb mandag morgen, så det ble avreise før festen var helt ferdig :cry:
BA48 - B747 - G-??GB SEA-LHR
Påminnelse om hjemturen kom som SMS fra BA 60 timer før avreise om at BA52 var kansellert, men at de hadde ledig sete til meg på BA48. Det medførte to endringer, avreise 2:20 tidligere og endring fra B777 til B747. Gikk inn på nettet og fant et sete rask etter at jeg fikk beskjeden. Hadde fått 14A, men fant 62K isteden. 62 er i øverste etasje og der er det litt bedre armslag ved vindussete, og det er også nødutgangsrad så man kommer lett inn og ut uten å klatre over noen. Ulempen med endringen var at det ble litt kluss ifht. planlagt transport til flyplassen, men det løste seg smertefritt vha. "Tommy & Andreas Taxi-self-service" (les: Ta denne bilen og lever den på SeaTac)
Ut på SeaTac, leverte bilen og sjekket inn med null kø. Et kolli på båndet, og et bort til spesialbagasje. Gjennom sikkerhetskontrollen, og uten SSSS på boardingkortet så gikk det helt glatt, ingen nevneverdig kø hos TSA. Det mørknet ute så fotografering var ikke noe tema, derfor tok jeg toget til South Terminal og gikk opp i BA-loungen. Den ligger i etasjen over gate S-10, dvs. den gaten BA benytter så det er veldig praktisk. (Tror også de har WLAN-dekning nede ved gaten - dog passordbeskyttet ;) )
Loungen var ny og frisk i fargene, så ut som de hadde en dusj der, noen arbeidsplasser, diverse bord, stoler, soafer m.m. Av drikkevarer var alt av softdrinks selvbetjent, og alle sterkere saker kunne man få fra et hull i veggen (øl, sprit, champagne m.v.). Av fast føde var det de vanlige posene med diverse snacks samt typsk britiske trekantsmørbrød. Loungen var helt full, så det ble ikke så greit å få tatt bilder der uten å stikke kameraet opp i trynet på folk. (Sorry Tommy). Fikk ladet mobilen en halv times tid, litt drikke og PCarbeid, deretter tok jeg en runde for å kikke i avgangshallen.
Boarding startet 45 min før avgangstid, og jeg var raskt ombord siden er litt dårlig med plass i hattehyllene i andre etasje på 747en. Mer praktisk å ha håndbagasjen over seg enn i skapet ved galley.
Knyttnevetesten bestått - er ikke lang nok i beina til å nå frem:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_benplass.jpg
Ganske snart kom det fire stykker opp trappen, de hadde jeg sett i loungen også der drikkevarene gikk ned på høykant. "Frk Skravlebøtte" satte umiddelbart i gang med å organisere hele gjengen ved siden av hverandre. Det er ikke mye spillerom med 20 plasser, og slik kabinen er er det jo heller ikke veldig mye vits å sitte ved siden av hverandre fires stykker. Uansett - etter 20 minutter (!) med ustanselig skravling og organisering ble det orden i sakene og de fikk satt seg. Antagelig første gang i Club World for da begynte de å teste stolene. Den elektriske skilleveggen mellom stolene gikk nok ut på antall cycles før avgang, og en fotstøtte holdt de på å brekke da en av de "litt tyngre" i følge ville bruke den som stol.
Push-back 10 minutter føør tid, avgang sydover og en veldig sydlig rute til London, faktisk sør av Calgary og og Island.
Det er to crew i øverste etasje, en av hvert kjønn. 20 minutter etter avgang var Annette i gang med drikkeserveringen, Sergio tok opp middagsbestilling og jeg kjørte i gang Coldplay på AVOD, plugget PCen i 110V og startet med litt skriverier.
