PDA

View Full Version : SAS og Indien


sk931
30-01-2009, 19:32
På A.net er der en tråd om at SAS forlader DEL pr. 31mar, men starter op på BOM 01.apr...Det var nyt for mig,,,noget om det ????

Hilsen
ole

SQ 777
30-01-2009, 19:35
Ville ikke overraske meg. BOM er jo stedet i India nå om dagen...

sail4fun
30-01-2009, 19:47
Fra Far Selv
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=343560&postcount=54

Someone
30-01-2009, 23:41
På A.net er der en tråd om at SAS forlader DEL pr. 31mar, men starter op på BOM 01.apr...Det var nyt for mig,,,noget om det ????

Hilsen
ole

Det BOM-greiene er jeg 99% sikker på at det er en fjortis med ønskedrømmer og god fantasi som har funnet på!

Concorde
31-01-2009, 00:59
Sikkert ikke dumt. DEL er uansett utbrukt hos SAS.

Utflyttet
31-01-2009, 01:07
Er ikke problemet med India at SAS aldir fikk penger ut av agentene som solgte billetter?

-A

Concorde
31-01-2009, 01:10
Og at de aldri kunne fylle 767'en pga vektproblemer. Sikkert ikke enklere med en A340.

MountainDew
31-01-2009, 01:18
A340 kan ta med seg mye mer last en 767 og det ville ikke vert noe stort problem til India. I tillegg er det gode penger å tjene på overvektgebyrer for de som kommer på flyplassen med "flyttelass"

Utflyttet
31-01-2009, 01:21
Og at de aldri kunne fylle 767'en pga vektproblemer. Sikkert ikke enklere med en A340.

Ut i fra GC er det 3600ish nm mellom DLE og CPH, og ut i fra side 57 av denne:

http://www.content.airbusworld.com/SITES/Technical_Data/docs/AC/DATA_CONSULT/AC_A330.pdf

så greier jo nesten en 330 dette, da skal det vel være godt innenfor rekken av hva en 340 kan?

-A

FBU 4EVER
31-01-2009, 04:13
Ingen vektproblemer med en 340 paa DEL overhodet!
BOM er fullstendig ubegripelig all den tid DEL bare er en sesongrute.
Verre er det at Basesjefen for SAS Intercont paa Stockholmsbasen har sendt ut en mail til ARN IC-piloter med beskjed om at SAS skal kvitte seg med en A340! Man trenger 15-16 fly i IC-flaaten, saa gaar man hen og skrinlegger maskin nr. 12, og saa gaar man ned til 10 fly. Med en saann ledelse trenger vi ikke utvendig konkurranse!:(

FlyHi
31-01-2009, 13:43
Verre er det at Basesjefen for SAS Intercont paa Stockholmsbasen har sendt ut en mail til ARN IC-piloter med beskjed om at SAS skal kvitte seg med en A340! Man trenger 15-16 fly i IC-flaaten, saa gaar man hen og skrinlegger maskin nr. 12, og saa gaar man ned til 10 fly. Med en saann ledelse trenger vi ikke utvendig konkurranse!:(

Ja, det er da helt tosset - ærgerligt hvis SAS går den vej og kvitter langrutefly. Jeg er alvorligt bange for at SAS-ledelsen er ved at spare sig selv ihjel, hvis det er tilfældet.

Kunne være rart at se lidt positive tendenser istedet og en ledelse der træffer beslutninger i retningen af at man tror på fremtiden - istedet for altid at skære ned. Man er vel i forvejen på et kritisk minimum på longhaul.