View Full Version : NICE/CANNES i påsken.
SudCaravelle
02-02-2009, 08:32
Jeg sitter å surfer på de forskjellige bookingsidene og flyselskapenes hjemmesider og finner litt av hvert (Swiss ser ut som har greie priser)
Har noen av dere tips til flybilletter? (gjerne gode businessdealer og/eller mulighet for de berømte EB oppgraderingene med poeng)
Avreise 8 April (type etter jobb)
Hjemreise 13 April (en eller annen gang etter kl 12)
2 personer.
Maks 1 stop da frøken er 6 måneder på vei ved avreise :)
Takker på forhånd.
Etter å ha søkt på wideroe.no så var den billigste jeg fant der til 11 752kr via MUC ned og VIE opp. Tider: 8/4 kl 1805-2240 og 13/4 1430-2215
Men hvis du vil reise billig med Swiss, så tror jeg du må ha 2 stopp, f.eks via CPH
EDIT: Bør kanskje nevne at dette er pris for 1 pers...:8:
BA er kjent for bra businessdealer.
NOK 18452 for to, avreise OSL 16:55, ankomst NCE 23:40 den 8nde, hjemreise klokken 11:55 (så nære tolv, at det får gå..), ankomst OSL 20:10.. Kan spare noen kroner på å ta 07:et-eller-annet-flighten tilbake fra NCE. Om du kan utsette hjemreisen en dag, får du samme tur (dog hjemreise 13:35), for 12342 NOK.
Prisene er selvsagt i Business.
Vil tro at alternativet Martin fant er det billigste, men det er litt transfertid på den, ca 2,5timer ned og over 4t opp. Vet ikke hvordan det vil være for en som er 6mnd gravid.
Så er det det med allianse. Er du "uavhenging" der eller vil du ha *A f.eks?
Vil tro at alternativet Martin fant er det billigste, men det er litt transfertid på den, ca 2,5timer ned og over 4t opp. Vet ikke hvordan det vil være for en som er 6mnd gravid.
Vil vel tro at det er bedre med litt ekstra tid, enn bare så vidt, sånn at man må stresse fra gate til gate..
Og loungen på LHR, er ellers veldig god å slappe av i mellom flightene..
Har et *A alternativ hvis det heller er ønskelig. Da med 2 stopp og med LX fra CPH.
2 seperate bookinger, med E+ OSL-CPH (SK) og biz via ZRH. Blir litt venting på CPH begge veier, og overnatting i ZRH på vei ned. Hvis du har mulighet til å reise fra morgen av fra OSL blir det litt billigere, og man slipper overnatting i ZRH.
SK 1605 (klarer dere det?)-1715 LX 2000-2145 overnatting i ZRH LX 0900-1010 NCE 8-9/4
LX 1445-1600 LX 1730-1920 SK 2245-2355 13/4
Pris: 8532NOK med SK og 7602DKK med LX
Men tror nok at dette blir mere pes enn å velge BA. Men du har ihvertfall alternativer ;)
jcnorway
02-02-2009, 14:58
Ville helt klart ha hoppet på BA-alternativet selv om man ikke får EB-poeng. Selv med litt lang transfertid så er dette overkommelig når man har tilgang til lounge :)
SudCaravelle
02-03-2009, 07:29
Jeg er litt treg i avtrekkeren så jeg bestilte først igår..
Da ble det Lufthansa (som jeg begynner å like mer og mer...)
med 8 april kl 14.45 via frankfurt og fremme 18.15 (NCE)
Hjem 13 April (grytidlig) via Munchen. 3 x A320 og en CRJ 700.
Morroa kom på 5.850,- totalt!!! gjennom lufthansa.com - det er ikke ille.
Som vanlig: Upgrade med EB poeng osv?
Bilen ble bestilt gjennom Auto Europe hvor de nå hadde kampanje på "ikke helt sinnsyk egenandel" (i Julen var egenandelen på over 1000 euro på MB E220en vi leide) så da ble det BMW 3 serie (litt smått - men i det minste bakhjulsdrift) ;) for 3.200 med det beste av forsikringer.
Hotell blir enten Grey D`Albion (litt slitt men trives der..) eller Martinez (glad priser i påsken). Carlton koster skjorten og får mye pepper for tiden bl.a på Tripadvisor.
Noen som har noen alternative "uoppdagede steder" i området og/eller hoteller de anbefaler? Ble bl.a tipset om Eze (område ovanfor Nice) - men der var det mye fullbooket.
Blir rart med Thai-fri påske, men "bolle i ovnen" er mere Europa-vennlig føler vi.