Meny - Dinner:
Starters:
Smoked marlin with edamame and salmon caviar
(Alt: Grilled aspargus with truffles, Reggiano Parmesan and cucumber salad)
Salad: Fresh seasonal lsalad served with vinaigrette
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_middag.jpg
Main:
Seared fillet of beef with seasonal vegetables and potato cackes
(Alt: Herbed breast of chicken with Chablis velouté sauce, Mediterranean vegetabøe flan and wilted spinach)
(Alt: Four cheese ravioli with roast pepper and smoked Mozzarella sauce)
(Alt: Chilled main course salad of grilled prawn and scallop brochette with Moroccan olives)
Dessert:
Lemon cheese cake with berry compote
(Alt: L'Essence du fromage, Bleu de la Campagne and Kilchurn Estate Farmhouse Chaddar with aubergine and mango chutney)
(Alt: A selction of fruits)
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_middag2.jpg
Hele matserveringen, fra drinker til alt var ryddet tok ca 70-80 minutter, selv om det ble litt kluss med leveranse av varmmat til undertegnede. Det tidligere omtalte reisefølge var nok et forstyrrende element da de hele tiden ville ha mer å drikke. Uansett, de var flinke til å rydde bort når man er ferdig. Maten var god, og denne gangen hadde den utseende litt mer med seg.
AVOD-en sliter litt med flytiden:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_avod.jpg
Jeg ble spurt om jeg synes støyen fra "Frk Skravlebøtte" og resiefølge var plagsom. Litt diplomatisk sa jeg at "jeg hører jo godt hva de sier, så det er ikke lydløst" (og jeg satt omtrent 5 meter unna). Hørtes ut som crewet ville ha det svaret, for de kommenterte det selv også. Ikke før en kar i skjorte med striper på skulderen dukket opp ble det stille lenger nede i gangen.
Jeg la setet nedi liggestilling, kjørte opp skilleveggen og sov som en stein til lyse kom på 1:15 før landing. BA har ikke skjermer eller leseslys i taket så man slipper alle lysene folk sovner fra. Det blir faktisk akseptabelt mørkt så jeg hadde ikke behov for skylapper. "Frk Skravlebøtte" ble også vekket, hun så ut som et takras, man så at hun følte seg som et takras og jeg frydet meg :lol: To andre i reisefølget hennes tok på seg solbriller og satt med det resten av turen. Når vi parkerte ved gate ble de også bare sittende stille, så ut som de ikke orket tanken på å gå av flyet i kø.
Meny - Breakfast:
Starters:
Chilled fruit juice
An energising fruit smoothie
Fresh Seasonal fruit
Alternativ:
Cereals with Chilled milk
Fruit youghurt
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_frokost.jpg
Bakery:
Warm bacon roll
Selection of warm breads and breakfast pastries
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_frokost2.jpg
En lett frokost ble servert, og vi ble fortalt fra styrehuset at vi hadde routing "via Cardiff and then the M4-motorway to Heathrow". Heldigvis landet de ikke på M4 så det gikk radig fra Cardiff til London, ingen strafferunder og landing på 27.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_london.jpg
Belegget i CW var rundt 70-80% på turen vil jeg tippe.
Inn på B-gate før rutetid, var kjapt av flyet tok toget til A-siden, snek meg gjennom immigrasjonen på "Fast Track non EU" for der var det tomt og inntok Arrivals Loungen.
For kabin-foto, se tidligere rapport med BAs B747:
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=297843&postcount=2 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35626)
BAs arrivalslounge på T5 stenger kl. 14, den ligger på landsiden på LHR og er kun tilgjengelig for de som kommer inn med longhaul i Club World eller First. Man må uansett gjennom sikkerhetskontrollen når man er i transfer, så det spiller liten rolle om man går ut til denne loungen. det var veldig få folk der, ingen kø for dusj eller massasje så jeg tok begge deler. De har 96 dusj-lugarer i denne loungen, så kapasiteten er god!
Avdelingen med "dusjlugarer":
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_lounge.jpg
First har en egen avdeling med hvor det serveres frokost:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_lounge4.jpg
Ellers ganske vanlig lounge-layout:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_lounge2.jpg
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_lounge3.jpg
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/ba_lounge5.jpg
BA768 - A320 - G-EUUM LHR-OSL
LHR-OSL var egentlig en veldig ordinær flight, avgang på rute, landing før rutetid. Flyet var helt fullt (20 pax i CE), de var litt trege med serveringen i Club Europe, men ikke noe stort problem.
Så hele turen var helt topp og gikk helt smertefritt helt til man landet ved kjøpesenteret nord for Oslo, noen kaller det Oslo Lufthavn...
Vi landet litt før rutetid kl. 19:55. Kl. 20:10 kom det beskjed på høyttaler om at bagasjen skulle komme ila. 15 minutter. Deretter ble det stille, det kom litt bagasje, så lang pause, så kom det litt osv. osv. Etter 45 minutter var det mange som ventet, og når noen spurte i Menzies-skranken om hva som skjedde var svaret "Vi vet ikke, for vi får ikke beskjed fra stuerene. Neste gang skal jeg be dem sitte her å svare" og det var det de ville si! Ca kl. 21:05 kom mitt siste kolli, 1:10 etter at vi docket på gate 53. Pri-tag var til ingen nytte her. Merket også at bagasjen var våt og kald, så den har nok ligget ute. Sjekket returavgangen til flyet vi kom med, og det gikk på rute, så vi fikk faktisk bagasjen 20 minutter etter at flyet hadde returnert. Så vidt jeg rakk 21:16-toget - det er for dårlig, både med og uten PRI-tags! :angry:
Takk for turen og takk for oppmerksomheten!
jcnorway
02-02-2009, 21:22
Takk for titten :) Club World med BA står høyt opp på listen min! Det må testes før eller siden.
Pass på å få deg B747. B767 og 50% av 777ene har "New Club World" - helt grei den også, men "Next Gen Club World" i B747 er hakket kvassere på en del områder. Tar du med samboeren så er de to midtsetene supre - da sitter man uten vegg mellom, og nærmest i en liten "suite".
jcnorway
02-02-2009, 21:31
Takk for tipset! Samboer er selvfølgelig fast inventar på tur. Må bare spare opp noen kroner først :p
Flott rapport.
Canada (og USA) er definitivt et sted jeg skal tilbake for å stå på i ski
Fin rapport Discus
Kunne også tenkt meg å prøvd Biz hos BA... Så var det det med pengene da...
Fin rapport Discus
Kunne også tenkt meg å prøvd Biz hos BA... Så var det det med pengene da...
Kan legge til at LHR-SEA t/r kom på ca. 8500 kroner og 12500 miles (oppgraderte hjemturen med miles). Har sølvkort og med betalt billett i WT+ så kom det 14300 miles inn på konto etter turen, med andre ord en gevinst på nesten 2000 miles :D (sånn bare for å helle salt i SAS-såret)
Sjekk innom ba.com og velg "UK" som land innimellom, hender de har gode tilbud med utreise London.
(sånn bare for å helle salt i SAS-såret)
Ingen fare for min del, er allerede MM-medlem :D
Det er mye jeg har lyst til, men som sagt det står på cash :(
jcnorway
02-02-2009, 22:10
Får følge med på tilbud utover med BA. Har ikke hverken tid eller penger til å reise mer nå på denne siden av halvåret, men kanskje man får til noe greier til høsten/vinteren ;)
Bizflyer
02-02-2009, 22:27
Fin rapport og mange flotte bilder!
Takk skal du ha!!
BF:cool2
Tommy777
02-02-2009, 22:35
meget bra! Synes at cateringen paa returen saa litt bedre ut enn utreisen. Vinene var vel de samme?
Utseende på maten var bdre nå, ja, smaken var omtrent like god på returen så godt fornøyd. Vinene var de samme begge veier, sånn midt på treet smaksmessig. BA har forskjellig matmeny på forskjellige markeder/tider på døgnet, men felles vinmeny så vidt jeg har funnet ut.
Nok en knallrapport fra ett av forummedlem som har vært på den andre siden av dammen i det siste ! :)
BA Club World må vel være den beste Business Class ett europeisk selskap serverer oss.. Uten at jeg har fått testet selv ennå.. :)
Tommy777
02-02-2009, 23:05
Nok en knallrapport fra ett av forummedlem som har vært på den andre siden av dammen i det siste ! :)
BA Club World må vel være den beste Business Class ett europeisk selskap serverer oss.. Uten at jeg har fått testet selv ennå.. :)
Tror at disse gutta her vil protestere paa denne uttalelsen:
http://www.virgin-atlantic.com/en/us/whatsonboard/upperclass/index.jsp
Tror at disse gutta her vil protestere paa denne uttalelsen:
http://www.virgin-atlantic.com/en/us/whatsonboard/upperclass/index.jsp
Det der høres mer ut som First enn Biz for meg. Men så har ikke jeg flydd First i det hele og kun tot 4 legs med Biz (2 shorthaul og 2 longhaul)
Det der høres mer ut som First enn Biz for meg. Men så har ikke jeg flydd First i det hele og kun tot 4 legs med Biz (2 shorthaul og 2 longhaul)
Upper Class = Biz (men en veldig bra en vel og merke)
Det der høres mer ut som First enn Biz for meg. Men så har ikke jeg flydd First i det hele og kun tot 4 legs med Biz (2 shorthaul og 2 longhaul)
Upper Class = Biz (men en veldig bra en vel og merke)
Vil bare påpeke en liten ting ;) Se øverste quote :)
Åssen er prisnivået på Upper Class hos Virgin Atlantic forresten?
2932 GBP tur/retur LON-NYC på et par tilfedig utvalgte datoer i September, hvertfall..
Tipper Virgin og BA m.fl. har ganske like priser og tilbudspriser på en del konkurranseutsatte ruter fra LHR, så slik ut tidligere hvertfall - og så tilbake til topic;)
Vad är det med OSL och bag delivery egentligen? Menzies & SGS ARN klarar iaf 35-40 minuter på en full 747
Knall-rapport, forresten :)
Ser hvilket selskap jeg skal fly til SEA 2010, hvertfall.. Kanskje en til og med har skrapt sammen 12500 miles til en upgrade innen den tid ;)
Tommy777
03-02-2009, 04:24
2932 GBP tur/retur LON-NYC på et par tilfedig utvalgte datoer i September, hvertfall..
Vel, det blir jo litt feil aa poste datoer som er saapass langt frem i tid, kampanjer i september kommer nok senere.
Akkurat naa kjoerer VS en kampanje fra rundt 2300USD fra USA, rundt det samme som alle de andre. 2200 pund all in fra europa:
http://www.virgin-atlantic.com/en/us/specialoffers/upperclass_usspecialoffers.jsp?WT.mc_id=us_vaa_soi _uc
Speedbird
03-02-2009, 22:31
Herlig rapport, Discus! =)
Masse nydelige bilder - spesielt likte jeg noen av utsiktsbildene fra fjellene ! :D
Kul bil du kjørte også forresten - selvom fuelflow var høyt (uansett lavere enn Hummeren vi kjørte i fjor..)! ;)
Enig med resten her.. Fin rapport. Og gøy å se at det ser like bra ut som du fortalte om:)
MountainDew
08-02-2009, 15:48
Takker så mye for rapporten og alle mat bildene !
Kan det være at det har vert problemer med bagasjebåndene ned fra bagasjesorteringen og opp i kjelleren. Husker fra min tid på ramp at det kunne stoppe ofte. Litt greitt at passasjerene da blir informert over høytaleranlegget hvis det blir forsinkelse på bag.
Litt synd (for meg:)) at du ikke fikk WT+ da jeg kunne tenke meg å se hvilke produkt BA tilbyr i den klassen.